Atalanta schreef:Ik heb nog geen paard, maar ben me aan het orienteren om er eventueel dit jaar of volgend jaar een te kopen. Heb ruim 10 jaar les gehad, verzorgpaarden, ben buitenritbegeleider geweest, maar wat ik op termijn heel graag zou willen is een echt lange trektocht maken te paard (minimaal een aantal weken).
Ik heb zelf wat met fjorden (mits goed voorwaarts), dravers en paarden met arabisch bloed vind ik ook leuk.. maar las bijv ergens dat paarden als een fjord lastig zijn ivm weinig schoft, dat zadel met bepakking dan snel gaat schuiven. Zou zoiets echt een probleem kunnen zijn, of valt er altijd wel een mouw aan te passen?
Wat voor paard is voor echt lange trektochten geschikt voor denken jullie (type, ras, karakter, fysiek...)
Ik denk zelf aan niet al te jong, goed verkeersmak, niet al te bang aangelegd.. niet te groot, want ik ben zelf ook zo lang niet. Qua karakter zou ik een paard willen dat open en nieuwsgierig is en met wat pit.
Ben benieuwd wat jullie ideeen zijn!
Hihi, nou ik heb echt heel mijn levenlang al fjorden (ong 26 jaar nu) en ik heb vanalles gehoord waarom een fjord ergens niet geschikt voor zou zijn, maar deze is echt nieuw voor me!!
Mijn fjord kan je alles op en aanhangen hoor, als je gewoon goedpassend tuig hebt is dat geen enkel probleem, maar dat geldt voor alle paarden!!!
Zelf ben ik ook maar 158cm en heb dus een fjord van 140cm. Ik zei vanmorgen nog tegen haar, toen ik aan het rijden was, jij bent mijn arafjord!!
Ze is heel pittig, heeeel braaf, maar heeeeeeel pittig, super voorwaarts, super sensibel, super verkeersmak, luisterd ook negen van de tien keer super...echt op haar zou ik naar Rome kunnen rijden en weer terug!!