opleiding Bixie jurylid, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: opleiding Bixie jurylid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:04

Nee, mag alleen op pony's.
Staat ook in het bixieboekje ;)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:06

super, bedankt voor je antwoord...
wel jammer, alles is keurig netjes geent behalve de shet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 00:06

hoe groot is het paard precies? als het krap aan 1m60 is, zullen ze er echt geen probleem van maken :j
maar een reus van 1m70, en dan een kleine wurm erop, dat is in verhouding toch een beetje anders, en kan het niet voor een E pony doorgaan :=

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:55

Alles wat onder de naam paard valt mag niet mee doen volgens mij
dus ook geen klein paard...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 11:36

ze zullen de boel echt niet gaan opmeten ter plekke hoor ;)
en de ervaring hier in de omgeving is, als je gewoon verder netjes aan de regels houdt, en het verschil is minimaal, maken ze er echt geen problemen van.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:26

just_bassie schreef:
Ik heb in oktober 2008 meegedaan aan de 1e bixiecursus
Ik ben daarna ook een paar keer gevraagd en geweest om te jureren.
Wat ik wel jammer vond is dat de proeven verandert zijn en je nu met kruisjes moet gaan werken.
Hierdoor moet je echt heel goed concentreren op wat je moet beoordelen(4 punten bij 1 onderdeel) en ik heb hierdoor wel eens wat gemist van een proef.
Ik ben namelijk begonnen met het jureren van Bixie toen we nog cijfers konden geven ipv de kruisjes van nu

Ik heb ook een brief gehad en als ik goed zit dan is dit ook de eerste bixie bijscholing!
Ik ga 29 april samen met mijn vriendin heen
Kan meteen vanuit mijn werk door naar Ermelo

totaal mee eens, je moet zo goed opletten,... en als je een schrijver hebt die het ook nog nooit gedaan heeft is het echt lastig,....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:36

Afbeelding

ons bixie-wedstrijdje 2 weken terug ging best goed. Al is ons 'paard' (e-pony van 1.51) nog wel aan de grote kant voor mijn dochter van 7. Dat stond ook op de protocol... tja, ze groeit er vanzelf wel in, en de AA proef is nog met begeleiding, dus ze wordt geholpen (iig met opstijgen).

de volgende staat alweer gepland, nu officieel, dus de stempelkaart gaat mee :+

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:33

Ondanks dat de pony nog wat aan de grote kant is vind ik het wel een plaatje van een combinatie ! :j

On topic dan maar weer :
Ik ga de 19e naar bijscholing.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:47

volledig met bovenstaande eens :-) en ga ook de 19e naar de bijscholing :D

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:56

Zoals ik geleerd heb bij mijn cursus mag er niet gestart worden met een paard!
In de informatie op de KNHS site word ook alleen over pony gesprokken...
Misschien is dit een goed punt om te noemen op de bijscholing!
Zoals de foto hierboven vind ik een leuke combi, kunnen samen nog een hele tijd genieten!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:29

in ons geval gaat het om een paardje van net iets meer dan 1.60. Net zo'n combinatie als hierboven op de foto ongeveer.

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:30

ja maar ja bovenstaande is een pony omdat hij 1.51 meet
en jij geeft aan dat het om een paard gaat van 1.60 dus dat zou niet mogen(ik heb de regels niet bedacht)

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:39

Zijn er ook mensen uit het noorden van het land, die de bijscholing op donderdagavond 29 april gaan doen??

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:38

jury schreef:
Ik "durft" geen bixies meer te jureren.
Voordat er een aparte opleiding voor was heb ik dat 1 keer gedaan. Ik kreeg er bijna een hartaanval van. Kindertjes scheuren ongecontroleerd door de bak, die laag afgezet was, en moeder met kinderwagens die dan net naast de bak staan. En dan niemand die ingreep ondanks dat ik dat al een paar keer had aangegeven.
Moet ik wel bij zeggen dat dat in het begin van de bixie periode was. Laatst was ik bij een bixie wedstrijd als toeschouwer en daar ging het stukken beter.
Wel vond ik het toen vreemd dat er toch een winnaar werd afgeroepen. Ik heb altijd begrepen dat dat nou juist niet de bedoeling was.

Als jury ben je dan natuurlijk de aangewezen persoon om de organiatie aan te spreken op tekortkomingen. En voordat je begint met jureren heb je toch de ring gezien en had je kunnen melden dat je zo niet van start wilt gaan...ik loop altijd even door de ring en controleer of de balken goed zijn, de slalom "attributen" enz. Juist als jury kan je daar iets aan doen.
Hoe men het doet met de prijzen en winnaars zijn de organisaties vrij, er wordt alleen wel geadviseerd om alle kinderen een "prijsje" mee te geven, ter stimulans.

Ik heb in 2008 de cursus gedaan (jij toch ook Bassie, wij zaten er samen...) en ben al heel vaak gevraagd. Ik heb vorig jaar zeker 10x gejureerd, zelfs over de afsluitdijk 2x. Erg leuk om te doen!

Ik heb de 19de de bijscholing avond springen, ben er blij mee, want die week daarna moet ik springen jureren.

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:12

Ik was daar idd ook bij aanwezig diesel!
Ik ben ook al vaak gevraagd alleen is het vaak moeilijk inplannen met mn eigen wedstrijden en dat vind ik wel jammer!
Maar ik probeer zo vaak mogelijk te gaan jureren.

waar ik gejureerd heb kreeg iedereen dezelfde prijs maar werd er wel genoemd wie de hoogste punten had behaald

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:41

hebben de "ervaren" bixiejury's misschien nog tips omdat het zo snel gaat in de proefjes hoe je makkelijker alles kan volgen? Doen jullie dat met het boekje ernaast of juist niet? of andere tips?
Ben er wel benieuwd naar omdat ik in mei ook mag,.. en juni, juli en augustus :-)

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:03

vantevoren weten waar precies naar gevraagd word is wel heel erg handig, ik lees vantevoren altijd de terijden proeven door.
(je hoeft natuurlijk niet alle punten uit je hoofd te leren)
Maar ik heb gewoon het boekje ernaast tijdens het jureren

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:13

oke dankje!

nu het volgende, ik zie een ring van 9.00 tot 15.30 (pffff) wat vraag je dan aan vergoeding?
Want is het 15 euro per dagdeel, maar wat is precies een dagdeel? 4 uur of hoe zit dat eigenlijk?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 23:16

voor een BIXIE? zo lang?
dat is wel extreem lang om te jureren hoor :=
meestal is het 2/3 uurtjes en dan stopt het wel.
qua vergoeding.. ehm.. geen idee eigenlijk, ik jureer altijd gratis :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:17

ze hebben 28 combinaties zo ingedeeld met een kwartier per proef en de B 10 minuten per proef

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 00:37

poeh.. dat is wel flink uitgebreid dan zeg?
heb even teruggekeken naar een oude deelnemerslijst van m'n vorige Bixie,maar daar kreeg ik maar 4 minuten per combinatie bij het springen.
is wel uitgelopen ivm commentaar naderhand bij elke combi ( totaal 10 minuutjes ofzo?), maar meer dan een minuut kletste ik eigenlijk niet met ze, en ondertussen kon de volgende combinatie de ring al verkennen ( liep dus goed door)
dressuur lijst is precies aangehouden hoelang de proeven duren, en dat liep precies op tijd.
gewoon logisch indelen, ene ruiter bak verkennen en andere toespreken, en voila, tijd is zo weer ingehaald :j
misschien een keer 15 minuten in totaal ergens indelen, zodat je in ieder geval wel voldoende tijd hebt om alle ruitertjes wat extra aandacht en puntjes te geven?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:43

ja leek me ook behoorlijk ruim aangehouden,...
bij het springen gaf die dame waar ik bij schreef geen commentaar trouwens,.. deed ze eigenlijk nooit bij het springen,..

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:49

Dat is wel heel erg ruim....10 min per combi vind ik ook nog ruim aan de tijd hoor....
zou dit ff met de organisatie overleggen

Voor het jureren vraag ik trouwens de normale km vergoeding en dagdeel vergoeding wat juryleden krijgen

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:55

just_bassie schreef:
Dat is wel heel erg ruim....10 min per combi vind ik ook nog ruim aan de tijd hoor....

Voor het jureren vraag ik trouwens de normale km vergoeding en dagdeel vergoeding wat juryleden krijgen

Ik vraagt dat niet eens, daar heb je gewoon recht op. :)

just_bassieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:07

Diesel54 schreef:
just_bassie schreef:

Ik vraagt dat niet eens, daar heb je gewoon recht op. :)

Soms vragen verenigingen wat ik er voor vraag en dan noem ik dit
meestal weten ze het zelf wel