Niet tevreden over Ooteman!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:20

ja word zelf altijd goed geholpen, maar ze zijn beetje van de oude stempel ;)
soms een beetje makkenlijk, maar het zijn wel mensen die je altijd goed proberen
te helpen en een oplossing proberen te vinden..
dus kan me niet voorstellen dat ze je er zo mee laten zitten.

MarimaCarona

Re: Niet tevreden over Ooteman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:03

jammer dat ze zo worden afgekraakt....

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:41

in twee jaar tijd kunnen er heel andere dingen mee gebeurrt zijn dus ik zal niet ooteman ditect op de schuld geven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:59

MarimaCarona schreef:
jammer dat ze zo worden afgekraakt....

en dat is ook niet zomaar.........
indien een shop echt goed is, zal je bijna geen negativiteit horen

zie maar eens het topic van evelien van eurohorse......hooguit 1 of 2 mindere, de rest van de pagina's alleen maar lof...

zegt dus wel wat vind ik zo ;)

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:52

Ik heb ook even het topic gelezen van evelien en idd echt zo goed als alleen maar positieve berichten. Als ik dat vergelijk met de topic die ik hier heb neergezet zegt dat wel genoeg denk ik hier staan meer negatieve berichten dan positieve

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:40

Ook ik kan dit topic gaan aanvullen met een zeer slechte ervaring met ooteman (en dat terwijl ik er tot vandaag voor zo'n 750,- per jaar aan spullen kocht)

Ik heb vorig jaar een mooie kingsland rijbroek bij ooteman gekocht. Omdat deze mij heel goed zit heb ik besloten nog zo een erbij te bestellen. De rijbroek kost bijna €200,- maar voor een goede heb ik dit over.

Bij het in huis krijgen van de rijbroek blijkt er een ander model naar mij gestuurd te zijn, de rijbroek is 4 cm hoger, en daarom kan ik deze niet aan. Dat doet mij pijn.

Dus gebeld, de rijbroek kon terug. Vervolgens hoorde ik niks van hun dus heb ik er maar eens achteraan gebeld. Oh nee ze hadden er nog niet naar gekeken. Maar ja, ze konden er ook niks aan doen dat deze rijbroek anders was. Ze zouden hem naar kingsland terug sturen. Want geld terug was sowieso geen optie. Weer een week verder heb ik er nogmaals achteraan gemaild. Toen kreeg ik deze reactie

Citaat:
Helaas is na het uitpakken van de door U geretourneerd rijbroek gebleken dat wij deze niet meer als nieuw kunnen verkopen. De rijbroek heeft namelijk plooien in het kunstleder bij de knieën en ook de kunstleder zit is niet meer egaal, met name de zit en de binnenkant van de bovenbenen. Verder heeft de broek twee kleine vlekjes. In deze staat kunnen wij de rijbroek niet retourneren naar de leverancier danwel verkopen aan een andere klant.

Wij kunnen deze rijbroek daarom helaas niet omruilen voor een vervangend exemplaar. De rijbroek zal zo snel mogelijk weer naar U geretourneerd worden.

Ik hoop U voldoende te hebben geinformeerd.

Bij mij is de rijbroek enkel gepast. Dus de 'vlekjes' zullen er bij hun in de winkel ingekomen zijn. En de plooitjes van het passen, tja, die zullen er wel in zitten. Anders kom je er ook niet achter dat de broek niet is welke je besteld hebt. Deze broek heeft dus bij mij nooit een paard van dichtbij gezien.

Zie ik het nou verkeerd? Of willen ze de moeite niet doen?
(de kaartjes zaten er nog aan!)

Ik ben hier erg boos over!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:46

mooie afscheeptruuk van ze, niet mee akkoord, gaan en indien mogelijk voor je eens persoonlijk langsgaan, dat werkt vaak wat beter bij ze vooral omdat je ze in de ogen aan kunt kijken en kunt inhaken op hun gestotter (wat o zo vaak gebeurd)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:47

ikdoemaarwat schreef:
mooie afscheeptruuk van ze, niet mee akkoord, gaan en indien mogelijk voor je eens persoonlijk langsgaan, dat werkt vaak wat beter bij ze vooral omdat je ze in de ogen aan kunt kijken en kunt inhaken op hun gestotter (wat o zo vaak gebeurd)

beetje jammer dat ik er 500 km voor moet rijden, en dat het me dus ook al verzendkosten heeft gekost.

Maar inderdaad. Ik ga hier niet mee akkoord. Slaat toch nergens op!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:59

Lilian_AapIe schreef:
Hij is een aantal keer langs geweest met zadels (lees 4 keer) O:) omdat het perfecte zadel er nog niet tussen zat!
Heel geduldig en probeerde echt niet gelijk de duurste zadels aan te smeren!!
Keek altijd netjes of het wel paste en daarna erop rijden!!
Uiteindelijk een heel fijn zadel gekocht!! waar we nog steeds super blij mee zijn!!

Ken ook een zadelmaker waar ik niet tevreden over ben.. maar kenissen van mij vinden hem weer super!!
Het is maar net wat voor ervaringen je met iemand hebt!!!

4x ??????
Naar Belgie op en neer......dat ligt toch niet naast de deur vanuit Hoogkarspel.
Vroeg hij zeker een flinke km vergoeding? :o

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:04

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:00

ik zou ook nooit een zadel bij hun kopen, mede door de verhalen maar vior de rest vind ik het goede service hoor. Heb daar al meerdere keren mijn leren laarzen laten aan meten. Zit perfect. Mijn laarzen begonnen met een paar weken van binnen helemaal te slijten, is er een nieuwe voering en zool onder geplaatst door de fabriek. Ze zijn nu perfect. De eigenaar heeft inderdaad niet mega verstand van ruitersport artikellen maar daarentegen zijn zoon en het personeel wel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:02

gelijk een boktmeeting van maken dan? dan is de afstand misschien aantrekkelijker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:09

Maartje83 schreef:
er zaten een paar weken tussen dat ik het zadel heb laten
aanpassen door ooteman en de zadelmaker er naar heb laten kijken. het zadel heb ik daarna nooit meer gebruikt en ben ook nooit meer naar ooteman gegaan

Best wel jammer, want misschien constateert hij zelf wel dat die zadelmaker niet zijn werk goed heeft gedaan, misschien heeft hij wel ondertussen een andere zadelmaker. Kan nl zijn dat je daardoor een ander zadel krijgt aangeboden, of zeer zeker de boom vervangen zal krijgen. Immers daar heb je recht op.

Haarscheurtjes komt niet door vallen. Vervormde boom komt door geweld. Dan heb je nog als consument rechten die je kan aanspreken.

Jammer dat je de zaak hebt laten liggen. Nu kan je er niets meer mee. Maar je kan er misschien nog wel wat mee, immers je hebt een rekening van de verandering van de boom en je kan je buurman vragen om zijn bevindingen als zadelmaker op papier te laten zetten. Ga daarmee met het zadel naar hem toe en beding een nieuwe boom. Grote kans dat je die krijgt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:17

Ilzas schreef:
Ik vind het ook een oliebol. Onvriendelijk en onbehulpzaam personeel. Als je dekens laat repareren, vergeten ze dat of raken ze ze kwijt.

Ik wilde voor mijn eerste paard een zadel kopen van Hulsebos, dat vond ie maar onzin, hij had dezelfde zadels en de zadels van Hulsebos zouden uit Argentinie komen en uit die fabriek had hij ze ook...

Ik ben langs geweest voor een zadel, wilde een Wintec Cair, vond ie maar onzin. Hij vraagt niet eens waarom ik dat wilde.

Een zadel verkopen kan ie, aanpassen, aanmeten niet. Ik hebe hem een keer laten komen (1 keer en nooit weer..), hij keek niet eens naar mijn paard, smijt er wat op en ik moest er maar mee gaan rijden en kijken of het past...

Stalgenootje had een Daaleman die hij helemaal verpest heeft, haar paard moest daardoor weken fysiotherapie en Hulsebos kon dat zadel weer aanpassen.

Ander kennisje had een arabiertje, daar flikkerde hij zomaar wat op, die mensen wisten van niks, dus dachten dat het wel goed was, bleek later ook niet goed, geen schade, behalve dat er 1300 euro bij kon voor een nieuw zadel.

Andere stalgenoot had ie een KN verkocht op het ene paard en aangepast ("opgevuld") op een ander paard, nou, hij had het alleen maar keihard volgepropt en deugde dus ook niet...

Weer een vriendin moest een nieuw zadel omdat de oiude boom scheef was. De zadelmaker die haar nieuwe zadel aan kwam meten, wilde het oude zadel niet eens aannemen. Maar Ooteman wel hoor....

Wat ik zeg, het is een winkel. Je kunt er een deken kopen, een rijbroek enzo, maar verwacht er geen goed advies...

Dat na al die ervaringen al jouw kennissen nog bij hem zijn geweest, na de 1e ervaring stuur je ze toch met een kanttekening naar zo een klantonvriendelijk mens toe? Of is hij de enige in jullie omgeving?

Overigens ken ik nog wel wat zadelverkopers/winkels die ik ook niet aanbeveel, maar dat is in eigen kring, zal ze niet afkraken, eerder een goede aanbevelen... ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:17

lailapri schreef:
gelijk een boktmeeting van maken dan? dan is de afstand misschien aantrekkelijker?

Goed idee. En dan met alle ontevreden klanten tegelijk heen ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:22

Ik heb een keer een bondpad besteld, zo eentje waar je op gaat zitten om zonder zadel te rijden. Ik had na Googlen gezien dat hij 85 euro kostte en bestelde hem, kreeg telefonisch te horen dat hij 115 kostte, dus ik hem de website, die overigens een jaar of 2 oud was en een aanbieding, naar hem gemaild.

Ik kreeg de pad voor 85 euro.....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:34

russel schreef:
Ik heb een keer een bondpad besteld, zo eentje waar je op gaat zitten om zonder zadel te rijden. Ik had na Googlen gezien dat hij 85 euro kostte en bestelde hem, kreeg telefonisch te horen dat hij 115 kostte, dus ik hem de website, die overigens een jaar of 2 oud was en een aanbieding, naar hem gemaild.

Ik kreeg de pad voor 85 euro.....

Dan heb je geluk gehad. Maar als nou bleek dat de pad in 2 stukken bij jou aan kwam, kon je niet bij hem terecht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:36

Dan ging hij terug en liet ik mijn overschrijving via de ING terugboeken. Maar anders is de weg in naar de winkel ook zo gemaakt, zeker op een drukke zaterdag middag bij de kassa. :+ Moet je eens kijken hoe snel ik een hele krijg, met een strik erom :D

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:26

russel schreef:
Dan ging hij terug en liet ik mijn overschrijving via de ING terugboeken. Maar anders is de weg in naar de winkel ook zo gemaakt, zeker op een drukke zaterdag middag bij de kassa. :+ Moet je eens kijken hoe snel ik een hele krijg, met een strik erom :D

Ja dat had ik ook gedaan als het geen 500 km heen en terug was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:38

Jammer dat je zo ver van huis zoekt....toch zat meer in de buurt? Maar voor een duur zadel had ik dat wel gedaan, voor een broek wellicht niet...

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:19

@ binky: Ik woon in in de kop van Noord-Holland hoor ;) ,,, ik loop alleen nu stage in België!! :D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:39

Lilian_AapIe schreef:
@ binky: Ik woon in in de kop van Noord-Holland hoor ;) ,,, ik loop alleen nu stage in België!! :D

Tja....dan is het een ander verhaal :o

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:44

Ik heb er ook al geen positieve ervaringen mee. Had toen er 70% korting was, dingen besteld. Ook dingen die niet in de uitverkoop waren heb ik toen besteld via de website. Er zat een deken en een hoofdstel tussen die helaas niet pasten. Ik moest ze dus retour sturen en dan kreeg ik mijn geld terug.. Nou niet dus! Ze waren retour gestuurd maar ik heb wel 4 weken moeten wachten op mijn geld! Dus geen Ooteman meer voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:45

Zou hij interne problemen hebben als de service zo slecht is? Misschien heeft hij wel waardeloos personeel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:47

het personeel vind ik over het algemeen juist aardig,alleen hemzelf dus niet zo.