Dag voor wedstrijd: vrij of rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:36

ligt aan het paard. Mijn ene paard was na een dagje vrij net wat feller en makkelijker die stond dus altijd de dag voor wedstrijd alleen maar op het land.
Ik heb er 2 die zijn na een dag vrij zo fris dat ik dan echt niet op wedstrijd wil en 2 die altijd fijner zijn als ze al 1 of 2 dagen hebben gelopen. Die rijd ik dus ook voor die tijd

Juul_Ania

Re: Dag voor wedstrijd: vrij of rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:25

Ik rijd mijn paarden altijd de dag voor de wedstrijd en de dag daarna ook.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:02

Ik rij altijd, even de proef nog oefenen, puntjes op de i .
Inrijden ook altijd wel ruim mee bezig, hij is vaak erg druk waardoor ik hem beter met inrijden wat door kan rijden dan in de proef ruzie hebben.
Meestal komen we op buiten terrein ook in galop het inrijterrein in haha

______

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:07

Ik probeer als ik vrij ben ook altijd te rijden,
meestal neem ik dan even de proefjes door.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:09

Ik denk dat het per situatie en paard kan verschillen. Go was op een gegeven moment zo sterk qua spieren en uithoudingsvermogen, en vol energie iedere dag dat ik er de dag ervoor het liefst wel nog een half uur op reed. Of hij liep in de dubbele lijnen.
Er is echter ook een tijd geweest dat we hem de dag van tevoren met rust lieten.
De dag erna heeft hij sowieso lichte arbeid.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:08

ik rij meestal de hele week voor de wedstrijd, maar ik moet toegeven ik rij liever 4 keer in de week voor een wedstrijd, dan loopt ie op z'n best! maar van de eigenaar moet het elke dag want ik moet oefenen -,- de dag ernaa krijgt ie meestal rust,

maar idd hangt van je paard af.

suuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:21

Ik rijd geen wedstrijden meer, maar toen ik dat nog wel deed, lag het eraan hoe mijn pony was.
Vaak reed ik nog wel de dag ervoor, want dan liep hij vaak toch beter, maar soms was hij de hele week al lekker aan het lopen en gunde ik hem ook wel een dagje rust. Dus dat lag aan de situatie.

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:55

De dag voor een wedstrijd rijd ik toch even, maar wel op een ontspannen manier.
Springen of dressuur, dat hangt ervan af waar ik op dat moment het meeste zin in heb :D

Springer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:10

Voor mijn wedstrijden longeer ik mijn paard het liefst lekker laag, Dan is hij de dag erna lekker soepel, heeft althans bij mij tot het heden geholpen ;)