Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marsyl schreef:Wij werken hier met Freestyle. Mams is een locatie van Emiel Voest dus ik weet er 'alles' van
Je ziet zó vaak mensen lopen met paarden die helemaal de baas zijn. Wie loopt met wie? Mens met paard of paard met mens? Als we het paard achter ons laten lopen laten we zien dat wíj de baas zijn en niet zíj. Zodra ze te dichtbij lopen doen we de handen omhoog of zwaaien we met het touw. Hierdoor leert het paard dat hij de mens nooit voorbij mag lopen, óók niet als er iets engs is. Mijn pony loopt me nooit meer voorbij en doet ook geen poging om dichterbij te lopen. Hij is veel makkelijker om mee de wei in te nemen.

joliene schreef:Mijn paard loopt naast me. Maar mag niet met haar neus langs mij heen.
Als ik mijn schouder iets naar haar toe draai gaat ze langzamer en als ik me 90 graden draai staat ze stil en als ik me 180 graden draai en op haar "afstap" gaat ze naar achteren.
nadjajump schreef:marsyl schreef:Wij werken hier met Freestyle. Mams is een locatie van Emiel Voest dus ik weet er 'alles' van
Je ziet zó vaak mensen lopen met paarden die helemaal de baas zijn. Wie loopt met wie? Mens met paard of paard met mens? Als we het paard achter ons laten lopen laten we zien dat wíj de baas zijn en niet zíj. Zodra ze te dichtbij lopen doen we de handen omhoog of zwaaien we met het touw. Hierdoor leert het paard dat hij de mens nooit voorbij mag lopen, óók niet als er iets engs is. Mijn pony loopt me nooit meer voorbij en doet ook geen poging om dichterbij te lopen. Hij is veel makkelijker om mee de wei in te nemen.
helemaal gelijk! zo loop ik dus ook met mijn pony. en als ik stop stoppen zij ook gelijk