Wat hebben grote paarden toch met (tegen) mini's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:54

Toen mijn mini appaloosa naast de rijbak kwam te staan heeft dat voor diverse stalgenoten ook voor wat problemen gezorgd, hihi :D

Arabesk

Re: Wat hebben grote paarden toch met (tegen) mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:57

mijn arabje was in het begin doodsbang voor shetlanders _O-

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:57

Amanda schreef:
Mijn haf daarentegen vindt ze geweldig! Waar de shet ook heen gaat, hij gaat er ook heen. Of jij nou aan het touw hangt of niet :')
Dat heeft hij met alle kleine pony's, hij vindt ze fantastisch.

Rijden is daardoor overigens net zo onmogelijk als er zo'n frummel langs de kant staat. Hij is er niet voorbij te krijgen en is hij er voorbij dan gaat hij 3 dubbel tempo de bak rond om zo snel mogelijk maar weer bij de pony te komen :D

mijn fjord doet precies hetzelfde! op buitenrit blijft hij gewoon gezellig bij de shet staan :+

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:11

Onze tinker is ook dol op kleintjes :+ We hebben twee mini's op stal en hij kan ze wel opvreten :Y), zo leuk vindt 'ie ze! Maar onze Gijs is zelf nogal timide, dus misschien vindt hij die kleintjes zo leuk omdat het de enige paardjes op stal zijn die zich door hem op de kop laten zitten :D :D :D
Laatst bijgewerkt door ElsB op 19-01-10 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:14

Dus een tinker, halflinger of fjord vindt mini's wel leuk; zou die voorkeur dan rasgebonden zijn??? :?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:49

ElsB schreef:
Dus een tinker, halflinger of fjord vindt mini's wel leuk; zou die voorkeur dan rasgebonden zijn??? :?

misschien heeft het ermee te maken dat het allemaal koudbloeden zijn (naar mij mening vallen deze rassen onder koudbloed)?

of misschien omdat deze rassen niet zo groot zijn?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:58

Mijn hafje is bang voor een kleine shet :Y)
Die shet hangt ook in der staart en flanken en mijn haf doet niks terug, haha!
Goedsul :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:00

Niet alleen de grote paarden hebben dit hoor.

Mijn pony van 1.35 vind shetties helemaal niet leuk. Het liefst neemt ze ze te grazen als ze kan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:59

snoetie schreef:
ElsB schreef:

misschien heeft het ermee te maken dat het allemaal koudbloeden zijn (naar mij mening vallen deze rassen onder koudbloed)?

of misschien omdat deze rassen niet zo groot zijn?

De mijne (foto op pagina 1) is ca. 1.75 en heeft helemaal niks koud- cq koelbloedigs :D . Maar hij vindt ze helemaal het einde. Als ik naar de wasplaats loop moet ik langs een stuk of 10 pony's, ze moeten allemaal op zijn minst goed bekeken en liefst ook nog besnuffeld worden :+ Niet altijd tot genoegen van de pony's :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:07

Die grote(re) paarden zijn gewoon ontzettend slim!
Shetlanders & Mini's zijn net als de Gremlins, ze zien er lief en schattig uit. Maar ondertussen.. }:)
En zij als grote paarden weten dat natuurlijk allang al, dat wij mensen dat niet inzien zeg ;)
Daar snappen ze helemaal niks van :=

Iets dat er zo lief, schattig en onschuldig uit ziet, kan toch alleen maar slecht zijn? :o

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:04

Negerzoen schreef:
Die grote(re) paarden zijn gewoon ontzettend slim!
Shetlanders & Mini's zijn net als de Gremlins, ze zien er lief en schattig uit. Maar ondertussen.. }:)
En zij als grote paarden weten dat natuurlijk allang al, dat wij mensen dat niet inzien zeg ;)
Daar snappen ze helemaal niks van :=

Iets dat er zo lief, schattig en onschuldig uit ziet, kan toch alleen maar slecht zijn? :o

hahahaha ja dat kan natuurlijk ook kloppen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:32

Mijn paard heeft nog nooit een mini of shet gezien. Dus ik weet niet hoe ze er op reageerd hopelijk niet zo heftig als tegen over een hond anders zou het beestje wel veel afzien.
Al kan ik het wel voor me zien dat ze zo'n beestje helemaal te gek zou vinden en mee zou ravotten. Maar goed heb geen kleintje in de buurt dusja kan het niet echt "uitproberen".

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:09

Ik weet ook niet waarom, mijn Luna was in het begin meer het beestje met functie boksbal bij Asra..
Nu niet meer gelukkig ze zijn de dikste vriendjes!
Alleen als die lui van verderop aan komen drieten met hun shet die kleiner is als mijn shet, dan moet ik Asra echt laten halthouden, vervolgens begint ie met zn voorbeen te slaan wat ik afstraf , en dan begint ie met zn andere voorbeen.

Hij komt omhoog en springt weg , tja hij moet er maar aan wennen. Vind het alleen vervelend tijdens me les omdat dat meisje op d'r shet gaat zitten schreeuwen en doen omdat ze in de grote bak wil rijden, maar ondertussen heeft ze het dier natuurlijk totaal niet in de hand (verwend kind ;) )

Op buiten concour oid kan ik ook niet de boer bellen of ie die shets ff uit de wei wil vissen ;)

En ookal staan er geen shets , 9 v/d 10x komen we toch in galop het inrij terrein in :D
Op buitenritten vind ie Shets ook dood eng .

Sommige mensen bij mij op stal willen ook dat Luna (mijn shet) de kleine bak uit gaat als zij rijden, snap het ergens wel maar wat wil je als je op buiten concour gaat of buitenrit?
Beter laat je ze wennen als ze nergens heen kunnen mocht je eraf vallen (in de binnenbak dus) dan buiten in het bos ,mja dat is mijn mening

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:48

Dat vraag ik me dus ook wel eens af :D

Mijn veulen is echt bomproof, tot ik een mini shetje tegen kom. Ik snap het echt niet :')

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:50

Denk dat mijn veulen ook wel gaat flippen als hij luna ziet haha :D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:52

Haha, ik snap helemaal was je bedoelt. Bij ons was vanochtend onze pony gebracht, die 2 weekjes op proef komt staan
en die hopelijk blijft, en die stond lekker rustig in de wei eindelijk, dus toen werd er een shetXijslander bij gezet,
en die galoperde naar hem toe, en meneertje sprong van schik over het prikkeldraad.
Gelukkig gaat het nu wel goed, nu hij hem heeft kunnen bekijken weet dat het geen monster is. :+

De meeste grote paard met varkens, dat is pas een drama.

CindyK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:02

Hahaha, ja dat probleem heb ik ook. Mijn paard was vroeger als de dood voor shetlanders. Gelukkig is dat met de jaren wel minder geworden :).
Geen idee waarom hij ze zo eng vindt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:03

HorsesWoman schreef:
De meeste grote paard met varkens, dat is pas een drama.

De mijne met van die groene bakken met dooie beesten er onder, panisch is ie daarvoor...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:04

Die van mij schrok opeens van schapen, dag ervoor waren we er ook langs gelopen, niets aan de hand, dag erna waren ze geschoren.. Tsja, die zijn dan ook wel erg eng natuurlijk :+