een oortje in met rijden (muziek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:06

Een oortje indoen lijkt mij niet fijn, neem aan dat het oortje ergens aan vast moet zitten en vind niet echt leuk als ik mijn ipod beschadig omdat ik er weer aflig of lomp doe :+

Rijd vaak met de radio aan, maar moet zeggen dat ik na het instappen de muziek niet eens meer hoor door mijn concentratie.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:08

Ja dat doe ik ook wel eens!! Ben ik zelf ook nog eens rustiger!

LoveJorre1

Re: een oortje in met rijden (muziek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:11

Ik werd daar in de bak ook rustiger van, deed het niet vaak, maar soms kon het best lekker zijn. Buiten absoluut niet!!

Toskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:36

Ik zou het afraden. Je bent dan onbewust geconcentreerd op de muziek in je oor, terwijl je eigenlijk geconcentreerd moet zijn met je paard & het rijden. :)

annebora45

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:03

ik denk dat muziek je erg afleid en dat is niet de bedoeling met paardrijden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:05

Ik ben iemand die heel erg snel is afgeleid als er activiteiten gaande zijn in stal. Ik heb het daarom eens geprobeerd om met muziek te rijden (met 1 oortje) en ik kon mij toen vele malen betere concentreren op het paardrijden, omdat ik toen maar 1 ding rustig op de achtergrond hoorde.

Ik blijf er alleen niet zo'n fan van als ik de bak met meerderen deel.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:07

Ik heb wel altijd de muziek aan via de boxen, maar met een oortje lijkt me niet prettig. Ik heb met een oortje toch altijd het idee dat ik niet alles mee krijg.
Als ik het over de boxen laat gaan dan hoor ik de rest ook nog.
En waarom muziek: ik kan me er beter door concentreren en kan lekker ontspannen rijden.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:34

als je alles maar goed blijft horen is het denk ik niet zo'n probleem ;)
maar waarom geen radio?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:15

Het is wat anders als er een radio in de bak zachtjes aanstaan, dan dat je muziek in je oor hebt.
Zowieso ga je niet goed rijden omdat je (onbewust) op het tempo van de muziek gaat rijden. (denk aan lichtrijden). Ik vind het niet ideaal, en ik ben ook liever met het paard bezig, net zoals hij met mij bezig is!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:46

Toch knap dat iedereen denkt dat je al dan niet onbewust meer op de muziek gaat letten dan op je paard. Dat hoeft namelijk absoluut niet zo te zijn. Zegt misschien meer iets over jezelf als je daar last van hebt dan over degene die er geen last van heeft.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:03

Als ik alleen in de bak rijsd en ik ben van plan of echt fanatiek bezig te gaan met dressuur, dan doe ik juist muziek in mijn oren!
2 dopjes en hard genoeg om te zorgen dat ik de rest van de wereld niet meer hoor. En moet jij eens opletten hoe heerlijk relaxt en geconcentreerd bezig kan zijn met mijn paard.

Geen *baf* in de stal waar ik even naar om kijk. Geen auto die ik aan hoor komen en automaisch mijn hoofd omdraai om even te kijken... Gewoon mijn volledige concentratie op mijn paard.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:13

was vandaag eindelijk mijn oortjes niet vergeten.
alleen met al dat vuurwerk heb ik maar niet gereden, heb haar even lekker gefreestyled. (daarna stiekem nog wel even uitgestapt met alleen een halstertouw om dr hals en voor de rest kaal := )

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:47

Blue_Eyes schreef:
Toch knap dat iedereen denkt dat je al dan niet onbewust meer op de muziek gaat letten dan op je paard. Dat hoeft namelijk absoluut niet zo te zijn. Zegt misschien meer iets over jezelf als je daar last van hebt dan over degene die er geen last van heeft.

Bij mij is het inderdaad juist fijn, omdat ik dan veel meer ontspan met een muziekje op de achtergrond :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:09

Blue_Eyes schreef:

dat denk ik dus ook. omdat ik me met muziek op de meeste dingen juist beter kan comcentreren :j

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:13

ik rij altijd met muziek (als ik geen les heb) ik ben van mijzelf wel eens opvliegerig, en met muziek in heb ik meer geduld. Muziek staat niet hard, maar hard genoeg, dat als de dame aan het drammen is, dat ik mijn gedachten naar de muziek omzet. Voor mij werkt het erg goed, maar ik snap dat sommige mensen het te veel afleiding vinden.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:14

Ik doe het ook wel eens, ik vind het heerlijk rijden. Een oortje in, en het andere oor gewoon vrij. Soms moet ik wel een beetje opletten dat ik niet teveel meega in de muziek waardoor paardlief en ik heerlijk aan het loungen zijn in de bak :))

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:41

bokt2010 schreef:
Wat denk je zelf, ik vind het onverantwoord.
En waarom;

Je hoort zelf niks om je heen, dus als bijv je paard ergens van schrikt had je het aan kunnen voelen door het geluid zelf (misschien eerder) te horen..

Als je geen helemaal afsluitende oortjes in hebt en maar heen kun je je omgevingsgeluiden nog prima horen ;)
Mits dat je de muziek niet te hard hebt.
Ik doe ook soms een oortje in, bij mij gaat het prima :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:42

xxMACYYY schreef:
Het is wat anders als er een radio in de bak zachtjes aanstaan, dan dat je muziek in je oor hebt.
Zowieso ga je niet goed rijden omdat je (onbewust) op het tempo van de muziek gaat rijden. (denk aan lichtrijden). Ik vind het niet ideaal, en ik ben ook liever met het paard bezig, net zoals hij met mij bezig is!

Het kan juist ook dat je juist op een beter tempo gaat rijden, en meer constant blijft ;)
Ligt er denk ik net aan welke muziek je draait.

Melll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:49

ik heb het ook af en toe , maar alleen als er niemand in de bak is dan :+
buiten zou ik het idd niet doen ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:59

bokt2010 schreef:
En waarom;

Je hoort zelf niks om je heen, dus als bijv je paard ergens van schrikt had je het aan kunnen voelen door het geluid zelf (misschien eerder) te horen..

ben het hier niet mee eens eerlijk gezegt.
als jij ergeens op reageert, reageert je paard er ook op. en als je het zachtjes aan zet zie ik het probleem ook niet echt eerlijk gezegt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:03

ik rij altijd met mijn muziek in in de binnenbak,, noujah altijd ik vind het gewoon prettig.. maar sosm ben ik op een gegevn moment zo geconcentreed dat ik gewoon niet meer mijn mp3 hoor :P dus heeft het nog niet veel nut.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:10

bokt2010 schreef:
En waarom;

Paarden horen veel beter dan wij. Als jij het pas gehoord heb heeft je paard het allang gehoord, dus ik vind dat geen argument.

Dove mensen dan? mogen die ook niet paardrijden? Het is tenslotte onverantwoord om je omgeving niet te horen..

edit: kom iets botter uit de hoek dan bedoeld... sorry :D

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:08

ik heb het zelf ook bijna altijd in tijdens mijn dressuur trainingen
met springen doe ik het nooit
het is volgens mij niet echt veilig
maar ik vind het gewoon fijner

_carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:55

ik doe het nooit,
als ik rijd, ben ik 100% met mijn paard bezig.

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:58

ik heb het 1 keer gedaan met mijn Ipod rijden.. toen botste ik bijna op iemand anders, ik was er toch niet helemaal bij := Ik ben een vrouw maar kan blijkbaar geen 2 dingen tegelijk dus ik rijd zonder.
Je bent dan toch meer geconcentreerd met je paard bezig.