Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:17

Ik heb besloten een mooi-weer ruiter te worden. :+
Thermoschoenen helpen enorm, alleen mijn handen... Die zijn niet warm te houden. :n

Paard staat overigens dag en nacht buiten, en ik rijd enkel recreatief in het bos.
Heb geen binnen- en buitenbak tot mijn beschikking, maar zou ik ook niet gebruiken. :p

Aline_17

Re: Rijden met dit koude weer? Hoe hou je het vol?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:29

Ik heb gister gereden, in de binnenbak, maar moest er wel naar toe lopen. Had gedacht dat ik het heel koud zou hebben met mijn dunne rijhandschoenen en schoenen zonder dikke sokken maar ik had nergens last van.
Gewoon lekker bezig blijven dan wordt je wel warm, ik wel blijkbaar O:)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:35

ik rijdt altijd in een buitenbak en van kou heb ik alleen de eerste 10 minuten een beetje last. ik rijdt gewoon met mijn leren laarzen. voor mijn handen heb ik thermohandschoenen en die houden mijn handjes lekker warm. onder mijn rijbroek heb ik een thermobroek. ik heb een hele warme jas en een sjaal om en een cap op mijn koppie. van intensief rijden krijg ik het vanzelf wel warm. en ik ben echt een uber koukleum.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:42

goede handschoenen aan doen en lekker met je warme paard knuffelen dan ben je lekker warm voor het rijden of je neemt wat thee ofzo eet of drink iets warms dan hem je het warm in je buik en dan blijf je ook beter warm ;)

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:48

Ik heb gelukkig de beschikking dat ik binnen kan rijden. Maar als ik die beschikking niet zou hebben, zou ik er geen problemen mee hebben om buiten te rijden, mits de veiligheid, aangezien de grond in de winter meestal knoerdhard is; dan ga ik natuurlijk niet rijden, want dan breekt mijn paard zijn benen |(

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:52

Het enige probleem zit bij mij in mijn handen, die zijn altijd al behoorlijk koud maar op stal is het nu helemaal erg. Heb al vele handschoenen gehad maar ze blijven bevroren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:24

Thermogoed aan, skibroek, extra bodywarmer, goede muts en twee paar noorse sokken in thermolaarsen. Voor dat ik twee pony's heb opgetuigd, heb ik het onwijs warm. Pas bij het uitstappen wordt ik iets kouder in het gezicht. Handen blijven redelijk goed warm (nomale menhandschoenen) Ik zit wel stil op de wagen

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:12

Goede tips hier!
Ik moet het helaas ook doen met altijd buitenrijden of in een buitenbak.. dus mijn voeten voel ik vaak de hele dag niet meer!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:15

poepiej schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil zo graag rijden maar heb het gewoon ijskoud als ik terug kom. Ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking dus ben altijd buiten. Meestal ga ik als ik ga uitstappen er al naast lopen zodat ik niet koud word maar dan nog blijft het koud. En vooral mijn handen (en voeten) zijn dan zo koud!
Hoe doen jullie dit met rijden als je geen binnenbak tot je beschikking hebt? Rij je überhaupt wel? Dik aankleden dat doe ik wel, ik heb het verder ook niet koud maar echt mijn handen.
Groetjes Michelle.

Ik heb een binnenbak tot mijn beschikking, en nog rij ik in de buitenbak :')
Vooral omdat deze nog net iets groter is en er een iets prettigere bodem in ligt.
Ik heb aan mijn handen lederen handschoenen van Roekl met Fleece aan de binnenkant.
Als sokken heb ik van die thermosokken aan... en dan gaat het prima.
Ik krijg het sowieso altijd warm als ik rij :')

Het scheelt denk ik ook wel dat ik richting de kust woon... daar is de kou toch net iets milden imo ;)

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:59

Jaaaaaaaaa hier is het veeeeeeeeeeeeel kouder!!! Is hier maar 1 dag net boven nul geweest......en vannacht zou het alweer rond de -13 worden!!!!Jippieeeeeeeeeeee.

Ski-broek, dikke truien en jas....en dan gewoon 2 paar magic gloves achtige handschoenen over elkaar!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:52

vanaf gisteravond weer lekker mijn thermosbroek over de spijkerbroek aangetrokken en een fleecevest onder mijn jas en sneeuwschoenen aan. Ziet er niet uit en rijd ook niet fijn maar wel lekker warm! De handen in dikke winddichte handschoenen maar die worden idd als eerste weer koud!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:33

Normaal heb ik het altijd koud, nu is het eens berekoud heb ik niet koud! :Y)
Heb veel lagen aan legging, thermo ondergoed, rijbroek 3 paar sokken, thermoshirt tshirt vest en trui. Maar ook mijn handen worden niet eens koud gelukkig.

Ik heb alleen een hekel aan koude oren doet me altijd zeer. Ikheb een verstelbare cap dus rij met een muts onder mijn cap! :o Ziet er niet aan maar is wel warm!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:36

Ik doe een trui aan, daarboven een dik vest en daarboven een dik fleece gevoerde regenjas en uiteraard thermolaarzen. Zodra ik het op mijn pony koud begin te krijgen gaan we een stukje draven. :)

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:45

ik heb meestal: paardrijsokken met dikke thermo sokken erover en dan termobots. majo, rijbroek en skibroek en dan gewoon laagjes kleding en een dikke winterjas. dunne handschoentjes en skihandschoenen erover heen. en dan blijf je wel lekker warm. En soms ook nog een muts onder me kap voor over mijn oren!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:54

Vandaag vroor het zelfs in de binnenbak. Je kon er nog wel rijden maar het slijm/speeksel van mijn paard bleef in bevroren klontjes aan zijn snorharen hangen.. Brrr koud!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:58

tja ik vind rijden ook niet erg in de kou. alleen me vingers willen maar niet warm blijven wat ik ook voor handschoenen aan hebt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:37

tot nu toe red ik het nog met mijn dikke fleece handschoenen, rijd alleen in het bos.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:21

Thermo-ondergoed,lekkere col om mijn nek,goede jas,fijne handschoenen,neopreen full-chaps(beste aankoop) en natuurlijk thermo-boots.Je kunt ook nog zonder zadel gaan rijden,blijft in ieder geval je kont warm en dat scheelt al een hoop !

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:23

een shirt, een shirt met lange mouwen, een fleecetrui en een jas aan helpt bij mij redelijk goed. Ook handschoenen aan helpt en veeeel in beweging blijven. Met uitrijdeken uitstappen en dan over je benen doen. Gelukkig heb ik een binnenbak.

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:59

Winter rijbroek van Stud-one zit molton aan de binnen kant ;) (verkrijgbaar bij de greendistance).
Goede sokken meestal skisokken, thermo ondergoed lekker fleece trui met mijn Mountain horse winter jas type Grace.

Als ik ga trainen voor mijn km dan loop ik er meestal langs als ik aan het stappen ben en zodra ik ga draven stap ik er weer op.
Maar ik vind het prima te doen hoor.