paard/pony naar buiten (in wei) met sneeuw??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TipPost19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:36

Afbeelding
Kan zelf kiezen, binnen of buiten 24/7
Blote voeten, af en toe klompen , die ze ook weer verliest.

IvysToeter

Re: paard/pony naar buiten (in wei) met sneeuw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:40

Mijn mini's staan oevrdags als het maar even kan gewoon in de wei.
al is het maar een paar uur.
dan zijn ze er toch even uit geweest.
ze doen uit zichzelf al een stuk voorzichtiger.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:49

xxappiexx schreef:
Dorienn schreef:
Hier staan ze gewoon nog buiten hoor. Ook moeten ze door een stuk met flinke bulten en kuilen maar dat gaat goed. Ze zijn heel voorzichtig en ik heb nog geen enkele uitschuiver gezien. Verder heb ik vandaag gereden in de sneeuw, inclusief galop. Ging goed :D

Paarden worden tegenwoordig zoveel betutteld..

Da's toch knap van je paard, mijn paard in galop in de wei met sneeuw is geen goede combinatie. Kan natuurlijk komen door die ijsklompen.

Hij heeft geen ijzers dus dat is al een voordeel. En gisteren was de sneeuw zeer goed om te rijden, ik heb geen ijsklompen gehad.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:57

die van mij staan ook gewoon lekker overdag in de wei.
ze zijn erg voorzichtig zelf en weten precies hoe hard ze kunnen gaan zonder onderuit te gaan.
ijrden zit er helaas niet in bij ons, maar dat is omdat de grond bevroren was voor we heb goed glad konden slepen, dus dat is nu echt te hobbellig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:02

Die van mij staan nu ook gewoon buiten. Aangezien ze hele dagen buiten komen, gaan ze niet zo snel gek doen. Verder heb ik ze nu in een wei gezet met nauwelijks ongelijkheden. Ze voelen vaak zelf wel aan of ze een sprintje kunnen trekken of niet. Tuurlijk kunnen ze zichzelf blesseren, maar de kans is volgens mij niet echt hoog. Dus ik vind het in ons geval niet nodig om ze binnen te houden.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:44

oww het regent en dooit....als het nu weer allemaal gaat opvriezen dan wordt het verhaal van de paarden gewoon lekker buiten toch wel wat lastiger. Bij ons ligt er zon 15-20 cm sneeuw, momenteel geen probleem voor de paarden, maar wel als het nu papperig wordt en dan vannacht weer opvriest, dan is het 1 ijspaleis :) schaatsen voor de paardjes dus.....owjee

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:41

Die van mij gaat overdag ook gewoon lekker de wei in. Ik zie ze ook niet extra voorzichtig doen, af en toe trekken ze nog gewoon een sprintje

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:43

mijne staat rondom op ijzers en moet over een stuk verhard pad voor ze buiten is, en durf ik echt niet aan. Ze staat normaal gesproken het hele jaar door op het land overdag, en vind het echt vervelend, maar moet er niet aan denken dat ze uitglijdt. Ze is niet piepjong meer maar maakt graag een paar bokkensprongen, dus dat risico durf ik niet te nemen. En met een ernstige blessure of gebroken been zijn we verder van huis.

Heb gelukkig een lekkere en ruime stal, met gezelschap erin en verder veel hooi en af en toe tussendoor paar lekkere hapjes zoals wortels. Hoewel het niet ideaal is, is ze best tevreden (tuurlijk, ze gaat liever naar buiten, maar ik ken mn paard inmiddels wel goed genoeg om te weten wanneer ze wel of niet tevreden is)