Lauwyyy schreef:Ninx schreef:Jouw paard is echter 4, en dit paard is 2,5... dat is geen reden voor het paard om de baas omver te ploegen, maar is wel een reden om het paard nog wat meer tijd te geven.... hij is gewoon te jong.
Laten we even duidelijk zijn dat dat JOUW mening is!!!
Er worden paarden op 2,5 jarige leeftijd al ingereden, die van mij pas met 3 - 3,5.
Maar het blijft zo dat het jouw mening is, en iedereen kijkt daar anders tegen aan en voor ieder paard is dat anders.
Mijn paard is absoluut niet te jong voor de dingen die ik met haar doe.
Nee, mijn mening doet er niet toe.... Het is gewoon een FEIT dat een paard van deze leeftijd gewoon nog niets zou moeten doen. Bij ons groeit dat spul allemaal nog op in de groep, lekker bewegen, lekker buiten en binnen de groep respect en grenzen leren kennen.
Ik ben overigens wel verheugd te lezen dat je er pas over een hele poos op gaat zitten.
Het is duidelijk dat je op deze voet verder wil gaan, dus als je antwoord wil geven op de vragen die mensen stellen kunnen ze misschien iets inhoudelijker tips geven?
- staat het paard buiten of binnen?
- wordt het paard met andere paarden gehouden?
- wat voer je het paard?
- hoe lang ben je per sessie bezig? Wij laten ze bij het beleren echt maar 3 rondjes linksom en 3 rondjes rechtsom lopen en prijzen ze dan de hemel in... ze moeten het leuk gaan vinden. Longeren doen we dan ook maar 2 tot 3x pw... maar bij ons zijn ze dan tegen hun 5e jaar.
- wat doe je verder aan activiteiten? Beetje wandelen?
- waarom ben je niet bereid een aantal uren te reizen wanneer je zegt dat je wanhopig bent? Deze mensen weten wat ze doen, als je er veel verschillende mensen mee laat klooien kan het nog verder verslechteren.... Je kunt toch het paard er naartoe brengen voor een aantal dagen? Dan is het echt de moeite waard....
Lekker samen een band opbouwen, spelenderwijs leren.. dan leert zij beter op jou reageren en leer jij beter naar haar luisteren, het werkt 2 kanten op. Bovendien heb je er later veel meer aan als je een half jaartje of jaartje langer hebt gewacht maar met je paard kan lezen en schrijven, dan als je nu je paard angst inslaat of overbelast en elkaar jaren later nog niet begrijpt straks! (Zonder wellicht de bedoeling te hebben, dus vat het niet als een aanval op aub)
) dus dat zal het niet gaan worden.