Wie heeft dé tip voor winter(rij)handschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:48

waar zijn die van Mountain horse in Nederland te krijgen en wat kosten ze?

Ik heb nu ook super fijne handschoen van Mountain Horse, maar met dit weer heb ik ze zoveel aan dat ik graag een paar reserve zou hebben voor het geval te voortijdig komen te overlijden...

nickyu

Re: Wie heeft dé tip voor winter(rij)handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:52

iedere winkel die S&K of op andere manier aan Mountain Horse kan komen ..

advies verkoop was 32.50

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:53

oke, dank je!

zal eens rondkijken!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:32

magic_lover schreef:
ik heb vorige week deze gehaald:

van harry's horse, zijn van neopreen met antislip( :+ ) aan de binnenkant.
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g30285.jpg
Citaat:
Harry's Horse Neopreenhandschoen
De neoprene buitenzijde isoleert de warmte en houdt de kou buiten. De SL-grip binnenzijde geeft genoeg grip tegen het doorslippen van de teugels.

Tot nu toe bevallen ze mij erg goed, en zijn heerlijk warm!
Rijden vindt ik ze dan wat minder, kan wel heb het wel geprobeerd (maar doe dat toch liever gewoon met roeckl's) maar voor het stalwerk, longeren of wat dan ook, echt super!
geen koude handen meer :)

prijs bij divoza €15.95

Deze heb ik ook! Ze bevallen mij super. Rijden gaat opzich wel ermee. Heb zelfs een 2e paar gekocht voor het geval deze kapot gingen en ze niet meer te krijgen waren..
Laatst bijgewerkt door Tanja op 25-01-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's quoten is niet toegestaan, foto is uit de quote verwijderd.

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:37

ik heb br fleece rijhandschoenen met anti slip op de stukken waar je teugels langs komen, ik heb ech nooooit koude handen/vingers :D

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:41

CaroLawson schreef:
ik heb br fleece rijhandschoenen met anti slip op de stukken waar je teugels langs komen, ik heb ech nooooit koude handen/vingers :D

Die heb ik ook, vind ze echt superfijn! Lekker warm! ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:48

Ik heb zelf vreemd genoeg de warmste handen in hele dunne handschoenen (van de Hema: http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/dames/a ... -(16452595).aspx )
En ik heb best vergelijkend warenonderzoek gedaan, ik heb 7 paar handschoenen ( :o ), waaronder speciale winterrijhandschoenen. Juist in de dikke handschoenen worden mijn vingers sneller koud. Ze zijn handig als je echt dingen vast moet pakken, of als je op de fiets zit want die dunne zijn niet water- of echt winddicht. Maar bij het rijden zijn die dunne ideaal. En ik hoef ze niet uit te doen want ik kan de gespjes ermee vastmaken.

Belangrijk is trouwens wel dat ik zorg dat de rest ook warm blijft (warme benen etc) en ik in beweging blijf. (Als ik te lang blijf stappen word ik gewoon te koud en dus ook mijn handen.)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:58

corinepgek schreef:
van harry's horse, zijn van neopreen met antislip( :+ ) aan de binnenkant.
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g30285.jpg
Citaat:
Harry's Horse Neopreenhandschoen
De neoprene buitenzijde isoleert de warmte en houdt de kou buiten. De SL-grip binnenzijde geeft genoeg grip tegen het doorslippen van de teugels.

Tot nu toe bevallen ze mij erg goed, en zijn heerlijk warm!
Rijden vindt ik ze dan wat minder, kan wel heb het wel geprobeerd (maar doe dat toch liever gewoon met roeckl's) maar voor het stalwerk, longeren of wat dan ook, echt super!
geen koude handen meer :)

prijs bij divoza €15.95

Deze heb ik ook! Ze bevallen mij super. Rijden gaat opzich wel ermee. Heb zelfs een 2e paar gekocht voor het geval deze kapot gingen en ze niet meer te krijgen waren..[/quote]

s&k heeft de zelfde alleen dan 9,95
Laatst bijgewerkt door Tanja op 25-01-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd, fotos quoten is niet toegestaan.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:39

Ik vond de HH winterhandschoenen met neopreen eerlijk gezegt waardeloos. Ze zijn erg dun, hebben niet overal neopreen en zijn snel koud.

Ik heb nu moutain horse endurance gloves. Ondanks dat ik heel snel vreselijk koude handen heb en veel buiten ben zijn deze handschoenen nog redelijk te doen.
Ik heb ze trouwens bij eppeljack vandaan.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:43

http://divoza.com/shop/a.visit/4b49da12014006e22740c0a8c0640683
ik heb deze aan met van die dunne fleecehandschoentjes eronder.
die handschoentjes zijn heel lang en die kan je dus lekker over je shirt doen zodat er geen kou in je mauw gaat. en ze zijn van fleece met gripdinges vanbinnen
ideaal

edit; zie dat je gewoon op de site van divoza komt als je aanklikt. even proberen te veranderen.

als je bij zoeken dit intikt : Harry's Horse Fleecehandschoen
dan komt hij. hij is 12.95

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:13

skihandschoenen van de zeeman _O-
Maar ze zijn wel goed :P

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:11

Judith_ schreef:
Ik vond de HH winterhandschoenen met neopreen eerlijk gezegt waardeloos. Ze zijn erg dun, hebben niet overal neopreen en zijn snel koud.

Ik heb nu moutain horse endurance gloves. Ondanks dat ik heel snel vreselijk koude handen heb en veel buiten ben zijn deze handschoenen nog redelijk te doen.
Ik heb ze trouwens bij eppeljack vandaan.

De HH winterhandschoenen die ik heb zijn helemaal van neopreen, ik denk dat jij dan andere gepast hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:57

Nee hoor, ik heb hier toch echt de HH winterhandschoenen liggen. Of de verpakking moet liegen?

Aan de onderkant (je handpalm) zit geen neopreen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:11

roxiie schreef:
Ik heb grippers van thinsulate. Zijn hiet heel dik maar zit wel een lichte voering in. En er komt geen wind door heen, heerlijk!

Die heb ik ook, zijn super fijn!
Heb net bij de welkoop ook hele fijne gekocht met 30% korting. Die zijn ook erg warm en laten geen regen of wind door.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:45

Judith_ schreef:
Nee hoor, ik heb hier toch echt de HH winterhandschoenen liggen. Of de verpakking moet liegen?

Aan de onderkant (je handpalm) zit geen neopreen.

Haha nu ga ik even checken hoor, momentje...
Verhip! Je hebt gelijk! Haha, nooit opgevallen.
Maarre, ik vond ze gelukkig wel fijn. Je kan er lekker mee rijden, alleen jammer dat ze niet waterdicht zijn.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:54

Even een andere tip: sinds ik iedere dag vis-olie tabletten van de Aldi slik ( Hema heeft ze ook wel) is mijn doorbloeding in zowel handen als voeten heel erg verbeterd en heb ik haast geen last meer van bevroren vingers en tenen. Ik kan zelfs met deze temperaturen een tijdje buiten aan het werk zijn zonder handschoenen en dat was in het verleden ondenkbaar!!! Het kost wel enkele weken om je vaten beter doorbloed te krijgen, maar dan is het resultaat ook super! :)*

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:23

Hoe vallen die MH Endurance Glove (die gele :P) qua maatvoering? Ze zijn vanaf a.s. maandag bij ooteman in de aanbieding en ik ben in overweging ze te kopen. Maar vallen ze vrij groot? Wie heeft er een maat s en kan zijn hand ff opmeten :+
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 14-01-10 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:26

ik had een geweldig paar van Ariat vorig jaar. Ben ik vergeten tijdens een clinic.... heel dom en heb ze nog niet weer kunnen vinden. maar super warm en normaal gevoel aan teugels.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:33

Lydiaaa schreef:
Je hebt van roeckl met fleece gevoerden, ik vond deze alleen niet lekker zitten door de dikke naden. Heb nu de roeckl suprema grip, en daarin heb ik lekkere warme handen. Ben alleen wel benieuwd of ze ook nog zo warm zijn als het harder gaat vriezen.

Ik heb ze nu een tijdje, en ze zijn echt SUPER! Ik gebruik ze als het vriest ongeveer dagelijks, dus niet alleen voor het paardrijden. Zelfs s'nachts met -10 geen koude handen.

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:36

Afbeelding

Deze heb ik! supper warm en maar 10 euro!
je moet er wel even aan wennen met rijden.
je kan ze bestellen op www.horze.nl.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:51

jasmijn13 schreef:
Deze heb ik! supper warm en maar 10 euro!
je moet er wel even aan wennen met rijden.
je kan ze bestellen op http://www.horze.nl.

Hoe vallen die qua maat?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:03

Durf het bijna niet te zeggen, maar ik rij nooit met handschoenen aan. Ook 's winters niet. Wat ik wel iedere dag doe (althans nu in de winter) is uit mijn watertonnen het ijs met de blote handen uitvissen. Handen droog maken, handschoenen met tinsulate aantrekken het duurt geen 5 min dan heb ik zo'n warme handen, dat ik de rest van de morgen geen handschoenen meer aan heb terwijl ik gewoon buiten aan het werk ben, met mijn paarden bezig ben..

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 00:28

Sommige mensen hebben alle geluk :+

Ik heb de tip geprobeerd om met latex handschoentjes onder mijn handschoenen aan te rijden! Nooit weer! Koude handen, echt verschrikkelijk |(

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:19

Nillie schreef:
Even een andere tip: sinds ik iedere dag vis-olie tabletten van de Aldi slik ( Hema heeft ze ook wel) is mijn doorbloeding in zowel handen als voeten heel erg verbeterd en heb ik haast geen last meer van bevroren vingers en tenen. Ik kan zelfs met deze temperaturen een tijdje buiten aan het werk zijn zonder handschoenen en dat was in het verleden ondenkbaar!!! Het kost wel enkele weken om je vaten beter doorbloed te krijgen, maar dan is het resultaat ook super! :)*

das een hele goede tip ..
ga dat eens proberen , mijn doorbloeding is niet al te best