Waratje schreef:Jessix schreef:@ Waratje: Dus al jouw paard bijvoorbeeld atrose krijgt dan laat je 'em afmaken?
Dat hangt ervan af hoeveel last ze er van heeft. Het maakt een hoop uit waar die artrose zit, hoe agressief de ziekteontwikkeling is en hoe het paard daar mee omgaat. Ze is 22 dus in principe kan ik er vanuit gaan dat er wel ergens in haar lijf wat artrose zit, maar ze heeft er geen last van, het beperkt haar niet in de dingen die zij van belang vindt. Maar zij is een paard dat niet rustig in een wei wil staan, als ze niet af en toe mag knallen raakt ze gefrustreerd. Dus als zij niet op een of ander manier die beweegbehoefte kan bevredigen, dan is de kans groot dat ik haar inderdaad laat inslapen.
Maar hiermee zeg je toch eigenlijk hetzelfde? Mijn paard (25 jaar) heeft artrose, maar voelt zich nog een vis in het water. 3 jaar geleden liep hij voor het laatst kreupel en heeft toen pijnstillers gekregen. Nu gaat het dus al weer jaren goed. Heeft hij nog wel pijn? Vast wel! Ik heb zelf ook artrose en weet wat het is. Maar toch zie ik nog steeds aan mijn paard dat hij happy is met zijn leventje. (zie profiel maar eens)

geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar aan iemand anders te verkopen als ik niet meer zou kunnen rijden. Twordt een ander verhaal als het leven vreemde wendingen neemt en het echt niet meer gaat, maar ik zou alles op alles zetten om haar te behouden, zij is zo belangrijk voor me