Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die van ons (16 en 19jr) staan ook zo, zolang ze kunnen schuilen en voldoende ruwvoer en water hebben is er niks aan de hand. Ze hebben een dikke berevacht en daarmee gingen ze ook vorig jaar met -23 nog lekker buiten op de sneeuw staan...
) SummerLess schreef:je hebt een schuilstal heb ik gelezen
doe daar een dikke laag stro en hooi in
en misschien als je een oud matras hebt of meerdere leg die er nog onder en dan het stro en hooi
dan ligt ze niet op de koude vloer voor als ze dat niet lekker vind
Matras maakt denk ik weinig uit voor een 500 kilo wegend paard en daarnaast schijten ze hem natuurlijk helemaal onder (tenminste dat zou mijn haflinger wel doen
) corinepgek schreef:Mijnes staan nog steeds 24/7 buiten al heb ik ze gisteren wel eventjes een paar uurtjes op stal gezet zodat ze een beetje op konden drogen van die hevige sneeuwval.
Wel ben ik benieuwd wat jullie gedachten zijn over de hoeven/benen. Voor hun lichaam hebben ze lekker dikke wintervacht en krijgen het daar ook echt niet koud. Maar nu ze met hun blote hoeven op bevroren grond in de sneeuw staan krijg ik het erg koud als ik er alleen al aan denk. Nou zijn paarden gelukkig heel anders dan mensen maar je gaat toch een klein beetje twijfelen als er ijspegels aan de sokken hangen en als je de hoeven uit wilt krabben dat daar gewoon een klomp ijs in zit...
Denk dat je daar niet druk over hoeft te maken. Het zijn net dikke nagels.. Ik heb wel de grote ijssneeuwballen die aan de sokken van mijn shet hingen te bungelen eraf geknipt haha..
Wat dat betreft heeft mijn paard nu meer beschutting gezien om de wei verhoogde boomwallen liggen.
Hopelijk laat diegene dat voortaan uit zijn hoofd, ze eten het toch niet op want ze krijgen onbeperkt kuil. 
hinta schreef:-juist omdat een "buitenpaard" veel kan lopen krijgt het geen koude benen of voeten. door de beweging
werkt het pompmechanisme van de hoeven optimaal, hierdoor circuleert het bloed constant door de benen. een paard dat dag en nacht op stal staat heeft dus veel eerder last van koude benen.
Het is een ras dat het hele jaar buiten kan, maar ik heb het liever niet. Vooral als het gras te slecht is en in de bak moet staan wil ik haar daar zeker niet elke dag in hebben, slecht voor de hoeven.
bokt, springt speelt rent.. nee hoor maak me totaal geen zorgen, hij heeft ook geen schuilstal, wel onbeperkt hooi en water, en een regenjas van 300 grams aan. Paardje is helemaal happy, en de regen bomt 'm dus gewoon helemaal niet
) met grote schuilcontainers, in kuddeverband en met onbeperkt ruwvoer.