Gaat je vriend/man mee naar wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teigetje16

Re: Gaat je vriend/man mee naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:53

Als ik wedstrijd heb (heel zelden, gewoon een onderlinge), dan gaat mijn vriend wel mee :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 00:28

Vandaag wedstrijd en om half 9 bleef vriendlief dus lekker liggen. Onderweg mijn eerste proef maar uit het hoofd geleerd met de hoop dat hij er in ieder geval wel voor de 2e proef was. Maar helaas, heb hem niet gezien. Gelukkig was er vandaag wel iemand die mijn 2e proef wilde voorlezen. De eerste wel uit het hoofd gedaan. Daarbij was mijn paard ook helemaal hyper dus ik had het een beetje zwaar.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:38

Vind ik niet echt attent van je vriend DrendroFleur :n

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:42

hmm, de laatste tijd eigenlijk niet echt. In de zomer vaak wel, en dan vooral als het mooi weer is. Voorlezen doet hij niet. Hij weet helemaal niets van paarden en hij is veel te bang dat hij het verkeerd doet. Met oefenen hebben we het wel eens geprobeerd en hij vindt het wel heel moeilijk. Maar als ik hem op hulp vraag als mijn vaste "groom" (lees "moeder") niet mee kan, dan helpt hij mij wel (behalve het voorlezen dan)...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:17

Mijn vriend gaat meestal wel mee op wedstrijd :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:18

daisies schreef:
Vind ik niet echt attent van je vriend DrendroFleur :n

Viel me ook tegen. Meestal zegt hij dat hij niet komt maar dan staat hij toch opeens voor mijn neus. Alleen had ik nu de merrie mee (waar hij dus niets mee heeft), met de hengst vind hij het wel leuk om mee te gaan als hij thuis is. Maar dat is dan ook zijn kereltje.
Ik heb hem wel zo ver dat hij gaat voorlezen als hij er is. Soms wel heel vroeg (moet nog een volte, en hand veranderen en dan pas schouder binnenwaarts) maar eigenlijk wil ik de proeven in mijn kop gaan stampen. Dan hoef ik tenminste niet meer voor voorlezers te smeken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:20

Mijne gaat naar bijna al mijn menwedstrijden mee en - ondanks dat hij niets met paarden heeft - is hij mijn beste groom! Hij helpt met alles: wagen uitladen, tuig uitladen, optuigen, paard laten grazen enz. Echt super!

loes_united

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:44

Mijn vriend gaat altijd mee.. scheelt dat hij zelf ook een vrachtwagen vol mee heeft op concour :Y)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:53

Ik rij nog geen wedstrijden maar als ik gewoon les heb wilt die ook al absoluut niet mee, hij heeft schrik van paarden omdat ze groter zijn dan hem (hoewel hij ook schrik heeft van een shetlander) dus ga ik hem ook niet dwingen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:57

Mijn vriend en ik rijden samen onze paarden dus ja, we gaan altijd met elkaar mee op concours en lezen elkaar altijd voor :) Heerlijk zo'n dagje samen! Kan ik echt van genieten!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:54

Mijn vriend is echt enorm allergisch voor paarden.
Toch gaat hij de laatste tijd wel geregeld mee; maar alleen als ik anders alleen moet op wedstrijd. Heb er geen problemen mee om alleen te gaan, maar dan wil ie altijd mee "voor de zekerheid". Hij wil zelfs paard nog vasthouden ondanks het genies etc :=

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:21

Mijn vriend gaat meestal niet mee. Het is ook vaak makkelijker dat mijn moeder mee gaat, die heeft er verstand van en kan ik beter mee nabespreken. Alleen als mijn vader of moeder niet mee kan, wil hij wel mee. Hij vind het niks om er een beetje 'bij te hangen'.
Ik wil hem nog steeds leren om voor te lezen, maar aangezien ik de laatste tijd weinig wedstrijden gereden heb en pas vanaf februari weer kan beginnen, is daar nog steeds niks van gekomen. Hij zegt alleen zelf dat hij toch niet kan voorlezen, het lijkt hem niks. :+ Met springen is het wat dat betreft makkelijker, dat gaat allemaal veel sneller en je bent minder afhankelijk van je groom. Hij vind dat ook leuker om te kijken.

En opzadelen, dat wil ik toch altijd zelf doen. Maakt niet uit wie er mee is!

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:51

Mijn moeder gaat altijd mee,
en als een vriendin zin heeft om mee te gaan dan gaat die ook mee :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:48

Mijn man gaat altijd mee. Bij wedstrijd onder het zadel voornamelijk om te lezen, alhoewel ik dat bij laatste wedstrijd uit hoofd heb gedaan. We mennen ook, dan is hij noodzakelijk, want we rijden met 2 autos (1 met trailer en 1 met wagen) en dan helpt hij ook met inspannen en lezen. Ons zoontje van 3 is mijn mascotte :+ . En soms ben ik hem inderdaad ook kwijt. Ben ik aan het losrijden, man nergens te vinden en dan maar hopen dat hij er op tijd is om te lezen. Heb de laatste wedstrijden (1 proef per keer) uit het hoofd gedaan, maar bij dubbele proeven vind ik dat niet te doen. Moet ik vanaf januari 6 proeven uit het hoofd kennen ( 2 onder het zadel, 2 mennen paard en 2 mennen pony). Dat red ik niet meer haha.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:52

mijn vader gaat soms mee maar me moeder is er altijd bij..(( :o ;) :D PS; ik ben 13jaar)))

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:53

ja eigenlijk altijd wel. Maar hij komt dan wel met zijn eigen auto naar het wedstrijdterrein en dan 10 minuten voor ik de ring in moet ofzo. Als hij daarvoor ook mee gaat naar stal, duurt het hem veels te lang.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 02:14

Probeer meestal wel m'n moeder, zusje of een vriendin te regelen. Maar als dat niet lukt gaat ie wel mee. Hij wil alleen liever niet voorlezen omdat ie dyslectisch is. Wel gaat ie eigenlijk altijd mee als ik weg ga met de trailer naar les of naar de binnenbak.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 02:17

Ik vindt het net leuk om mee te gaan, zij doet zelf niet aan wedstrijden maar we gaan er graag samen naartoe, net als beurzen, tentenkampen etc.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:57

Mijn vriend gaat altijd mee! Hij vraag zelfs vrij! Maar mijn vader helaas... Alleen als ik heeeeeeeel erg graaaaaaaag fotos wil moet ik dr wel een beetje om smeken :o

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:59

Mijn man gaat altijd mee als hij niet op reis is tenminste. De paarden zijn ook onze gezamenlijke hobby gelukkig :D
Vind het gezellig, en ook fijn. Je bent op elkaar ingespeeld.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:00

ie van mij is tot nu toe vaak mee geweest ja :)
en dat doet hij puur om dat hij het leuk vind om mij te zien rijden en hij vind me paard toch wel lief :p
haha

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:59

Mijn man vindt het helemaal niks. Jaren geleden toen ik zelf nog geen BE rijbewijs had ging hij mee als chauffeur. Maar ik moest van hem al snel zelf mijn BE halen, want om 9 uur zondagochtend in een kantine van een manege zitten vond hij niet echt lachen hihi. Nu ik zelf met de trailer mag rijden ga ik ook veel vaker op wedstrijd en meestal gaat er een vriendin mee of ga ik alleen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:44

Ik ben door omstandigheden nog maar 1x gestart en toen kwam hij effe voor tijd aanzetten en heeft beide proeven gefilmd, was egt super blij. Kan op die manier de filmpjes van mijn proeven en het commentaar zien en kijken of het klopt of niet en het is bovendien heel leerzaam, maar wel afschuwelijk om je zelf terug te zien.

sahibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:37

Mijn vriend gaat af en toe mee, ook heeft hij af toe met de trailer gereden.Zelf met zijn verlaagde auto als mijn vader niet kon. Nu ga ik alleen omdat ik zef met mijn be rijbewijs heb.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:46

Nou nou wat heeft de meerderheid hier toch lieve vriendjes :D
1 keer per jaar gaat mijn vriend wel eens mee naar de kamelenrace zoals hij dat noemt (ik rij dressuur overigens :+)als ik niet te vroeg moet rijden en als de wedstrijd bij hem in het dorp is. Dan staat hij daar wat. Als zou ik met me paard tegen hem aanrijden dan nog zou hij me niet herkennen. "Die beesten lopen toch ook allemaal hetzelfde" zegt hij dan. Dus nee als mijn vriend niet met volle goesting komt kijken, hoeft hij van mij niet hoor. We zijn geen siamese tweeling: ik het mijn en hij het zijn is het dan vaak als ik wedstrijd heb :)