Alleen naar het strand of bos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:09

@nouvel dit heb ik vorig jaar ook gehad. paard klapte achterover in slootje wel aan een weg waar wel mensen langskwamen maar niemand komt je helpen tegenwoordig.
bij mij ging gelukkig paard overeind liggen(lag op zn zei met mn been eronder)toen kon ik mn been eronderuit halen ben toen opgestaan en toen stond mn paard pas op. wel met heel wat gestribbel paard had helemaal niks ik had ook erg last van mn been ben aan de andere kant opgestapt en naar stal gereden daar afgezadelt en naar huis gefietst nu nog steeds last van mn been maar niet mee naar ha ggeweest.

er kunnen nog zoveel mensen lopen/fietsen/rijden maar iedereen loopt gewoon door kijkt ff en gaat verder. je moet tegenwoordig geluk hebben als ze je komen helpen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:15

ikke, jeetje dat zal ook enorm schrikken zijn geweest!
en wat raar dat niemand helpt zeg!

ik was onzettend blij dat ik wel gelijk geholpen was, en ook nog door mensen met verstand van paarden, anders was het waarschijnlijk heel anders afgelopen...
mijn paard en ik zaten beide klem en mijn paard had al even in paniek rondgemaaid met haar benen waardoor mijn enkel flink stuk was...
ik wil niet weten wat er was gebeurd als er geen hulp was geweest...

rowan1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:19

Baa, wat eng zeg!
En wat verschrikkelijk asociaal.
Als je ziet dat zoiets gebeurt, kom je tog gewoon gelijk helpen??

xXxNikkixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:25

Ik ga regelmatig alleen in het bos rijden (nouja de meer groenere stukjes her aan de kanten) geen enkel probleem ^^ maar ik vertrouw m'n paardje ook en weet dat hij buiten braaf is :)
Maar hij is wel 14 jaar^^ Ik denk wel dat je zeker met zo'n jong paard best met z'n 2e gaat buiten wandel gewoon omdat dat veiliger is of anders kan je in het bos rijden met iemand die met de fiets gaat, dat deed ik vroeger altijd met een vriendin gaat ook perfect

Idd als je met een paard bent komen mensen meestal niet helpen omdat ze dan schrik hebben :o
Of als er juist een groep mense aan komt tegen dat die opzij gaan en auto's die seciaal nog sneller rijden en toeten echt irritant en gevaarlijk !

xXx

LIVVYYY

Re: Alleen naar het strand of bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:37

ik zou altijd iemand mee nemen
of het nu op de fiets, te voet, of te paard is
zelf zou ik nooit alleen gaan
je weet nooit wat er kan gebeuren

1994Kaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:15

Ik doe het niet vaak, maar ik ga wel af en toe in mijn eentje het bos in. Strand is niet in de buurt :+
maar ik zou als ik jou was een beetje rondzoeken naar mensen die regelmatig wel mee zullen willen en als het goed gaat kan je ook alleen gaan.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:47

1994Kaline schreef:
Ik doe het niet vaak, maar ik ga wel af en toe in mijn eentje het bos in. Strand is niet in de buurt :+
maar ik zou als ik jou was een beetje rondzoeken naar mensen die regelmatig wel mee zullen willen en als het goed gaat kan je ook alleen gaan.

Hoi!

Ik ben al een aantal keer geweest met andere naar het bos en strand hoor, en ga ook regelmatig alleen langs de weg. Dus ben er van overtuigd dat het eigenlijk wel goed gaat.

ikke20Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:50

@xXxNikkixXx mijn pony was 29 en ging altijd alleen naar het bos vertrouwde der echt voor 200% maar toen ging het ook mis vloog over de kop tja sta je dan ondanks je wat ouder paardje meehebt.

vind dat je zelf altijd soort risico moet inschatten. paardje kan je voor 400% vertrouwen maar toch kan het misgaan en ja dat zeg ik die meestal alleen de bossen/strand in/opga maakt niet uit wat voor leeftijd ze hebben er kan altijd wzt gebeuren maar dat kan in de bak ook enz.

Emma040

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:51

ik ga ook altijd alleen naar buiten. Maar mijn paard is daarvoor heel lang getraind. En hij is heel betrouwbaar. Hij doet het beter alleen dan in een groep

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:08

Alleen rijden gaat wel, zou alleen wel een mobiel meenemen+laten weten waar je naartoe gaat.
Stel dat er iets mis gaat is er toch altijd iemand op de hoogte =)

Marisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:57

Ik rijd niet zo vaak alleen buiten, dit omdat mijn haflinger merrie een erge druktemaker is. Met iemand samen is ze vrij rustig, zodra ze alleen is blijft ze maar om zich heen kijken of ze nou echt wel alleen is, erg vervelend. Ook als ik een tegenligger tegen kom is het vaak een heel gevecht om haar de andere kant op te krijgen, waardoor ik het dus dan eigenlijk al vrij snel zat ben en dus liever met iemand samen naar buiten ga. Maar als er niemand is en ik wil toch, ik blijft het gewoon doen, de aanhouder wint!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:01

Ik ga nooit alleen naar het bos of strand ( nou moet ik zeggen dat het strand ver weg is, we gaan hier weleens vanuit de manege heen met een grote groep ), ik rijd wel eens alleen langs de dijk bij ons ..
Maar dan heb ik wel bekenden, die me te hulp kunnne schieten als er wel wat gebeurd xd.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:10

Weet je, als je alleen weg wilt, dan moet je er toch een keer doorheen. Of het nou een ervaren of minder ervaren paard is, de eerste keer is altijd spannend en even wennen. Een fietser ernaast is ook een goed idee, voor zover dat natuurlijk kan. Als is het maar voor een stukje, zodat je lekker relaxt weg kunt rijden.
Ik reed vroeger vaak alleen buiten in het bos en op de hei, ook 's avonds. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat niemand wist waar ik was. Ik woonde toen alleen en het paard stond in de verste wei en zou ook niet snel gemist worden. Toen heb ik maar besloten dat ik een mobieltje moest hebben met het netwerk met het meeste bereik (KPN). Die naamtags zijn inderdaad een beregoed idee, die ga ik ook bestellen.
Laat je het weten als je je eerste ritje 'alleen' hebt gemaakt?
Have fun!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:25

Christel1164 schreef:
Weet je, als je alleen weg wilt, dan moet je er toch een keer doorheen. Of het nou een ervaren of minder ervaren paard is, de eerste keer is altijd spannend en even wennen. Een fietser ernaast is ook een goed idee, voor zover dat natuurlijk kan. Als is het maar voor een stukje, zodat je lekker relaxt weg kunt rijden.
Ik reed vroeger vaak alleen buiten in het bos en op de hei, ook 's avonds. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat niemand wist waar ik was. Ik woonde toen alleen en het paard stond in de verste wei en zou ook niet snel gemist worden. Toen heb ik maar besloten dat ik een mobieltje moest hebben met het netwerk met het meeste bereik (KPN). Die naamtags zijn inderdaad een beregoed idee, die ga ik ook bestellen.
Laat je het weten als je je eerste ritje 'alleen' hebt gemaakt?
Have fun!

Ja idd ik denk dat ik er ook gewoon doorheen moet! Ik denk dat ik het echt super gaaf zou vinden als ik het eenmaal gedaan heb. Snap trouwens mensen ook die het niet doen, maar ik merk dat ik het toch wel erg graag wil. Nu nog een beetje het mooie weer afwachten en gaan! Ja ik zal het zeker laten weten :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:32

Ik ga ook regelmatig alleen naar buiten. Ik vind die tips van die adresgegevens aan zadel en jas trouwens wel heel goed, daar heb ik zelf nooit aan gedacht maar ga ik zeker wel doen. En idd altijd mijn mobiel bij me.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:39

Met mijn bijrijdpony ging ik 2x in de week naar buiten. Maargoed dit was ook een brave pony, die het gewend was alleen naar buiten te gaan. Ik had wel altijd mijn mobiel bij me. En die tips aan zadel en jas zijn een goed idee. Met mijn 4-jarige ga ik (nog) niet alleen naar buiten.

irisenjinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:42

ik rij nu bijna iedere dag buiten op de weg en dan het bos in eerlijk gezegt vind ik dit nog heerlijker als egt trainen in de bak. ik rij ook op een vierjarige die nog geen jaar beleerd is. Maar dit gaat allemaal heel gemakkelijk ik heb veel met haar gewandeld en de vorige eigenaar ook ze schrikt wellis van dingen waarvan je denkt waarom van een brievenbus een niet van die vrachtwagen die net kei hard langs kwam... ik ga vaak alleen of met een vriendin van mijn die dan mee rijd op een ander paard of loopt. Wel laat ik altijd weten aan iemand waar ik ben ik rij altijd zelfde rondje dus dan kunnen ze me altijd vinden als er iets gebeurt. als ik samen met iemand ben dan gaan we overal heen. Maar als je alleen gaat moet je je paard egt voor 100% vertrouwen in de bak zelf meer denk ik want op de weg kan van alles gebeuren.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:24

Morrie05 schreef:
Ja idd ik denk dat ik er ook gewoon doorheen moet! Ik denk dat ik het echt super gaaf zou vinden als ik het eenmaal gedaan heb. Snap trouwens mensen ook die het niet doen, maar ik merk dat ik het toch wel erg graag wil. Nu nog een beetje het mooie weer afwachten en gaan! Ja ik zal het zeker laten weten :D

Ja hoor gewoon regelmatig met je paard naar buiten gaan.
Je zult zien dat het tenslotte vanzelf gaat en je je paard goed leert kennen.
Succes!!
Ik rijd altijd alleen buiten.
Toen mijn pàard net was ingereden was ik best wel zenuwachtig.
Mijn trainer raadde toen aan elke dag te rijden ookal is het maar 10 minuten.
Dat heeft ons goed geholpen.
Nu gaan we overal alleen naartoe, heerlijk!!!

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:58

Ik rijd heel vaak alleen in het bos.
Heerlijk genieten aan een lang teugeltje en een galopje over de hei.

Laatste tijd zien we ook bijna altijd hertjes, dat is zo'n mooi gezicht!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:59

Laat wel altijd iemand weten wat je gaat doen en wanneer je weer terug denkt te zijn. En inderdaad, een telefoonnummer aan je paard en in je binnenzak!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 16:07

Bedankt weer voor de reacties! Ja ik zal zeker mensen laten weten waaar ik ben enzo!
Ben blij jullie verhalen te horen :D Als het mooier weer word ga ik ervoor :D :D

kimroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:39

Ik heb in het verleden met rustige paarden wel vaker alleen gereden buiten.
Maar het is natuurlijk altijd veiliger om met iemand samen te gaan.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 11:36

Zo dit is een oud topic van mij maar wil toch weer even wat zeggen :P

Ik ben gewoon nog steeds niet alleen naar het bos of strand geweest, maar wil nu graag aankomende donderdag gaan!!
Moet zeggen dat ik er een beetje zenuwachtig voor ben dus ben benieuwd hoe jullie eerste keer alleen was??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:19

Ik rijd bijna altijd alleen buiten, soms wel samen met stalgenoten, maar die kunnen vaak niet op dezelfde tijd als ik rijden (alleen in het weekend). En tja, om dan maar niet te rijden?

Pony is braaf, ja, er kan altijd wat gebeuren, maar dan moet je ook niet alleen gaan fietsen of hardlopen in het bos, dan kan er met jou net zo goed iets gebeuren.

Is je paard wel gewend alleen naar buiten te gaan? Klein blokje om ofzo, Morrie? Zo nee, zou ik daar eerst aan gaan werken. Zo ja, dan gewoon lekker gaan donderdag. Als je paard alleen gewend is, maakt afstand of plaats waar je heengaat niet uit. Lekker rijden en genieten!

Wat ook nog een goede tip is, niet alleen voor als je alleen naar het strand of bos gaat, maar eigenlijk voor iedereen:
Zet een groep ICE in je telefoon (In Case of Emergency). Voeg in die groep contactpersonen toe, waarvan je wil dat ze gebeld worden, als jou iets overkomt.
De hulpverleners zoeken naar de ICE in telefoons in geval van ongevallen etc.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:17

ik ben vorig jaar toen ik net mijn e bij b had gelijk een week later heerlijk een paar uur naar het strand geweest.
Paard en ik hebben genoten. Ook van de zomer zijn we een keer geweest,lekker savonds na een warme dag ff uitwaaien.
We waren nog nooit alleen geweest, had geen raar gevoel,heb eigenlijk alleen maar zitten genieten....
Heerlijk een uurtje stappen over het strand,lekker de zorgen ff van je af.
Toen ik eerder met een groep meeging, wilden ze eigenlijk alleen maar veel galopperen, ik kan juist genieten van lekker stappen aan een lange teugel, ff uitrennen oke, maar verder gewoon genieten.