Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alwiene schreef:@ [naam], heb je gelezen waarom ik een laptop mee wil nemen? Het enige LUXE in dat verhaal is dat ik dan niet hoef te plannen wanneer ik ga en hopen dat het weer meewerkt en niet naar huis hoef als ik het naar mijn zin heb omdat thúis mijn werk isHoewel het kan dat jij dat ook overbodige luxe vind natuurlijk
)
.

tengeltje11 schreef:ook een breekmes is echt noodzakelijk,als je paard ergens vasthangt en in paniek raakt,kan je het vlug doorsnijden!
HelgaV schreef:

Miss_Malfoy schreef:Oké, dus 3/4 van de tijd stappen, dat is wel fijn om te weten, dat vind ik namelijk moeilijk om zelf in te schatten. Dan kun ik dat als houvast aanhouden.
Legerdweilen, geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen maar het klinkt fijn en handig. Twee bij twee meter, je kunt het dus zelfs nog als extra deken gebruiken.
Lalidan schreef:Ach, behalve frietboeren heb je ook genoeg vishandels, pannekoekenboerderijen, kleine bistro'tje, en je kan natuurlijk altijd gewoon een keertje brood eten 's avonds. Het is mij zelfs wel overkomen dat ik op verschillende campings gewoon door mensen werd uitgenodigd om mee te eten, als ze eenmaal doorhadden hoe weinig ik bij me had. Nou was ik wel alleen, dat scheelt natuurlijk wel.
Ik zal eens kijken of ik een foto erop kan zetten, moet ik hem eerst inscannen, ik had alleen een analoog toestel bij me namelijk.

HelgaV schreef:
.
Waratje schreef:Sorry dat ik het zeg, maar jouw manier van bepakken scoort geen hoge punten. Je wil niet zoveel gewicht zo hoog opgestapeld hebben en een luchtbed mee is gewoon vreselijk onpraktisch. Kampeermatje is veel compacter in te pakken, is lichter en ook veel flexibeler. Een luchtbed is zwaar en stug, twee eigenschappen die je op trektocht niet wilt.
Tent mee kan alleen als je een lichte tent hebt. Inderdaad kun je dan uitstekend de tent, stokken en haringen verdelen over de verschillende paarden als je met meer gaat. Cruciaal punt is elke keer weer gewicht en gewichtsverdeling.
Opstappen met bepakking: leer je paard naast opstapjes stil te staan, dan hoef je niet je been over de bagage te zwaaien, maar stap je gewoon met je ene been over het zadel heen![]()
Zambo, hoezo 'beetje jong'? Valt best mee als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt en je ponies braaf en stabiel zijn. Je hoeft niet meteen 3 weken weg, je kunt ook beginnen met een nachtje weg. Wel even in goed overleg met je ouders, natuurlijk
zambo schreef:uhm, omdat je op de meeste campings 16 moet zijn.
) zien ze je waarschijnlijk best voor ouder aan dan de 15 die je volgend jaar bent
Waratje schreef:Sorry dat ik het zeg, maar jouw manier van bepakken scoort geen hoge punten. Je wil niet zoveel gewicht zo hoog opgestapeld hebben en een luchtbed mee is gewoon vreselijk onpraktisch. Kampeermatje is veel compacter in te pakken, is lichter en ook veel flexibeler. Een luchtbed is zwaar en stug, twee eigenschappen die je op trektocht niet wilt.
Tent mee kan alleen als je een lichte tent hebt. Inderdaad kun je dan uitstekend de tent, stokken en haringen verdelen over de verschillende paarden als je met meer gaat. Cruciaal punt is elke keer weer gewicht en gewichtsverdeling.
Opstappen met bepakking: leer je paard naast opstapjes stil te staan, dan hoef je niet je been over de bagage te zwaaien, maar stap je gewoon met je ene been over het zadel heen![]()
Zambo, hoezo 'beetje jong'? Valt best mee als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt en je ponies braaf en stabiel zijn. Je hoeft niet meteen 3 weken weg, je kunt ook beginnen met een nachtje weg. Wel even in goed overleg met je ouders, natuurlijk
eek schreef:Ik zou ook niet zo snel een luchtbed meenemen maar eerder een matje. Ondanks ik een luchtbed beter vind liggen dan een matje vind ik het belangerijker dat het gewicht wat mijn paard moet dragen belangrijker dan dat ik lekker lig. Het is niet alleen het gewicht van de ruiter wat je paard moet dragen maar ook de bagage.
In ieder geval laat je goed informeren en zorg dat jij en je paard goed getraind zijn. En dan zeg ik veel plezier en hopen op mooi weer.
Antheman schreef:En afgelopen zomer de Neoair van Therm a Rest gekocht. Die is peperduur, dat wel. Maar weegt maar 400 gram, is heeeeeeel klein en ligt erg comfortabel. Je hebt t comfort van een luchtbed. Dit ontwerp heeft ook prijzen gewonnen!