Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:28

Het zijn fijne warme laarzen
je kan er ook prima mee rijden!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:30

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:58

Ik heb dus die grote lompe van Global die tijdens het tentenkamp in de aanbieding waren voor 19,95 gekocht en onlangs uitgeprobeert met rijden. Ging prima hoor. Goed contact en hakken uitdrukken geen probleem. Bleef ook helemaal niet hangen, mijn voet pastte dus perfect in de beugel. :D

Ben er meer dan blij mee,want mijn voeten blijven ook heerlijk warm.

Sabine24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:34

Die jij bedoelt zijn wel wat log. Je hebt nu ook van die slankere modellen, ook van HH en ook van BR. Daarmee kun je wat beter rijden volgens mij

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:19

Rij je op een manege? dan mag het meestal niet , want je kan zogezegt in de beugel blijven haken. onzin dus , maar het zij zo

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:40

Ik heb jaren terug de rimforst gehad van mountainhorse en reed daar ook prima mee. Alleen ben ik toen een aantal keren terug geweest i.v.m de rits.
Verder prima laarzen. Nu naar een paar miskopen heeft mijn man nadat ik vanochtend weer terugkwam van lesgeven en mijn tenen niet meer voelde de rimforst weer besteld (als verassing) De rits loopt nu verder door dan het eerste paar wat ik had. Hopelijk is dit nu beter dus. Niet goedkoop voor een thermolaars maar wel hele fijne dingen ;)

korkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:00

Ik ga ze binnenkort voor mijn vriendin aanschaffen. Ik ben benieuwd hoe het haar gaat bevallen.

vuurneon

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:03

Ik kan in de winter niet zonder! :)
Want de enige mogelijkheid om te rijden is toch echt op buitenrit en dat kan flink koud worden := Dan ben ik blij dat mijn tenen nog lekker warm blijven!

Het is even wennen met rijden, maar eenmaal gewend is het heerlijk! (het rijdt lastiger met ijstenen :=)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:19

Claudia78 schreef:
Ik heb jaren terug de rimforst gehad van mountainhorse en reed daar ook prima mee. Alleen ben ik toen een aantal keren terug geweest i.v.m de rits.
Verder prima laarzen. Nu naar een paar miskopen heeft mijn man nadat ik vanochtend weer terugkwam van lesgeven en mijn tenen niet meer voelde de rimforst weer besteld (als verassing) De rits loopt nu verder door dan het eerste paar wat ik had. Hopelijk is dit nu beter dus. Niet goedkoop voor een thermolaars maar wel hele fijne dingen ;)

Uhm...ik heb ze dus net binnen en verzuip in de kuit |( Hoop dat ie de verkeerde (extra wide) perongeluk besteld heeft zodat ik alsnog de juiste halen kan :o

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:04

Echt niet doen, dan blijven je laarzen in de beugels zitten.

lissaagirl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:17

ik ree altijd met thermolaarzen.
maar ze zakte bij mij af terwijl ze 1 maat teklein waren. :+

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:28

Ik zit er ook over na te denken om die laarzen aan te schaffen, maar eerlijk gezegd lijkt het me toch niet zo prettig rijden. Ik denk dat de kans dat je in de beugel blijft haken toch best groot is.

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:23

Het is altijd weer even wennen, maar ik kan er prima een buitenritje meer rijden!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:31

Ik rij ook altijd met thermolaarzen in de winter. Heb gewoon die simpele altijd van HH. Heb met mn vorige 5 of 6 jaar gedaan. Heb vorig jaar voor 20 euro andere gehaald bij de boerebond en daar ligt nu de zool er al half vanaf :(

O ja, ik rij trouwens wel met veiligheidsbeugels.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:45

Ik raad je echt heel erg af om met deze thermolaarzen te gaan rijden.
Je kan wel denken dat het jou niet gebeurt dat je voet vast komt te zitten, maar je weet het maar nooit.
Mocht je paard een rare sprong maken is de kans groot dat het je wel overkomt.
Ik heb het nu verschillende keren zien gebeuren, en gelukkig is het goed afgekomen, maar ik heb ook wel verhalen gehoord dat het minder goed is afgekomen en de ruiter werd meegesleurd achter een paard wat daardoor nog meer in paniek raakte.

Zelf heb ik de thermolaarzen van Mountain Horse, de Rimfrost.
Deze zijn lekker warm, en ik kan er gewoon mee rijden.
Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:53

Ik vind ze verschrikkelijk.
Met rijden voel ik niet goed waar mijn benen liggen enzo.
Ook vind ik ze niet warmer dan de ouderwetse gebreide sokken in leren laarzen.
Ik heb er dus geen baat bij.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:56

Ik heb die in je link ook, ik ga er alleen mee rijden als het vriest

Sanne2509

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:58

ik ben ook erg benieuwd, ik heb gehoord dat ze zo dik zijn dat je er niet normaal mee kunt rijden. toch zijn die jodpuhrs met chaps wel erg koud in de winter. :(

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:01

ik heb ze ook van eurostar. blijven langer goed en ik kan er goed mee rijden
die andere van hh vind ik gevaarlijk op je wreef verandert het harde gedeelte in een zacht gedeelte als ik doorschoot in de beugel zat ie dus ook vast daar. stel dat je valt hang je er nog wel even achteraan. met de eurostar geen last van

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:37

wat ik nog wel eens een nadeel vind, en dan met name bij het soort laars als de TS post, is dat ze vaak net te laag zijn. dan komen ze onder tegen je zweetblad aan en gaan dus een soort van klem zitten, wat pijnlijk is en zeer vervelend rijdt. verder zijn ze zo lomp en gaan onderaan je voeten bungelen (laten een heel eng los van de hak, slof, slof) en ze doen me op dat harde stuk naar zachte stuk zegmaar zeer op de hak nu ze in gezakt zijn. Ik vind ze dus werkelijk verschrikkelijk... :o

Heb nu van die van HKM besteld, lijken meer op een nette laars. Hoop dat dat fijner uitpakt!

suuke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:00

Ik heb ook een paar thermolaarzen. Ik vind ze erg lekker zitten en het voornaamste: warme voeten. Het lijkt me toch ook dat deze laarzen speciaal voor het rijden gemaakt zijn, dus dat er ook wel gelet wordt op veiligheid.

Groetjes Suzanne

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:42

Je hebt speciale thermolaarzen waar je mee kan rijden, de 'laars' is hetzelfde maar de schoen heeft een gladde onderkant en zit dan lekkerder als je rijd. Ik heb ze zelf ook en ze waren maar 15 euro duurder dan de normale, ik heb ze gekocht bij prominent.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:28

ik heb lompe :') ik trek ze in de winter na mijn les :P (rijd 1x per week op een manege) en rijd gewoon met mijn jodphurs

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:06

Ik heb die laarzen ook, en gebruik ze eigenlijk alleen nog om mee te lopen. Als het koud is zijn ze heerlijk, maar je moet niet door een plas lopen of in de regen mee rijden. Het onderste deel is waterdicht, maar tot boven je enkel al niet meer. Daarbij blijf je gemakkelijk hangen en heb je er slecht beencontact omdat er een dikke laag en nog meer ruimte tussen jou en het paard zitten. Bij mij zijn ze aan de kuiten namelijk behoorlijk ruim, en kan ik ze met het klittenband net aan dichtsnoeren (heb een normale kuitmaat). Het zijn dus heerlijk warme laarzen om mee te lopen, maar serieus rijden is er niet handig mee. Dan kan je beter wat meer geld uitgeven voor goede thermolaarzen, of andere oplossingen zoeken voor warme voeten.
Succes ermee!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 23:54

Ik heb pas deze gekocht bij agradi. Ik ben er best tevreden over. Nog niet echt kooude voetjes gehad. Ze waren ook niet zo achterlijk duur en lijken wel een nette rijlaars en er zit reflectie op wat ik ook wel fijn vind.

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 37100/1393