Hoe gaat het er nu mee? Heeft ze een nieuwe rijbroek? Ik zou persoonlijk toch gaan voor een gel sitting. Het is niet zo duur, je dochter heeft zo meer plezier in het rijden, gaat vervolgens minder krampachtig zitten omdat het geen pijn meer doet, leert vervolgens goed rijden en dan kan de gelseat misschien wel weer in de kast. Sommige ruiters houden voor altijd last van doorrijden.
Ik zou gaan voor een seatsaver van lamsvel. Vind ik persoonlijk fijner dan een gelzitting
Antics
Geplaatst: 18-11-09 10:42
Charis_xX schreef:
Misschien een bontje óp het zadel leggen?
Haha, zo zat ik ook al te denken... Lastig, ik heb er nooit last van gehad... maar alles is ook al wel gezegd nu, wat ik wilde zeggen haha.
Succes!
amies100
Geplaatst: 18-11-09 10:49
Wat ik heel fijn spul vind als je je eigen doorgereden hebt is SOS creme. Deze is verkrijgbaar bij een betere fietszaak. Ik gebruikte deze voorheen tijdens het mountainbiken en smeerde uit voorzorg deze creme al op het hele gebied onder .... Een wond kun je ook nog altijd insmeren met deze creme en werkt dan zelfs verkoelend en genezend. Ik en meerdere bij ons op stal zweren bij dit spul!!
LaVieDivine
Geplaatst: 18-11-09 10:57
weerom ben ik mee met HC bij mij wordt er ook gegrondwerkt en gezitlest (is dat een woord??) voor er echt doorgereden wordt. ik probeer ze altijd duidelijk te maken dat ze bijna zo comfortabel op hun paard moeten zitten (ook in draf enz uiteraard) dat ze rustig een boterhammetje zouden kunnen smeren of een kopje koffie zouden kunnen uitschenken terwijl het paard een rondje draaft. Rondjes draaien in het zadel, een bal in een emmer mikken, stijgbeugels terugnemen in draf zonder te helpen met je handen, handen op de heupen en stappen tellen,... noem maar op. je kan toch niet gaan rijden als je niet op je gemak zit daarboven? tis echt een spanningsprobleem hoor.
kgeef eerlijk toe dat ik het ook wel eens heb met mijn ruin zonder zadel. zijn ruggengraat ligt nl wat bovenop en als ik gewoon ontspannen zit, komt die net aan mijn staartbeentje. om dat te vermijden ga je je bilspieren ietsiepietsie opspannen en voila instant openrij recept!
Ik heb een lange tijd het zelfde probleem gehad. Ik deed vaak mee aan drie daagse ritten met het gevolg dat ik de tweede dag al niet meer kon zitten. Verschillende onderbroeken geprobeerd, leer en een kunstofzadel geen verschil. Toen inderdaad een bontje geleend wat die dingen zijn duur. Maakte ook geen verschil en het is een hel als het gaat regenen. Nu heb ik een aantal zit lessen gehad. Laatst weer een dag gemaakt maar mijn bips was nog heel. Alleen erge spierpijn in mijn benen maar dat is na twee dagen weg. Terwijl mijn bips altijd een week nodig had om beter te worden. Ik heb het idee dat het door de manier van zitten komt.