NL paard 2x gechipt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:46

ptiteblue schreef:
Inderdaad door kabouterdans gekregen.

eigenares zal een dna onderzoek laten maken ja.

het is een raar verhaal, maar inderdaad, door verschillende handelaars verkocht en papieren verloren. spijtig genoeg, waarschijnlijk bij een ander paard terecht gekomen!

groetjes allemaal!

Een dna onderzoek is in dit geval niet nodig omdat het zeker Ammaretto is !
Je kan een duplicaat aanvragen maar daar zal een stempel op komen te staan,dat het paard is afgekeurd voor verzekering!
Het is absoluut geen raar verhaal,helaas gebeuren dit soort handelingen ondanks de chip nog heel veel!
Dit paard heeft in ieder geval drie jaar lang in de handel rond gezworven,de fokker is enige tijd geleden ook al eens benaderd door iemand die Ammaretto in zijn bezit had !
De fokker was toch blij dat hij nu eindelijk bij een particulier terecht is gekomen,en heeft om foto's gevraagd en is erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet !!!
Helaas heb ik die foto's nog niet ontvangen om ze naar de fokker door te sturen,zodra ze mijn mail met foto's ontvangen heeft zou ze mij foto's sturen van Ammaretto als veulen met zijn moeder met daarbij het uitgebreide verhaal!

ptiteblue...is de eigenaar soms toch een beetje geschrokken van het verhaal,dat er geen reactie meer komt ?

ptiteblue

Re: NL paard 2x gechipt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 07:55

Ik weet niet, ik heb haar gisteren avond nog door gemaild om de fotos, maar ja, ik kan daar niets aan doen als ze bijna nooit op haar pc is.
ik hoop dat ik ze vandaag krijg want ik ben morgen een deel van de week end weg!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:49

Nou balen evengoed denk ik ts maar gelukkig weet je nu hoe het zit!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:06

lundi schreef:
Je kan een duplicaat aanvragen maar daar zal een stempel op komen te staan,dat het paard is afgekeurd voor verzekering!

Nou heb ik m'n best gedaan bij te lezen, maar hoezo afgekeurd dan..? En waarop? Of krijgt een paard standaard zo'n stempel als de papieren zoekraken en/of er meerdere chips zijn? Heb ik ergens overheen gelezen?

Overigens heb ik zelf ook een ruin met 2 chips. Allebei door de fokker laten zetten. Even vergeten dat het al gebeurd was... :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:17

zelf heb ik het ook gehad een klant van de manege zei dat zijn veulen nog niet gechipt was.. de veearts haalt dus de scan er over zat er allang eentje in..
dus die heef er gewoon een .. dankzij de oplettendheid.

wat een verhaal.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:31

Sientje schreef:
lundi schreef:

Nou heb ik m'n best gedaan bij te lezen, maar hoezo afgekeurd dan..? En waarop? Of krijgt een paard standaard zo'n stempel als de papieren zoekraken en/of er meerdere chips zijn? Heb ik ergens overheen gelezen?

Overigens heb ik zelf ook een ruin met 2 chips. Allebei door de fokker laten zetten. Even vergeten dat het al gebeurd was... :+

Denk dat Lundi meer over het paard weet dan hier verteld is.

Even off-topic, we hebben een kat gehad met 3 chips :D , onze wandelende chipszak..

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:44

Citaat:
Denk dat Lundi meer over het paard weet dan hier verteld is

Dat klopt !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:41

F-AM -> VMR-TAO