Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
russel schreef:Mstijns, zulk soort berichten hoort TS liever niet, wil graag dat het als oplichting gezien wordt, nog even en naam en toenaam van de handelaar zijn hier te lezen, want iedereen speculeert nu graag wie het nu wel niet is.....
Ondertussen had ik in haar gevalletje al lang papieren gehad..![]()
devine schreef:russel schreef:Mstijns, zulk soort berichten hoort TS liever niet, wil graag dat het als oplichting gezien wordt, nog even en naam en toenaam van de handelaar zijn hier te lezen, want iedereen speculeert nu graag wie het nu wel niet is.....
Ondertussen had ik in haar gevalletje al lang papieren gehad..![]()
Ja jij weet waar je het over hebt wat ben jij goed zeg pffff niet te geloven waren er maar meerdere zoals jou!
Maar dat doe je niet, je blijft zeuren op een paardenforum en iedereen moet je gelijk geven....
MStijns schreef:Nou nou nou,
ik heb ook maar eens een account aangemaakt.
Wat ik een beetje jammer vind op deze site en uiteraard ook over deze questi is dat er veel word gespeculeerd en dat er te weinig feiten in staan. Het enige concrete is dat je de papieren nog niet hebt, nou nou dat is erg. Zeker als ik het vergelijk met die ene dame die een rechtzaak is moeten beginnen.
Even op een rijtje.
keuringen moet je altijd zelf verzorgen dan heb je zekerheid.
ga eens een paar keer een proefrit maken !
Ik weet niet of het dezelfde verkoper is maar ik heb een dikke week geleden een Aquavit gekocht (schrijf ik dat zo goed ?!) in Nederweerd. Dit paardje word momenteel zadelmaak gemaakt en als die zover is word die zelfs thuis bezorgt. De verkoopster heeft mij erbij verteld dat ie een chipje heeft op de kogel van een achterbeen maar dat is zover ik weet helemaal niet erg zeker niet voor een recreatie paard. Zo zie je maar dat er ook eerlijke verkopers cq handelaren bestaan, misschien is het zelfs dezelfde handelaar wie weet.
Dus ik zou me niet zo druk maken om de papiren je kunt beter je energie steken in het lekker rijden met je paardje.
succes verder met de discussie, M.Stijns
Citaat:M.Stijns, niet druk maken om de papieren????? een paard zonder papieren is niets. je kan dan niet eens aantonen dat je wel de eigenaar bent! van een paspoort kan een duplicaat worden aangevraagd, met de stamboekpapieren gaat dit heel wat moeilijker!
russel schreef:Nee hoor, ik ben ook niet lid en heb mijn paard ook niet op mijn naam staan. Ik vind dat veel te duur en voor een ruin heeft het geen meerwaarde, immers je fokt niet met hem? Ik heb mijn papier een tijdje zoek gehad en toen ik belde voor een duplikaat was dat geen enkel probleem.
Afstamming en chipnummer staan in het paspoort, iets wat veel belangrijker is.
Je moest eens weten hoeveel mensen hun KWPNruin gewoon bij het FNRS hebben aangemeld met 1 ouder als onbekend. Gewoon omdat het dan veel goedkoper is, je hoeft immers niet een KWPNgeregistreerd paard te hebben om een paspoort te krijgen.
Het is wat je zelf wilt en belangrijk vind.
elsyie schreef:Ten eerste zal je lid moeten worden dit kost €90,00 en dan zoals jij alles zo simpel ziet het aanvragen van een kopie kost €159,95!!