Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:50

eigenlijk neem ik nooit mijn mobiel mee op buitenrit, alleen een halstertouw meer niet! ( en een zakmes )

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:53

ik neem altijd mee als ik op buiterit ga:
hoevenkrabber
mobiel
water
halster + touw
uitrijdeken (ligt eraan hoe warm het is)

:+:

Cherokee_

Re: Wat nemen jullie mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:55

Oja soms neem ik ook een zakmes mee.. maar dat is dan toeval :')

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:57

Sinds ik een trec heb gereden heb ik in mijn buideltje een zelfklevende bandage, een klein handdoekje of doekje en een mes/hoevenkrabber bij me. Verder heb ik een bidonhouder aan mijn zadel waar ik een flesje in doe en heb ik heel stoer dogtags laten maken (kosten bijna niets) met daarop Pharo's naam, mijn telefoonnummer en die van mijn vriend. En er staat op dat ik allergisch ben voor peniciline. Eén dogtag zit aan mijn zadel, de andere in mijn buideltje.

Verder heb ik altijd een halster onder mijn hoofdstel, als het dreigt te regenen mijn rainlegs aan, zweep mee, bodyprotector aan en snoepjes mee en wat te eten voor mij. En mobiel ja.

Dat strotouwtje is er weer uitgeslopen, maar eigenlijk wel heel handig en verstandig. Alle kleine dingetjes passen wel in mijn buideltje, maar ik zou graag een keer kleine zadeltassen aanschaffen. Maar welke, da's nog even de vraag.

Dat bananentasje, die heeft ene vriendin van mij. Superleuk dingetje, maar ik wil eigenlijk iets waterdichts...

Enne, onzekerheid is niet erg hoor, als je er maar mee kan omgaan :)

Overigens, als ik een klein stukje naar buiten ga is het meestal alleen mobiel en halster....gek heh :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:01

eens even kijken (het hangt er wel vanaf hoe lang ik wegga; kort ritje betekent minder mee):
langere rit:
-zadeltas (bijna waterdicht banaanmodel van Dabo) met erin:
--kaart van gebied waar ik rijd
--hoevenkrabber
--vliegenspray mini
--mes
--stuk touw
--paar koekjes voor paard
--klein flesje water
--reserve shirt, tevens gebruiken als noodverband (gelukkig nog nooit nodig gehad)
in mijn broekzak een gsm. aan het borsttuig en hoofdstel van mijn paard hangen plaatjes met naam paard, adres stal en gsmnr. van mij en de stalhouder.
afhankelijk van het weer heb ik een jas aan, en misschien rainlegs, en paard een uitrijdeken. bij slecht weer of kans op schemer hang ik ons helemaal (echt, helemaal!) vol met reflecterend en knipperend spul.
meestal heb ik ook een kort zweepje bij me.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:05

Over een paar uur ga ik van de volle maan genieten. Dan liggen alle boeren zalig onder de wol, is overal het licht uit en is het een andere wereld en :wow:
Neem niets mee, geen hesje aan noch lampjes op. Ga toch door terrein. Alleen een stevige stok mee voor als ik onverhoopt overmoedige fauna kruis.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:09

Voor ritjes van een uurtje probeer ik altijd mijn zakmes mee te nemen en mijn mobiel gaat altijd standaart mee. En als het aan het einde van de middag is dan doe ik meestal een hessie aan om zeker te weten dat ik niet over het hoofd word gezien. :)

Martine74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:11

Lennek schreef:
Voor ritjes van een uurtje probeer ik altijd mijn zakmes mee te nemen en mijn mobiel gaat altijd standaart mee. En als het aan het einde van de middag is dan doe ik meestal een hessie aan om zeker te weten dat ik niet over het hoofd word gezien. :)

Waarom neem je dat zakmes mee dan?
Om vreemde mensen te weren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:14

senna21 schreef:
Als je je mobiel meeneemt.... lijkt het me handig dat je het geluid eventjes uit zet.
Straks schrikt je paard omdat je wordt gebeld.... #)

Ja en de wind zetten we ook uit want anders bewegen de takjes en we vragen fietsers om maximaal fluisterend te passeren want anders schrikt 'ie ook misschien.
Ik vind dat eerlijk gezegd altijd vréselijk overdreven, zulke dingen. Een paard dat schrikt van het geluid van een mobieltje heeft op een buitenrit nog niks te zoeken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:15

Mobiele telefoon en een kopie van mn ID. Die heb ik altijd op zak, mocht ik vallen weten ze wie ik ben.
Heb thuis ook nog een hanger voor aan mn zadel liggen, met Jewels naam, en mijn gegevens, zodat ze weten dat ze bij mij hoort. Moet hem alleen nog even aan mn zadel hangen want vergeet hem elke keer :+

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:12

Als ik niet lang weg ga neem ik alleen me mobiel mee, maar als ik echt langer ga neem ik dit mee:
Mobiel
Hoevenkrabber
Halster en touw
Wat te drinken

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:17

1 zakmes
2 halstertouw
3 mobiel
4 banaan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:14

Martine74 schreef:

Nee, om me boze vliegeraars van het lijf te houden......

poematutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:11

mijn telefoon idd, voor als ik dr af kukkel.
Verder? ik zou het niet weten..

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:04

Martine74 schreef:

Sins ik mijn koetssierbewijs heb doe ik dit, omdat je op de kar ook een mes bij je moet hebben.
Ik vind het geen overbodige luxe om hem gewoon voor de zekerheid mee te nemen, maar ieder heeft daar dus blijkbaar zijn eigen mening in. ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:41

Een paard natuurlijk en m'n telefoon heb ik altijd in m'n broekzak.
Heb gelukkig nog nooit wat (ernstigs) mee gemaakt. *afkloppen

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:56

Rijd altijd met iemand anders samen en meestal gaat er ook nog een fietser mee (is zowiezo gezelliger dan alleen rijden :D )
Verder heb ik eigenlijk alleen een mobiel mee zodat ik iemand kan bellen, mocht er iets gebeuren... :=

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:43

Ik neem altijd mijn mobiel mee en als ik er aan denk een zakmes en strotouwtje. Soms mijn verrekijker om elanden te spotten.

Aan mijn zadelknop zit een hoesje met mijn mobiel, mijn vriends mobiel en het nummer van de dierenartspraktijk (alhoewel mijn vriend dierenarts is, dus een beetje dubbelop, maar je weet maar nooit)
Verder wat paardensnoepjes en een appel of iets voor mezelf.

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Sinds ik in Zweden woon, heb ik 2 paardjes, dus een enkele keer gaat vriendlief ook wel eens mee. Is heerlijk met zijn tweetjes, maar alleen vind ik ook heerlijk. Ander gezelschap als mijn paard heb ik eigenlijk niet zo veel behoefte aan. In mijn eentje kan ik veel meer genieten van de stilte en de rust. Wel neem ik graag de hond af en toe mee. En met mijn vriedn hoef ik ook niet te kletsen, we genieten allebei graag van het bos, praten komt thuis wel weer.

Ik heb altijd een refecterend hesje aan. Niet dat ik hier zoveel verkeer tegenkom, maar als ik eraf kukel dat ze me wat makkelijker vinden in het grote Zweedse bos. Ik probeer altijd van te voren te bedenken waar en hoe lang ik ongeveer ga rijden en dat vertel ik mijn vriend.

Luucz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:59

eigenlijk alleen mn mobieltje, en het is wel eens voorgekomen dat ik ook een rijmesje meehad.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:01

Mijn paard & verder niks. En m'n telefoon dan, maar dat is gewoon omdat ik dat standaard bij me heb en niet zozeer omdat ik op buitenrit ga.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:02

Neemt niemand zijn ID kaart mee? Is ook wel zo handig als je ervan af valt en mensen vinden je bijvoorbeeld...
Ik neem mee:
Een ID kaart dus,
mobieltje

en als ik een lange rit ga maken:
zadeltas met flesje water
regen rijdeken
regenkleding voor mezelf
als ik weet dat het donker wordt lampjes

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:11

Agz ik altijd op buitenrit ga;
- Mobiel
- ID kaart

Als ik wat langer ga;
- Mobiel
- Halster en touw
- Hoevenkrabber
- Flesje water
- 1 of 2 wortels

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:13

Haha, er is dus niemand die zijn paardenpaspoort meeneemt!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:14

Alleen m'n mobiel.. :j

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:14

ik neem voor gewoone buitenritten
Mobiel mee :D

en op wat langere ritten wat te drinken en paarden snoepjes