Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LadyLaura schreef:Mijn verzorgpaard is half arabisch en staat heel het jaar door op de wei. Ze kan haar stal in, maar ze wil het gewoonweg niet. Een deken kan er trouwens ook voor zorgen dat een paard het kouder krijgt. Een paard wat het koud krijgt zet zijn haren uit om warmte vast te houden. Met een deken worden de haren plat gedrukt, dus kan het paard op die manier geen warmte vast houden.
Deze zomer heeft ze al 24/7 buiten gestaan, maar sinds 2 weken staat ze weer op stal. Overdag komt ze wel buiten, maar veel te weinig naar mijn zin. Daarom gaat ze op korte termijn verhuizen naar een plek waar ze de hele winter buiten blijft. Er is wel een grote schuilstal en er zijn stallen waar ze eventueel 's nachts in kan, maar dat zal waarschijnlijk niet vaak gebeuren. Ik ben erg benieuwd hoe ze het doet! Voor de zekerheid heb ik een regendeken en onderdeken gekocht, maar die zijn echt voor noodgevallen en als het aan mij ligt krijgt ze die dus niet op. Als je het mij vraagt gaat er namelijk niets boven de eigen vacht. Jij kunt wel denken dat je paard het niet te warm of te koud heeft, maar je paard kan niet praten en je zult het alleen zien als hij het écht warm of koud heeft. Bovendien schommelt de temperatuur erg gedurende de dag en nacht. De eigen vacht kan zich daar beter op aanpassen dan een deken. goeroe schreef:Mijn pony blijft dit jaar voor het eerst buiten.Deze zomer heeft ze al 24/7 buiten gestaan, maar sinds 2 weken staat ze weer op stal. Overdag komt ze wel buiten, maar veel te weinig naar mijn zin. Daarom gaat ze op korte termijn verhuizen naar een plek waar ze de hele winter buiten blijft. Er is wel een grote schuilstal en er zijn stallen waar ze eventueel 's nachts in kan, maar dat zal waarschijnlijk niet vaak gebeuren. Ik ben erg benieuwd hoe ze het doet! Voor de zekerheid heb ik een regendeken en onderdeken gekocht, maar die zijn echt voor noodgevallen en als het aan mij ligt krijgt ze die dus niet op. Als je het mij vraagt gaat er namelijk niets boven de eigen vacht. Jij kunt wel denken dat je paard het niet te warm of te koud heeft, maar je paard kan niet praten en je zult het alleen zien als hij het écht warm of koud heeft. Bovendien schommelt de temperatuur erg gedurende de dag en nacht. De eigen vacht kan zich daar beter op aanpassen dan een deken.
LadyLaura schreef:Mijn verzorgpaard is half arabisch en staat heel het jaar door op de wei. Ze kan haar stal in, maar ze wil het gewoonweg niet. Een deken kan er trouwens ook voor zorgen dat een paard het kouder krijgt. Een paard wat het koud krijgt zet zijn haren uit om warmte vast te houden. Met een deken worden de haren plat gedrukt, dus kan het paard op die manier geen warmte vast houden.
. Jemila schreef:Elk gezond paard kan zonder deken de hele winter buiten blijven staan. Paarden zijn kudde dieren en paarden die in de natuur/in het wild leven krijgen 's winters ook geen deken op, hooi bijgevoerd of worden elke avond naar binnen gehaald.