. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. bulck schreef:daarom is het een ethische kwestie e. Wat vind je zelf belangrijk. Als ik lees 'terug landelijk starten', dan spreken we toch niet over sporadisch eens een wedstrijdje, want dan kan je gewoon zoals eerder een niet-officiele wedstrijdjes doen.
nickynicole schreef:Toch wel bizar dat je verschillende verhalen hier leest van terugkopen van de verzekering en daarna wel/niet opnieuw uitbrengen in de sport. Hierdoor lijkt het wel of er nog onduidelijkheid is.
Ik ben benieuwd wat de verzekering zegt, en zal dat dan zeker melden.

smurvaas schreef:Hallo, ik kom me er ook even in mengen
Het zal misschien wel weer per verzekering anders zijn, maar....
Als je je paard af laat keuren voor de verzekering, en je krijgt je geld, en je koopt je paard weer terug, mag je er wel weer de sport mee in, alleen je kan nooit meer aanspraak maken op de verzekering, die trekken d´r handen er vanaf. Je mag het paard ook gewoon weer verkopen, alleen de verzekering accepteerd het paard nooit meer. (als het goed is)
anyw1 schreef:zodra je je paard verzekert maak je bepaalde afspraken met de verzekering.
een daarvan is het niet starten of doorverkopen na afkeuring.
dat weet je voordat je de verzekering afsluit.
een afkeuring is ook niet zomaar iets, dan is er echt wel iets aan de hand.
superfijn dat een paard dan een tweede kans krijgt en je er alsnog leuke dingen mee kan doen, maar je wéét van tevoren afkeuren = niet meer starten.
of je er dan al veel geld in hebt gestoken doet niet terzake.
je hebt die afspraak, klaar.
enige juiste tactiek is dan: verzekering bellen en opnieuw laten keuren, met de mogelijkheid dat je het uitgekeerde bedrag moet terugbetalen.
en dat vind ik dan terecht.
) . Ik wil dat het paard 100% van mij is en niet absurd hoeven doen met terugkopen etc. Wat een onzin echt. Cayenne schreef:
nickynicole schreef:Ik snap ook niet waarom er eigenlijk niemand eens tegen me zegt: "wat goed van je dat je alles hebt gedaan om je paard te houden zonder dat het ten koste is gegaan van het welzijn" Menig andere eigenaar had al lang een spuitje gegeven. Al was het alleen maar gezien de kosten en tijd van het revalideren.
Sandra_v_B schreef:nickynicole schreef:Ik snap ook niet waarom er eigenlijk niemand eens tegen me zegt: "wat goed van je dat je alles hebt gedaan om je paard te houden zonder dat het ten koste is gegaan van het welzijn" Menig andere eigenaar had al lang een spuitje gegeven. Al was het alleen maar gezien de kosten en tijd van het revalideren.
Omdat dit topic er niet is om veren in je kont te steken?

sigrid1182 schreef:lijkt mij ook, dat als je paard af laat keren en uitkeren, en paard terug koopt, je instemt met voorwaarden dat paard niet meer gestart en verkocht mag worden..
doe je dit wel, lijkt mij dit strafbaar..en kan de verzekering als ze er achter komen, je wel aansprakelijk stellen en je bv het uitgekeerde bedrag laten terug betalen..
zelf vind ik het beetje egoistisch..en gaat om afspraken na komen..
verzekering komt afspraak na, keert geld uit, zou jou dan ook sieren als je dat deed....
) onderlinge wedstrijdjes met hem gereden, dressuur, springen, caprilli, zelfs andere bokkers hebben hem op zulke wedstrijdjes gestart!

muiszje schreef:maar hier hebben we het erover dat het paard OVERGENOMEN wordt DOOR de verzekering. Niet teruggekocht door de eigenaar (in mijn ogen trouwens écht omgekeerde wereld> terug gekocht en eigenaar in 1 zin).
Dat het paard nooit meer te verzekeren valt snap ik. Maar waarom je dan niet meer zou mogen starten met je eigen paard.. raar.
Maargoed mijn paard was gefokt in deze regio en iedereen kende hem dus ik ben daar niet aan begonnen maar dit gebeurd dus ook regelmatig vooral via het buitenland, kreeg destijds tips hierover via bokt
) Yvonniej schreef:En nu de volgende vraag..
Stel je geeft je afgekeurde paard weg aan iemand. En die gaat er weer mee starten, wat dan?
behalve met mn auto, daarbij gaat het een stuk makkelijker haha!)