Ruim jij paardenpoep altijd op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Re: Ruim jij paardenpoep altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:07

lijkt me dat niet elk paard zo'n zak stront aan zn kont weet te waarderen hahaha
dat gaat toch klapperen en wiebelen tijdens het rijden?
Ik zie de mijne al gaan met ingetrokken reet over het wegdek haha

12elisa1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:11

Bij onze manege ruimen ze het altijd meteen op. Zo blijft het mooi schoon.[/b][/b]

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:08

Ja, altijd. En aangezien wij op zijn plek bij de stal geen stromend water hebben, moet ik elke dag minimaal een volle emmer water vanaf een brug uit een sloot halen.
En meestal ruim ik ook wel de mest, samen met de hoofdverzorger :P

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 02:22

Bij ons is het zo dat de poep van wiens paard ook altijd wordt opgeruimd door iemand die beschikbaar is daarvoor, niet aan het rijden dus..
Op wandeling laten we die eigenlijk liggen, alhoewel er nu best veel poep in m'n straat (enige straat die we nemen omdat we naar het bos kunnen via een zijstraatje ervan) ligt.. Ook net voor ons huis maar m'n ouders ergeren zich daar eig niet aan :P
Ik persoonlijk ruim altijd poep op van het paard waarmee ik bezig ben en als er bv. poep in de wasplaatst ligt, dat niet opgeruimd is, haal ik dat ook even weg, anders ligt het in mijn weg :)
Zie ik dat iemand z'n poep niet opruimt, wijs ik hem/haar er wel even op.. Poep hoort bij ons niet op de grond.

BodyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:02

Laat het meestal wel liggen tenzij het vlak voor een ingang van een stal ligt :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:15

Bij ons op een weg, waar veel paarden over rijden , liggen soms wel 5 hopen bij elkaar :+
Meestal ruim ik het niet op, want hij poept nooit als we rijden :Y)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:21

ik vind dat iedereen wel netjes is zeg! Toppie :D

sommigen weten niet eens wat mes opruimen in de bak is, laat staan op de weg :7

AmmersN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:23

Mest is toch goed voor de natuur }:0

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:50

Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen hierover kunnen zeuren ,
je rijd niet op de stoep , dus daar ligt het niet , gewoon laten liggen die drol dan is ie zo
platgereden .
ik ruim het dus niet op en zou ook nooit een evt bekeuring hiervoor betalen !!!!
Ik vind het trouwens ook gevaarlijk om af te stappen en je dan met die drol bezig te houden ipv je paard
nee voor de veiligheid blijf ik zowiezo zitten.
In de bak wordt het wel opgeruimd , in de wei ook
Op de stoep komt het paard niet ook niet op speelveldjes dus geen probleem voor mij.
Maar punt is dat mensen niks meer kunnen waarderen wat met natuur te maken heeft ,
een kip die tokt , blaadjes van de gemeente bomen die zomaar in de mooi betegelde tuin vallen ,
Zwanen zijn wel mooi
maar ze leggen toch te grote drollen aan de waterkant , dus kan de gemeente ze niet verwijderen ?
en de ganzen ook meteen maar .
Bah gezeur !
Laatst bijgewerkt door flamingoo op 11-10-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:54

Sja, ik heb heel erg makkelijk praten, woon extreem buitenaf en kom niet door een dorpje. Soms rij ik wel eens naar mijn huis toe, als een van onze paarden daar poept ruim ik het altijd netjes op.

Onze koets is voorzien van schep en bezem, daar ruimen we standaard alles op.

In de zomer zie ik het gevaar er niet zo in eerlijk gezegd, maar keihard gevroren keutels op het wegdek kunnen voor fietsers en motorrijders een gevaar zijn, dat zij laatst iemand ook nog tegen me op bokt, dus in de winter zal ik ook al ik rij zeker even afstappen en de keutels de berm in trappen :)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:03

Adil18 schreef:
Sja, ik heb heel erg makkelijk praten, woon extreem buitenaf en kom niet door een dorpje. Soms rij ik wel eens naar mijn huis toe, als een van onze paarden daar poept ruim ik het altijd netjes op.

In de zomer zie ik het gevaar er niet zo in eerlijk gezegd, maar keihard gevroren keutels op het wegdek kunnen voor fietsers en motorrijders een gevaar zijn, dat zij laatst iemand ook nog tegen me op bokt, dus in de winter zal ik ook al ik rij zeker even afstappen en de keutels de berm in trappen :)

En dan staat jou paard dus onbeheerd voor de koets ?
of heb je altijd een groom bij je ?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:09

sjonnie48 schreef:
Adil18 schreef:

En dan staat jou paard dus onbeheerd voor de koets ?
of heb je altijd een groom bij je ?

Mijn vriend en ik gaan altijd samen als we de straat op gaan. Ik men alleen in m'n uppie als ik op de plaats aan het oefenen ben. Op straat is het me net een tikkeltje te gevaarlijk alleen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:26

oke , :D mijn vriend ment meestal alleen en dan ben je niet goed bij je hoofd om je
kar onbeheerd te laten om een drol op te ruimen ;)

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:30

Op stal of in de bak ruim ik het op maar op een rit in het buitengebied of in de bossen...dan niet

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:39

Ik stoor me er meestal niet aan om eerlijk te zijn, maar ik stap vaak wel af om het aan de kant te leggen...
Op sommige punten ook niet, bijv op de weg die door het bos loopt *buiten bebouwde kom*, en als ze mest, is het aan de zijkant..
Zodra we echt weer in het dorp komen, waar meer mensen komen en dus meer die er hinder van kunnen hebben, of vlakbij stal, ruim ik het wel op.. :)
Kan het niet in de berm, dan fiets ik vaak even terug. Al een paar keer gedaan :)

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:37

Ruim het nooit op, rijd altijd op boerenweggetjes die 9 van de 10 keer zoiezo al vol moddel etc. liggen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:39

Ik zeg ja en nee.. in ons dorp binnen de bebouwde kom wel ja, maar ergens ander niet.. :P

Kim_mie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:40

Als ik buitenrijd dan is dat altijd in het natuurgebied. Hier ruim ik de poep nooit op. Als hij op het erf poept ruim ik het wel op

m_velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:45

Ik rij niet zo vaak meer buiten, maar nee, ruim het alleen op als het op het erf ligt.. maar bij ons rij je ook niet in wijken of bij huizen.. Waar ik eerst woondde reed ik elk weekend buiten en ook door (rijkelui) wijken.. Het is wel eens voor gekomen dat een man mij vroeg het op te ruimen, ik lachtte, stapte af en veegde het met mijn laars in de goot.. Zij hij "Was maar een grapje hoor". :Y)
En er is een keer een klacht ingediend bij het meisje waar ik altijd mee reed, ze wisten waar zij woonde en eistte dat ze het voortaan zou opruimen.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:30

Scheelt eraan waar, als het paal voor een huis toevallig op de stoep haal ik het wel even weg maar gewoon op een weg niet regent wel weer weg.

Maar moet zeggen dat er wat meer om mag worden gedacht, wij wonen aan een dood lopendeweg en naast ons is sins kort een paardenpension met een hele hoop paarden die vaak genoeg even over de weg uitstappen of iets, nou nou wat een keutels kunnen die paarden draaien zeg. :oo

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:34

Nooit :D

Misty woont lekker buitenaf, en in het bos ruim ik het ook niet op :D :D