Hengstige dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:37

Bij mijn merrie merkt je het echt heeeel erg :o

- (als ik haar uit de wei haal moeten we langs een wei met een hengst) dan gaat Madame gewoon stil staan
- Madam gaat denken dat ze alles is en probeert je heel erg uit. Ook met omgang, zo over je heen lopen etc. Dit heeft ze alleen in de hengstigheids periode, normaal is het een schat van een paard.
- Chagerijnig en druk met rijden :+

AbelHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:54

ik ken het!! echt heel vervelend, die van mij gaat staken en bokken als ik ga aansporen:S

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:57

Jaaaaaa
ik meld me :D
Heb een echte pismerrie. Zomer en winter elke drie weken zo hengstig dat ik haar niet kan rijden. Staken en piesen is het enige wat ze doet. Ze heeft een aantal weken geleden een knikker gekregen, maar werd helaas drie weken later gewoon hengstig :(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:32

Mijn merrie gaat inderdaad wel stilstaan en pissen bij een mooie laat geruinde man^^

Maar verder is ze ook heel knuffelig naar mij! Ik ben altijd wel een beetje blij als ze hengstig is=)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:26

Mijn merie piest ook als ze fietsers ziet _O-

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:19

_O- dat is echt grappig, maar dan wil ik er niet achter fietsen _O-
Mijn merrie staat sinds kort ergens anders, en daar staat me toch een testosteronbom van 23 die zo gek als een deur wordt van haar. ze is ook alles onder aan het piesen en als zij nog op staal staat en onze ouwe van 23 staat buien MET een vriendje is hij toch zeiknat na een half uur. Echt te erg, Ik heb mijn merrie ook nog nooit zo hengstig gezien. -O-
mja het hoort erbij O:)

jaeltje

Re: Hengstige dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:15

hengstigheid, ik vind het lastig. Mijn paard was eerst totaaln iet te rijden als ze hengstig was, niet meer aan het been enzo, een schop vond ze alleen maar lekker, het wordt nu langzaam beter door consequent te blijven!

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:32

tja die merries he ... ik heb er ook 1

gelukkig heb ik er met rijden geen problemen mee omdat we gewoon streng door werken en ik geef haar tijdens die periode tijdens het rijden veel afleiding door continue van tempo te wisselen en veel afwendingen ,dan moet ze alert blijven en heeft ze geen tijd om de heren te lonken

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:51

sandyQ schreef:
tja die merries he ... ik heb er ook 1

gelukkig heb ik er met rijden geen problemen mee omdat we gewoon streng door werken en ik geef haar tijdens die periode tijdens het rijden veel afleiding door continue van tempo te wisselen en veel afwendingen ,dan moet ze alert blijven en heeft ze geen tijd om de heren te lonken

Ik kom gewoon niet over bij mijn paard. Ze is helemaal van de wereld. Hoe streng ik ook ben ik krijg GEEN reactie op mijn been (ja, stilstaan en piesen :+ )
zweep reageert ze helemaal niet op, sporen niet, het enige wat een kleine beetje helpt is een aanjager in de bak die haar met de longeerzweep achter de broek zit :+
Hopeloos gevalletje.... }:0

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:57

Ik heb altijd last van der :+

hahaha nee hoor zo erg is ze ook weer niet
als ze hengstig is laat ze dat ook aan ruinen en merries zien lekker veel plasjes doen en slijm verliezen. Onder het rijden is ze hetzelfde dus niks van te merken

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:37

onze Shet merrie plast ALLES het hele jaar onder bij elke ruin die ze ziet...

eigenlijk is mijn vraag: is dit wel gezond? :? :+

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:31

mijn merrie reageert gelukkig wel tijdens het rijden ,maar op m,n vorige stal moest ik langs een ruin met haar ,nou pfff beentjes wijd en pissen ,nu op de nieuwe stal staat ze samen met een andere merrie op het land ,naast ruinen ,en 1 van die ruinen is al steeds door het het draad heen gebroken om bij de merries te zijn ,dus ik hou me hart vast als het seizoen weer begint in april/mei

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:47

Bij mijn merrie merk ik niet zoveel, tijdens het rijden gaat ze ineens veel meer showen en er valt af en toe een drupje onder haar staart vandaan maar dat was het ook wel weer :)

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:54

oh ja echt HEEL erg irr!
mijn merrie word schrikerig tijdens het rijden en vaak nog sneller en drukker dan dat ze normaal is (ze is 16 en nog altijd supersnel en superdruk ze gaat al draven ofzo als ik mijn been een beetje beweeg als ik haar wil aandrijven. )
bij een andere merrie op stal zie je het overduidelijk, want ze is erg dominant in de groep en houd elk paard bij zichzelf uit de buurt en als ze hengstig is gaat ze met haar kont voor een van de ruinen staan, loopt hem de hele tijd achterna en doet heel erg lief tegen alle paarden.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:52

met western-wedstrijden is ze zowiezo al erg druk,zal wel te maken hebben met mijn wedstrijd stres maar met endurance is ze zo cool als een quarter hoort te zijn en ik ook ,maar dan heb ik ook geen zenuwen dus dat zal er ook wle mee te maken hebben

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:00

Ik ben zooo blij dat ik het bij mijn merrie niet merk!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:39

Mijn pony merrie is nu hengstig en gaat door alle draden heen om haar favoriete ruin op te zoeken.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:45

Oh ik herken dit verhaal zo TS..
Maar ik voer nu Moody Mare, en het gaat stukken beter :)

Mijn merrie is wel 'pisserig' maar niet vervelend onder het zadel etc.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:10

shera schreef:
Ik kom gewoon niet over bij mijn paard. Ze is helemaal van de wereld. Hoe streng ik ook ben ik krijg GEEN reactie op mijn been (ja, stilstaan en piesen :+ )
zweep reageert ze helemaal niet op, sporen niet, het enige wat een kleine beetje helpt is een aanjager in de bak die haar met de longeerzweep achter de broek zit :+
Hopeloos gevalletje.... }:0

Hier precies hetzelfde en dat het hele jaar rond.
Van de zomer zat er soms maar een dag of 10 tussen de hengstigheden.
Ik wordt er echt helemaal gék van,heb een paard wat gewoon niet wil/kan lopen.
Rijden is echt niet meer leuk,heb al menig keer jankend op m'n paard gezeten |(
Vandaag is de da geweest,heeft haar opgevoeld,alles voelde prima aan.
We hebben haar ook gescand en daarop bleek dat ze meerdere follikels heeft aan elke eierstok en iets vocht had staan in de baarmoeder.
Eén follikel was mooi gerijpt en die zal ze wel ovuleren,maar ja,dan zitten er nog meer.
Dit,samen met het ietsie vocht kan de oorzaak zijn dat ze dus geen cyclus heeft,maar continue hengstig is.
Ook is er bloed geprikt en wordt er urine en mest onderzoek gedaan.
Als dat allemaal goed blijkt te zijn,gaat ze op de Regumate.
Ik hoop zó dat ze daardoor veranderd en gewoon lekker wil lopen.
Er zal een wereld voor me opengaan :D en voor haar ook,want eigenlijk is het natuurlijk ook voor haar hartstikke zielig.

Op goed geluk dus ...... ;)

moontje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:15

mijn verzorg pony is een ruin dus ik heb er geen last van 8-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:59

ik heb een verzorgmerrie aan wie je wel op een heel aparte manier kunt merken als ze hengstig is :+

je ziet echt niks aan haar ,maar als je haar wilt ophalen uit de wei loopt ze weg.
dat is alles,ze zit dan lekker in de knoop en heeft absoluut geen behoefte aan gefriemel om haar lijf.
:D

als ze gedekt moet worden( is fokmerrie) dan is ze poeslief bij de hengst,maar je ziet echt helemaal niks aan haar.
ze word dus ook gescand als ik weer merk dat ik d'r niet pakken kan en meestal zirt er dan een prachtig mooi ei

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:22

Ik heb al alle uitslagen binnen en alles was goed *\o/*
Dus nu gaan we morgen met de Regumate beginnen.
Ik ben heel benieuwd of het aanslaat en hoe snel ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:12

Jeetje die van mij heeft er ook last van.
Maar die van mij word heel druk overal naar kijken alles eng vinden maar totaal niet op mijn been reageren en bokken als ik het harder doe. Ik werd daar vandaag wel zo sjaggie van. Die van mij gaat dan niet lopen piesen maar vind alles eng doe ik me been erbij maar niks helpt dan meer. Echt zoals hierboven al geschreven ze is gewoon van de wereld en let helemaal niet meer op mij. Soms doe ik dan wat harder met me spoortjes want ze moet wel luisteren blijven en dan zie je mensen al kijken en dan schaam je je daar weer voor :o Voel je je zo opgelaten.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:43

Heel herkenbaar!!
Maar de ene keer is het erger dan de andere keer. als ze in haar 'mindere periode' zit, dan valt het mee. dan kan ik haar nog wel de baas ;) maar als het wat erger is.. :o
Des te erger des te mooier ze gaat lopen :D (het voordeel ervan ;) ) dan heeft ze heel veel knie actie en loopt ze lekker ruim, maar onder je vandaan schieten is dan ook een van de dingen. en gewoon niet luisteren naar je been enzo :o
verschrikkelijk!
Soms zou ze dan wel eens op de marktplaats mogen!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:07

hahaha ja herken ik! nouja, heb zelf (nog) geen eigen paard (wel bijna :D) . maar bij mij op de manege is een merrie en die is er best gevoelig voor. en er reden een keer een paar meisjes van 9 / 10 bij ons in de les, die helemaal geen verstand hadden van wat 'hengstig' zijn eigenlijk is, dus zij vroegen aan mijn instructeur: ja waarom plast ze toch de hele tijd?
en mijn instructeur zei zo: ja jongens ze heeft er weer zin in!
wij keihard lachen, die kinderen snapten er niks van. maar het was wel grappig :+