Idioot hoog startgeld.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mellaniee

Re: Idioot hoog startgeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:11

Bij paarden is het ook wel eens 18 euro!
Dus zo veel is het eigenlijks niet.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:30

Ik vind dit wel meevallen.
Als je op sommige springconcoursen (en dan nog pony's) komt, moet je wel eens 24 euro betalen. Er zijn ook wedstrijden waar je dat incl een stal niet hoeft te betalen.
Ik vind wel dat het dan in het prijzengeld terug moet zijn te zien, en niet eerste prijs 2 borstels, 2e prijs een borstel, derde prijs een zakje snoepjes en vierde prijs invlechtelastiekjes.

Mellaniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:38

mistid schreef:
Ik vind wel dat het dan in het prijzengeld terug moet zijn te zien, en niet eerste prijs 2 borstels, 2e prijs een borstel, derde prijs een zakje snoepjes en vierde prijs invlechtelastiekjes.

ja inderdaad. als je dan voorwerpen krijgt dan is dat wel zonde

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:26

mistid schreef:

En als die vereniging die 5 euro inschrijfgeld per ruiter nu simpelweg heel hard nodig heeft om rond te komen? En dus wel voor een borstel of een beker kan zorgen (a la max 3 euro), maar geen prijzengeld (waarbij je een eerste prijs ook niet met 5 euro kan afschepen).

Mellaniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:30

Sjonniej schreef:
mistid schreef:

En als die vereniging die 5 euro inschrijfgeld per ruiter nu simpelweg heel hard nodig heeft om rond te komen? En dus wel voor een borstel of een beker kan zorgen (a la max 3 euro), maar geen prijzengeld (waarbij je een eerste prijs ook niet met 5 euro kan afschepen).

ja dat is ook wle weer zo. sommige maneges geven zelfs alleen maar een lintje en dan is het inschrijf geld ook nog eens 9 euro

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:39

Die mogelijkheid is er ook nog.
Anderzijds, hier zie je ook dat je met springen alleen een beker en lintje, of alleen een lintje of zelfs nieteens een lintje maar wel een klein bekertje krijgt, terwijl er voor dressuur allemaal extra prijzen zoals dekens ed (dit komt dan natuurlijk van de sponsors) BOVENOP het prijzengeld komen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:41

Blijkbaar hebben de meeste dressuurwedstrijden bij jou in de buurt dus wel de mogelijkheid om sponsors aan zich te binden en hebben de springwedstrijden dit niet. Waardoor de springorganisaties blij zijn dat ze alles kunnen verzorgen voor de centen die ze binnenkrijgen, en hebben de dressuurorganisaties de mogelijkheid om prijzengeld en extra prijzen uit te delen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:42

Dit was op een en dezelfde wedstrijd. Dat vind ik dan erg jammer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:46

Hier ook heel normaal 10 euro per dressuur proef.
(wat iedereen vergeet is, dat je ook nog eens coupons moet hebben en een lidmaatschap.)

Voor verenigingen is een wedstrijd vaak een manier om klein beetje geld te verdienen. Met alle kosten eraf, blijft er vaak nog niet veel over.

Oh, en die proeven van 10 euro hier in de buurt, zijn zonder prijzengeld.
Gewoon regulier bekertje en lintje of met wat geluk een paar sokken...
(heb liever iets nuttigs dan de zoveelste beker.. en halsters stik ik ook al in, sokken gaan vanzelf weer stuk)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:47

mensen mensen, waar maken jullie je druk om.
10/20 euro?
grote westernshows (kun je dan wel ook geld verdienen) ben je snel 1000 euro verder aan stal en startgeld voor een show (als je op een beetje niveau start met futurity start erbij, daarvoor betaal je alleen al 350 euro voor 1 start.. (wel met geld te winnen)...
dus niet zo moeilijk doen om een tientje he :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:54

quarterH schreef:
mensen mensen, waar maken jullie je druk om.
10/20 euro?
grote westernshows (kun je dan wel ook geld verdienen) ben je snel 1000 euro verder aan stal en startgeld voor een show (als je op een beetje niveau start met futurity start erbij, daarvoor betaal je alleen al 350 euro voor 1 start.. (wel met geld te winnen)...
dus niet zo moeilijk doen om een tientje he :+

Maar de meesten van ons zijn vrolijke hobby sporters..
Dagje dressuur wedstrijd dan al gauw 30 a 35 euro er van uit gaand dat je in de buurt start
(diesel, startkaart, coupons meegerekend)
En je verdiend dus helemaal NIETS! op zo'n wedstrijd.

Endurance is ook duurder, maar heb ik ook langer lol van dan 2 x 6 minuten... UREN!!!
Vind het ook reeel dat dat duurder is, gezien de organisatie die er aan vast zit.
En daar lopen ook nog eens horden veterinairen rond.
huur dan een stal, en slaap daar zelf..
Dat is veel duurder, daar in tegen staat dat ik die niet elk weekeind start..
(dressuur trouwens ook niet, vind mijn pony veels te saai)
Laatste dagje endurance koste me ook ca 120 euro.. (diesel, stalling, overnachten, startgeld etc..)

Paardrijden is nou eenmaal als je wilt starten duur..
Zonder starten hou je hoop centen in je zak.. (en dan is het nog duur zat, maar het is dusdanig
leuk dat het het waard is.. dat rijden met of zonder wedstrijden...)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:00

Bij de pony's hier in Brabant betaal ik sinds ik op wedstrijd ga (1 jaar) altijd nog 6 euro.
Ik zou een prijsverhoging naar bijvoorbeeld 7 euro al niks vinden hoor :o
9 euro en eventueel zelfs 11.50 vind ik ook wat hoog.
Bij de paarden betaal je 8 euro toch? Wat is bij deze accomodatie de pony's, weet je dat?
Ik heb zelf wel iets tegen op de wedstrijddag betalen, mensen schrijven dan veel eerder in als ze nog niet zeker weten of ze kunnen,
want ze hoeven toch niet vantevoren te betalen.
Laatst bijgewerkt door CCindy op 26-09-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:03

paarden mogen ze 10 euro vragen... per proef..
In ieder geval het M en Z..
(andere klassen weet ik niet, daar rij ik niet in)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:16

ik betaalde vroeger ook voor een showtje 700 euro voor een weekendshows hoor (wel meerdere starts) en daar kon je ook niks mee verdienen. per start was dat vaan 30 of 40 ivm 2 jury's.
sorry maar ik snap echt niet hoe iemand moeilijk kan doen over een wedstrijd van 20 euro.... komop, het is een wedstrijd, dat kost geld ja!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:48

Ik geloof dat het inmiddels is afgeschaft omdat ze dat op de betreffende plaats niet mochten doen van de KNHS (die 'boete' van 2.50 als je niet via internet afschreef). Nu vragen ze of je alsjeblieft via internet wil betalen, heel 'netjes' :D .