Dubbel Z = geen B meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:28

@KarinvdM
Tja en haar paard blijkbaar ook dat hebben ze afgelopen zondag wel bewezen.

Frantic

Re: Dubbel Z = geen B meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:19

En dan is het heel fijn dat je dus niet 10 keer 7 euro hoeft te betalen om je 10 WP te "moeten" halen.

Soms zelfs minder maar dan weet je ook zeker dat de klasse te laag voor je is!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:25

Hebben ze bij jullie dan geen prijzengeld amondi?
Dan leveren je winstpunten geld op, ipv dat het geld kost. :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:28

Nou als dat jouw doel is, dan verschillen wij daarin.

Dan kaap je dus de prijzen weg voor de mensen die wel in die klasse thuishoren!

Dat is hoogstwaarschijnlijk ook niet bedoelt door de KNHS als iemand dispensatie krijgt.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:42

amondi schreef:
Soms zelfs minder maar dan weet je ook zeker dat de klasse te laag voor je is!

Voor een jong paard lijkt me dat helemaal niet erg,en dan ben je die klasse ook snel genoeg weer uit. Maar goed hoger als L mogen ze toch voorlopig toch niet. En we kijken natuurlijk ook goed naar ons paard, zijn welzijn is helemaal onze verantwoordelijkheid. En misschien ben ik wel tè voorzichtig zag elders op bokt een topic van een 2 jarige die ingereden was dan heeft onze 4 jarige niets te klagen !

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:04

Precies Pizza, als de klasse te min voor je is dan ben je toch met een paar proeven weer weg? Ik vind het wel heel kort door de bocht om te zeggen dat iedereen die 2x Z is geweest te goed is voor de klasse B. Ik ken jullie persoonlijk niet Amondi, maar Z dressuur is nog altijd basissport. Als we het nou over subtop hebben, ja dan is het anders. Ik ben zelf ook 2 keer Z geweest en ben gewoon een amateur. Ik heb leuke pony's gehad en ben daarom Z dressuur, maar zie het echt niet als super prestatie die 2 keer Z. Vind het niks bijzonders. Het valt nog steeds onder basissport en iedere gemiddelde ruiter/amazone met een gemiddeld paard zou dit kunnen bereiken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:42

Ja, ga het lekker persoonlijk maken..... ieder zijn meug!

Als je 2 keer hebt bewezen om handig genoeg te zijn voor de hoogste klasse vind de KNHS dat je niks meer bij de beginners te zoeken hebt.
En ik ben het daarmee roerend eens!

Hoe jij erbij komt dat B te min zou zijn voor ons, dat laat ik bij jou. Ik volg gewoon de KNHS en als iemand de moeite neemt om dispensatie aan te vragen omdat ze niet zeker genoeg zijn voor de L1, dan ga ik niemand daarom veroordelen!

Maar als er dan opeens gezegd wordt dat je zo lekker het prijzengeld kan wegkapen voor de B ruiters.... dat is heel wat anders!
En als je om die reden dispensatie wilt dan ben je lekker bezig, dat is het enige wat ik veroordeel!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:38

amondi schreef:
Nou als dat jouw doel is, dan verschillen wij daarin.

Dan kaap je dus de prijzen weg voor de mensen die wel in die klasse thuishoren!

Dat is hoogstwaarschijnlijk ook niet bedoelt door de KNHS als iemand dispensatie krijgt.

Waar staat dat dat mijn doel is?
Dus eigenlijk mogen er helemaal geen geldprijzen weggevene worden, want stel je voor dat iemand die wint..
Diegene die in de B goed mee over kunnen, en daar alle prijzen wegkapen, die doen dat daarna in de L1 ook, en daarna in de L2 enz enz.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:45

Tsja ik vind mezelf ook echt niet dubbel Z waardig. Met een klein C-ponytje wat wedstrijdjes Z1 hobbelen jaren geleden, heeft echt totaal niets met Z rijden bij de paarden te maken, in mijn ogen. Dus in dat opzicht vind ik de regel wel erg krom.
Maar dat zelfde geldt dan voor de overgang naar de paarden, koop je een paard met wat ervaring, moet je direct hoogst gemeenschappelijk (of 1 klasse lager) starten.

Ik vind niet dat je pony rijden en paard rijden met elkaar kan vergelijken..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:54

Laatst bijgewerkt door Alane op 16-09-09 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:57

Klopt toch wel, hier staat toch ook in beide regelementen dat als je Z1 (2x) bent je startgerechtigd bent in de klasse L1/L2/M1/M2/Z1
En dus niet in de B.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 19:00

Mijn mam heeft gister contact gehad met de KNHS. Voor mij is Z bij de pony's vier jaar geleden, maar ik mag nog steeds géén B. Niet dat ik daarmee zit, dat kleine verschil tussen B en L1... vind inderdaad dat je van ruiters die dubbel Z zijn mag verwachten dat ze die handigheid wel hebben.

Dus iemand met die verjaringstermijn van 3 jaar... heeft hier dus niets mee te maken.
Weer wat opgehelderd :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:02

Jawel toch Shanna?
Alleen die verjaringstermijn is niet iets automatisch. Daar moet je schriftelijk dispensatie voor aanvragen. Zo lees ik het regelement iig.
Als je alleen belt mag het idd niet.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:12

asjemenou schreef:
Jawel toch Shanna?
Alleen die verjaringstermijn is niet iets automatisch. Daar moet je schriftelijk dispensatie voor aanvragen. Zo lees ik het regelement iig.
Als je alleen belt mag het idd niet.

Yes , hier waren we (zie pagina 3 van dit topic) al achter gekomen. Maar ook als de verjaringstermijn niet voorbij is kun je dispensatie aanvragen.

En men heeft het hier maar steeds over handige ruiters maar je hebt niet alleen met ruiters te maken maar ook met hun (soms jonge) PAARDEN !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 20:21

Oh kan best zijn dat je wel aan kunt geven en dan dispensatie aan kunt vragen. Maar ik vind L1 prima.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:43

pizza64 schreef:
En men heeft het hier maar steeds over handige ruiters maar je hebt niet alleen met ruiters te maken maar ook met hun (soms jonge) PAARDEN !

Ja en?? Die wat handiger ruiter kan dat jonge dier wat langer thuishouden en dan L1 starten. Ik zie echt het probleem niet, het verschil tussen B en L1 is niet zo groot.
Jullie hebben ook Pavo gereden, als je 4-jarige dat kan, dan kan je ook best L1 starten. De mijne was daar in juli nog niet klaar voor, geen punt, we zien volgend jaar dan wel weer! :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 07:33

amondi schreef:
Ja, ga het lekker persoonlijk maken..... ieder zijn meug!

Als je 2 keer hebt bewezen om handig genoeg te zijn voor de hoogste klasse vind de KNHS dat je niks meer bij de beginners te zoeken hebt.
En ik ben het daarmee roerend eens!

Hoe jij erbij komt dat B te min zou zijn voor ons, dat laat ik bij jou. Ik volg gewoon de KNHS en als iemand de moeite neemt om dispensatie aan te vragen omdat ze niet zeker genoeg zijn voor de L1, dan ga ik niemand daarom veroordelen!

Maar als er dan opeens gezegd wordt dat je zo lekker het prijzengeld kan wegkapen voor de B ruiters.... dat is heel wat anders!
En als je om die reden dispensatie wilt dan ben je lekker bezig, dat is het enige wat ik veroordeel!

Ik maak het helemaal niet persoonlijk, ik zeg alleen ik ken jullie niet persoonlijk en dus bedoelde ik daarmee dat wat ik zei niet op jullie persoonlijk gericht was. Dus hoef je niet meteen zo aanvallend te doen ik zeg helemaal niet dat de B te min is voor jullie. Jullie hebben zelf je redenen om niet B te starten.

Ik heb wél mijn redenen om B te starten en dat is niet om het prijzengeld weg te kapen. En als mijn paard L1 klaar is dan ben ik ook wel de laatste die in de B blijft hangen. Alleen op dit moment start ik binnekort mooi weer B dressuur, aangezien ik met mijn paard weer bij nul begonnen ben na een zware koliekoperatie. Dus JA dat is mijn reden om fijn nog even in de B te blijven hangen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:33

Gezien de punten in je onderschrift zie ik niet in waarom je geen L1 zou kunnen starten, Wanted. Als je je paard kan trainen op B nivo, dan snap ik ook niet wat die paar pasjes wijken er toe doen?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:38

KarinvdM schreef:
pizza64 schreef:

Ja en?? Die wat handiger ruiter kan dat jonge dier wat langer thuishouden en dan L1 starten. Ik zie echt het probleem niet, het verschil tussen B en L1 is niet zo groot.
Jullie hebben ook Pavo gereden, als je 4-jarige dat kan, dan kan je ook best L1 starten. De mijne was daar in juli nog niet klaar voor, geen punt, we zien volgend jaar dan wel weer! :)

Ja klopt of HC B starten er zijn vele wegen die naar Rome leiden en ik beweer ook niet dat het echt een probleem is anders hadden we wel gebruik gemaakt van 1 van die opties. Maar als we de kans hadden gekregen had ik ze toch B laten starten.