Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pony werd 1x per twee weken of zo uit het weiland geplukt, en aan de longe geklikt, en huppa: klein huppeltje er op. 1 vreugdesbokje en Elise durfde niet meer op Sissi te zitten...

. Maar zijn karakter neigt naar een koudbloed (enorm sterk, vol eigen initiatief, uitgekookt, sober, koel). Kinderpaard? Nee, ik zeg zeer zeker van niet. Hij is veel te sterk en te slim voor het gemiddelde kind namelijk. Natuurlijk heb je uitzonderingen, hoor, maar ik raad het elke ouder af zo'n paard als de mijne voor hun kind te kopen. Hij pikt ook geen onduidelijk gedrag namelijk, dan krijg je geheid vette problemen
en loopt hij zo over je heen en met je weg. Als ik iets van mijn paard heb geleerd, is het wel dat ik duidelijk, heel duidelijk moet zijn. En daarbij bedoel ik geen gebruik van geweld ofzo (ik sla zeer, zeer weinig), maar gewoon duidelijke lichaamstaal, duidelijke regels en heel veel liefde.
siskeh schreef:tinker vind ik nog niet eens zo heel goedkoop!
haflingers zijn wel erg goedkoop, daarom denk ik ook wel dat deze eerder gekocht zullen worden....

)

friesiszwart schreef:Een tinker, haflinger en fjord etc. zijn meestal goedkopere paarden dit is ook een van de redenen dat beginners meestal dit type paard kiezen.
En inderdaad deze rassen zijn vaak niet geschikt voor beginners vooral doordat zij sterk kunnen zijn.

. Ik vind het heerlijke paarden. Super cool maar lekker eigenwijs.