Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dit lijkt mij een vicieuze cirkel waarin het paard almaar dwarser wordt door de manier waarop hij behandelt wordt en daardoor een aanpak krijgt waar hij weer bozer om wordt. (Ik heb zo'n Spirit idee hierbij haha van die tekenfilm. Zo'n paard wat niet wil buigen voor de mens)Anoeska schreef:Het antwoord dat je op bokt krijgt is; vertrouwen opbouwen, grondwerken, vriendjes worden, heel veel respect en de tijd nemen. Tja soms is dat soort geneuzel niet voldoende.
Ik zou enige tijd serieus streng doch rechtvaardig optreden. Hele duidelijke grenzen stellen, en geen centimeter daarover heen, want dan kan 'ie een schop voor z'n hol krijgen. Goed gedrag natuurlijk belonen.
liljebo schreef:Ik denk dat de manier waarop het paard nu wordt benaderd/behandeld ervoor zorgt dat zijn hekel aan mensen groter en groter wordt, totdat enkeltje slachthuis de enige resterende optie is.
Maakt me niet uit hoeveel ervaring Jeroen heeft... Met dit paard komt hij niet uit de voeten en dat moet hij gewoon onder ogen zien.
Dat zou al een mooi begin zijn
Aanmodderen doet alleen de zaak escaleren. Dat voorkom je echt niet met tips van Bokt
Een lichamelijk onderzoek is natuurlijk een eerste vereiste (zal overigens niet meevallen, maar wellicht is een bloedonderzoek en scan mogelijk na een kalmerend middeltje.)
Als lichamelijk niets mis is, is het tijd om eigen trots aan de kant te zetten en een second opinion aanvragen van iemand (liefst vanuit een heel andere visie, zoals idd 2 moons) met enorm veel ervaring met probleempaarden en aan de hand daarvan een beslissing nemen.