Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 01:06

andamoon schreef:
Het gaat erover Anne dat er ruiters/amazones zijn die graag willen rijden en als die mogelijkheid aan hun geboden wordt is dat toch prima, ook al is het een kleine wedstrijd? De ervaringen die ruiters en amazones met wedstrijden die verenigingen organiseren hebben, kunnen heel verschillend zijn. De één vind dit prettig en de ander dat. Het feit blijft dat als men op een kleine wedstrijd wilt rijden en men krijgt die kans en men kan er zijn/haar proeven/proef rijden dan is DAT het belangrijkste. Als de ruiters/amazones het prettig rijden vinden is dat mooi meegenomen. Iedereen heeft zo wel zijn wedstrijden waar hij/zij graag rijdt en ook waar men niet graag rijdt. Dat is het mooie als er dus meerdere wedstrijden georganiseerd worden. Je hebt de keuze om naartoe te gaan waar je wilt of niet.
DL_ schreef:
Hier wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe van, ik zeg dat ik er maar mijn mond over houd en blijkbaar moet er toch over worden doorgezevert. Het formaat van de wedstrijd boeit me werkelijk geen ene moer, dat is ook niet mijn punt wbt de wedstrijden van avenir. Ik neem aan dat jullie niet zitten te wachten op slechte publiciteit op het wereld wijde web, dus lok mij dan ook geen reacties uit. Wees zelf dan ook verstandig.

Ik probeerde om on topic te blijven een normale reactie te geven op het feit dat verenigingen maar een x aantal wedstrijden mogen rijden en dat er ruiters/amazones zijn die dit jammer vinden omdat ze dan niet altijd meer op wedstrijden kunnen starten die ze graag zouden willen, reageerde dus absoluut gewoon in het algemeen en ik heb er verder geen namen van verenigingen bij vermeld en dat was ik ook helemaal niet van plan. Ik vind het jammer dat er dan toch zo moet worden gereageerd en zeker omdat ik een algemene vraag stelde, mogelijk in het belang van dit topic en verwacht had dat er dan ook een normaal antwoord op zou komen. Dacht dat dit topic ergens toe zou leiden en dat er mogelijk voor de ruiters/amazones iets zinnigs uit dit topic zou kunnen komen en dat er aan een oplossing gewerkt zou kunnen worden. Jammer dat er dan schijnbaar op bokt op deze manier gereageerd moet worden en zal dan maar de verstandigste zijn en niet meer reageren in dit topic.|(

CarpeDiem

Re: Kring Udenaren.. Nog maar 2 wedstrijden Pér Club

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 12:37

Idd even weer ONTOPIC
( ik mis mn moderator gereedschap om hier ff wat posts te verwijderen)

Accepteren we de winterkalender en nieuwe regeling zoals hij is?! Of gaan we wat actie ondernemen?

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:03

Ik vind het persoonlijk de kalender toch beduidend minder dat is natuurlijk niet van 1 jaar op het ander jaar. De kalender wordt al jaren minder. Ik vind het jammer dat ze met deze regeling intreden. Zo stimuleren ze verenigingen niet om wedstrijden te organiseren.

Daarbij weet iemand hoe het zit met de clubs die meer wedstrijden organiseren in onze kring? Deze bestaan er ook. Worden deze uitgezonderd op de regel ?

Ik ben er in ieder geval niet blij mee. Ik wijk al sinds 2 jaar veel uit van onze kring vanwege het afnemend aantal wedstrijden. Of het wegvallen van leuke wedstrijden.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:10

CarpeDiem schreef:
Idd even weer ONTOPIC

Accepteren we de winterkalender en nieuwe regeling zoals hij is?! Of gaan we wat actie ondernemen?

Ik heb hem net zitten bekijken, maar je kunt van oktober tot maart iedere maand minstens 2-3 keer op concours. Dat is (voor mij) meer dan voldoende en heb ik dus geen moeite mee.
Wat voor actie zou je willen ondernemen?

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:27

Hier ook voldoende aanbod voor ons (pony's) Alleen de regeling zie ik hier op de kalender nog niet toegepast omdat zeeland 3 binnenwedstrijden organiseerd (promotion cup) Mag dat wel dan?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:57

De winterkalender vind ik zo wel prima. Genoeg wedstrijden in de buurt.

Overigens om nog even terug te komen op het gebrek aan wedstrijden in Augustus, als er wedstrijden (kampioenschappen) op het KNHS centrum in Ermelo worden georganiseerd mogen er ook geen wedstrijden worden georganiseerd. Zoals bijv. komend weekend het EK junioren en young riders. Dat weekend mogen dan wel ponywedstrijden, maar geen paardenwedstrijden worden georganiseerd. Belachelijke regeling imo...

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:08

Frenka schreef:
CarpeDiem schreef:
Idd even weer ONTOPIC

Ik heb hem net zitten bekijken, maar je kunt van oktober tot maart iedere maand minstens 2-3 keer op concours. Dat is (voor mij) meer dan voldoende en heb ik dus geen moeite mee.
Wat voor actie zou je willen ondernemen?

Tja tenzij je pony's en paarden moet combineren en niet gesproken over dressuur en springen.
Nu valt dat in mijn geval wel mee ik heb nog 1 pony voor dressuur en springen (deze hoeft geen selecties meer te lopen aangezien ze verkocht wordt eind dit jaar). En daarnaast heb ik een paard dat waarschijnlijk alleen maar gaat springen (wel selecties) dus dat combineerd nog wel. Desondanks moet ik toch buiten de regio om het goed te combineren. Waarschijnlijk is het ook makkelijker voor de ruiters die enkel dressuur rijden. Deze hebben meer wedstrijdmogelijkheden (en voor ons de pony's hebben in maart maar 1 wedstrijd dressuur van jan. tot mrt. geen springen)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 18:13

Dit topic is in principe gestart voor die 2 wedstrijden regeling. Dus als we het daar mee eens zijn, zoals het nu geregeld is, dan kan volgens mij dit topic op slot / genegeerd worden en kunnen we verder in ons eigen HK topic.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:17

DL_ schreef:

Overigens om nog even terug te komen op het gebrek aan wedstrijden in Augustus, als er wedstrijden (kampioenschappen) op het KNHS centrum in Ermelo worden georganiseerd mogen er ook geen wedstrijden worden georganiseerd. Zoals bijv. komend weekend het EK junioren en young riders. Dat weekend mogen dan wel ponywedstrijden, maar geen paardenwedstrijden worden georganiseerd. Belachelijke regeling imo...

Is dit echt waar Anne? Dat er geen paardenwedstrijden georganiseerd mogen worden tijdens het EK? Dat vind ik dan weer belachelijk... er zijn geen selectiewedstrijden meer, je mag toch wel zelf kiezen of je op wedstrijd gaat of naar het EK?

En ik heb de winterkalender nog niet zo goed bekeken, maar naar mijn idee ook wedstrijden genoeg tot en met december.
Alleen de eerste selectiewedstrijd voor het M/Z valt pas heel laat dacht ik?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:44

FrankavdT schreef:
DL_ schreef:

Is dit echt waar Anne? Dat er geen paardenwedstrijden georganiseerd mogen worden tijdens het EK? Dat vind ik dan weer belachelijk... er zijn geen selectiewedstrijden meer, je mag toch wel zelf kiezen of je op wedstrijd gaat of naar het EK?

En ik heb de winterkalender nog niet zo goed bekeken, maar naar mijn idee ook wedstrijden genoeg tot en met december.

Ik ga morgen gewoon op (paarden) dressuur wedstrijd, wedstrijd staat ook gewoon op de KNHS-kalender en is goedgekeurd.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:46

Zoals het nu voor de winter is, is de 2 wedstrijdenregel voor de winter versoepeld naar niet meer dan 1 wedstrijd per discipline per weekend in de kring.
Voor mij persoonlijk wel genoeg, maar wat ik wel doe is bij het bestuur van mijn vereniging aangeven dat ik de regel van 2 wedstrijden per vereniging geen succes vond, in de hoop dat dat wordt meegenomen naar de kringvergadering.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 23:32

Noppert schreef:
FrankavdT schreef:

Ik ga morgen gewoon op (paarden) dressuur wedstrijd, wedstrijd staat ook gewoon op de KNHS-kalender en is goedgekeurd.

Het EK J/YR is ook volgend weekend. ;) van 5 tot 9 augustus, en morgen is het pas 2 augustus ;)
Jep, dit geldt wel alleen als het op het KNHS centrum georganiseerd wordt. Niet als het in het buitenland wordt georganiseerd.
Tja, de KNHS is schijnbaar toch echt bang dat ze concurrentie hebben van de kleine basiswedstrijden en dan m.n. het publiek denk ik.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 08:38

Maakt niet uit :D, volgende week ga ik ook gewoon op wedstrijd ;)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:13

Dan ben ik denk ik gek aan het worden :D

En da's een paarden, dressuur wedstrijd? (en dan geen aparte, tinker, fries, haf oid )? *is gewoon een vraag btw, ik zeg niet dat het niet kan, maar voor zover ik weet mag dat helemaal niet ;) *

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:33

Gewoon een paarden dressuur wedstrijd in Heijen, programma goedgekeurd door KNHS, startlijsten zijn al gepubliceerd.Overiges staan er op startlijsten nog een groot aantal wedstrijden gepland voor volgend weekend door heel Nederland, dus misschien is die regel dan afgeschaft.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:27

:+ Ik zie het ja, laat maar ik praat poep.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:30

DAS vies Bah, ga maar snel je mond spoelen :j

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:32

Zal ik doen mam :j

:+