Bodyprotector of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:28

Ik gebruik enkel mijn bodyprotector om te springen,
deze helpt je ook met je springhouding..
En het is ook voor je eigen veiligheid.
maar voor dressuur zit die( vind ik persoonlijk) een beetje in de weg...
Dus doe ik die niet aan met dressuur! :)

pien1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:49

ik ben ook nog nooit van een paard afgevallen, maar draag er toch eentje. voel me er erg veilig mee, en heb er helemaal geen last van bij het rijden :o

Fiett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 01:38

Ik rij aaaaaltijd met myn bodyprotector aan, als ik hem niet aan heb lykt het alsof ik geen kleren aanheb.
Heb altijd met een BP gereden en kan gewoon niet meer zonder.
Een kennis van me is gevallen tijdens het springen op een sprong zeg maar, hy had geen bodyprotector aan met als gevolg dat hy zyn rug gekwetst had , weet niet meer juist wat hy had , een kneuzing ofzo ,
heeft alsinds 3 weke moete ruste en mag een tijd lang niet paardrijden.
Had hy dan zyn BP aangedaan , had hy veel minder kans op zo'n verwonding .
Ik zou het echt aanraden om een body protector te kopen,
ookal vind je het lelijk of is het duur , veiligheid voor alles hoor .. !

linka_lover

Re: Bodyprotector of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:46

ik heb er een maar gebruik er geen

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:23

ik heb ook een super lief paardje nog steeds super lief totdat ze me een keer vol op in de rug trapte. ja en het was zoo'n braaf paard! Nee die normen van ik vertrouw mijn paard dus ik hoef geen bp vind ik echt onzin :o . Ik heb er altijd 1tje aan met springen en buitenrijden dresuur al niet meer behalve als ze heel druk is dan wel *D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:28

Aangezien ik bezig met een pony inrijden, draag ik een protector. Ik voel me er wel veiliger mee.
Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet, stap;draf;galop doet ze allemaal, maar je weet het nooit met zo'n jonge pony, dus heb hem voor de zekerheid nog wel om.. :)

Joliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:51

mijn vriendin wist het ook niet, ze vond het te duur maar ze wilde wel er een. toen heeft ze 2 weken van iemand er een geleend en heeft ze er toch voor zelf eentje gekozen. ze vind het een veiliger gevoel. en het lijkt me ook veiliger. heb zelf bij het springen er ook vaak een aangehad, want als ik er naast lag was vaak het geval dat ik een divhtgeklapte long had, met BP niet meer.
succes

LoveJody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:11

Ik rijd met springen met een body protector! Die van mij zit heel fijn en ik zit er steviger mee!
Ik heb deze:

Afbeelding

Voor de jeugd: 69.95
Voor volwassenen: 72.95Bij de divoza
Zit echt HEEL lekker!
En er kan een jas overheen!

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:53

Ik heb dezelfde. Ik ben blij dat ik hem heb.

celientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:57

ik heb nog nooit met een bp gereden, ben al best vaak gevallen maar nog nooit iets ernstigs opgelopen!

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:21

*pokes foto in LoveJody's post*
Heb ik ook. cool ding, kwam ook op 1 na als beste uit de test.

TRUEamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:14

ik vind het onhandig.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:45

ik was vroeger er helemaal niet voor, totdat vriendlief met de opmerking kwam, je moet niet alleen aan het uiterlijk denken, bij sommige sporten heb je eenmaal veiligheid nodig. Vriendlief is een sportive crosser en ja die draagt een helm en niergordel etc..

Aangezien ook scoliose heb ben ik toch maar aan begonnen, mocht het een keer escaleren heb ik in ieder geval alles geprobeerd om mij te beschermen.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:34

Ik heb geen body protector en reed eigenlijk altijd dressuur en soms een buitenrit. Ik vond het nooit nodig en de laatste tijd valt het me wel op dat ik steeds meer mensen ermee zie! Sinds vorige week ben ik begonnen met springen en ik denk er nu wel over om er 1 aan te schaffen. Voel ik me wat zekerder en als je op zo'n hindernis valt...

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:08

Ik heb zaterdag een best wel harde val gemaakt. Was aan het galopperen, paard struikelde en ik dook eraf. Kwam echt midden op mijn bodyprotector terrecht. En heb er echt helemaal niks aan over gehouden, nog niet eens spierpijn :j

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:10

ik rijd er niet mee ik vind het een super onhandig ding ok t'is mssn veiliger maar het is net hetzelfde met het dragen van een tok ieders eigen verantwoordelijk(trouwens een tok draag ik wel hoor ;) )

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:19

Ik rijd er ook niet met 1. Mijn vriendin is wel eens van een paard gevallen (een super braaf paard) En ze had een gebroken rug... Het zet me wel aan het denken. Zeker bij het idee dat ik volgend jaar 2 paarden te inrijden heb. Ik ga er heel hard overna denk. Net zoals over veiligheids beugels.