Vereniging wil mij niet inschrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:38

oke dus de conclussie is eigenlijk dat ik eerst een ander bijberijdpaard moet zien te vinden, die er niet zijn meer bij mij!:S
fijn! xD
tis een draverXvolbloed. :o
oke maja voordat ik dus een ander bijberijd paard heb gevonden daar in de L2 zit dan is mijn paard al iets aan de oude kant om nog wedstrijden te rijden.
dus volgens mij is er maar 1 ding en dat is dat ik geen wedstrijden kan rijden.
Hoewel ik ook gewoon graag les met m zou willen doen maja!.
dank jullie wel alvast
en ohja over de titel.
voor mij is dit inderdaad ook belangrijk omdat ik binnekort ook ergens met m heen zou gaan en dan moest ik dit van te voren weten.
überhaupt vind ik mijn titel absoluut niet te overdreven ofzo, het is gewoon dat ik er al jaren mee zit en dat ik er nu actie mee wil ondernemen! :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:39

Goede keus aslo, als je hengst niet is goedgekeurd voor de dekdienst, snap ik de meerwaarde van het hengst zijn niet.

TS: Als je er al jaren mee zit, had je uitleg kunnen vragen aan de vereniging of de KNHS regelementen erbij kunnen pakken :Y)

aslo

Re: Vereniging wil mij niet inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:46

Maar TS, waarom laat je 'm dan niet ruinen? Vooral als je er al jaren 'mee zit' en nu actie wil ondernemen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:46

Waarom inderdaad niet castreren. Ik snap dat niet, wat is de reden dat hij hengst is.

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:47

we zijn het nu ook aan het uitzoeken hoeveel het ruinen ong. gaat kosten,. maar hijs ookal op leeftijd dus we vragen ons af of het nog wel effect zou hebben zo niet dan kan ik natuurlijk makkelijker les en wedstrijden beginnen zonder al dat gedoe van L2 enzo!

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:48

hij is inderdaad ook schouwhengst maar dat komt de laatste tijd ook niet meer zo vaak voor dus dat is niet echt meer een excuus;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:52

Kosten gewoon staand, beetje een roes, plaatselijke verdoving, is echt niet zoveel.
Onze ruin was dus 10 en de hele ingreep stelde niets voor.
Effect heeft het altijd, want hij is zijn hormonen kwijt. Bepaald (ontwikkeld/aangeleerd) gedrag kan wel blijven. De voordelen: hij kan ook met merries in de wei etc, zijn hormonen zitten 'm niet meer in de weg en jij kunt gewoon starten.

lovepieff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:55

en voor de mensen die vonden dat t nogal lang duurde voordat ik reageerde ,... Tis ook zoooo veel om te lezen:P
haha!
misschien een beetje te persoonlijke vraag maar hoeveel kost ong. castreren?
want je kan t toch ook in de wei laten doen? maar hoe gaat dat ze werk?
Ik heb al veel geprobeert om op t internet info te zoeken maar kom er zelf niet echt uit!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:04

Pfff, ik meen dat ik toen iets van 175,00 euro kwijt was. Heb het bij de Watermolen (Jan Greve) laten doen, vanwege hun enorme ervaring met o.a. oudere hengsten. Dit was incl. chip controle, schetsen en aanvraag paspoort. In de wei kan ook, maar eerst maar eens zien of dat je een kliniek kan vinden die het aan durft met een oudere hengst, velen hebben hier nl. geen ervaring mee en willen dan alleen op tafel (dus onder narcose) de ingreep verrichten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:16

Bij kliniek Bodegraven is het €250 staand incl. medicijnen of €500 op de tafel incl. medicijnen (afgerond).

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:27

mo_van_dijk schreef:
Bij kliniek Bodegraven is het €250 staand incl. medicijnen of €500 op de tafel incl. medicijnen (afgerond).

Medicijnen :? 2 spuitjes penicilline..?

Nooit castereren hartje zomer,ideale is rond het vriespunt ivm ontstekingen.
Wond goed verzorgen koelen dus!
En ja staand verdoven geeft ook mijn voorkeur minder risico mits je paard een breuk heeft.

Nou ik heb een dierenarts die heeft bij mijn vriendin een E-pony gedaan inclusief 2 entingen (veulen en influensa ,was nl nog nooit geent geweest) 2x penicilline ,casteratie staand €140,00 (pony had geen complecaties). Dus is totaal 3x moeten komen.
Laatst bijgewerkt door vivana op 16-07-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:32

Je bedoelt penicilline?

Bij DAP bodegraven krijg je voor 3 of 4 dagen antibiotica..., afspuiten, molen en boxhuur... Alles inclusief in de bedragen die ik net noemde!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:33

jeetje, vind ik eerlijk gezegd nog best duur :o

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:35

Als je paard ruin is maar streken heeft of houdt, dan is en blijft het een ruin...
Dat een vereniging regels heeft is niet om mensen te pesten, maar om de leden en hun paarden te beschermen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:36

mo_van_dijk schreef:
Bij DAP bodegraven krijg je voor 3 of 4 dagen antibiotica..., afspuiten, molen en boxhuur... Alles inclusief in de bedragen die ik net noemde!

Waarom moet je hem wegbrengen als het op de stal kan waar die staat thuis of waar dan ook?
Dat spuiten doet de veearts en het Afspuiten doe je zelf......neem aan dat dat toch niet te veel werk is of wel? Bioj ons op stal is hier nog NOOIT iets mis bij gegaan. En thuis staan ze het beste.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:39

Nou, als de wond sluit en er allemaal troep inzit moet je hem meerdere keren per dag met je vinger open prikken en afspuiten. En de stal eigenaar gaat dat echt niet voor mij doen.... Ik zet liever mijn paard op de kliniek dan dat ik een week vrij moet nemen. Een week vrij kost mij ong. 900 euro bruto.

Toevoeging: Bij ons worden er ong. per jaar 10 hengsten geruind waarvan er ong. 3 dit probleem hebben. Een kans van ong. 30%. Of 250 euro bij de kliniek of 900 inkomsten mislopen en 150 euro castratiekosten....
Laatst bijgewerkt door Mootje op 16-07-09 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:40

Hij is al erg op leeftijd zeg je? weet niet of het dan verstandig is...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

Mijn toen 8jarige hengst is ook gecastreerd op de kliniek, en heeft complicaties gekregen. Waren dure ballen ;) 28euro per dag stalling en dan kreeg hij ook nog medicijnen.. Hij heeft er 2-3weken gestaan toen.. Was niet bepaald goedkoop ;) Dus ik doe het met een oudere hengst ook liever op de kliniek..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

mo_van_dijk schreef:
Nou, als de wond sluit en er allemaal troep inzit moet je hem meerdere keren per dag met je vinger open prikken en afspuiten. En de stal eigenaar gaat dat echt niet voor mij doen.... Ik zet liever mijn paard op de kliniek dan dat ik een week vrij moet nemen. Een week vrij kost mij ong. 900 euro bruto.

Toevoeging: Bij ons worden er ong. per jaar 10 hengsten geruind waarvan er ong. 3 dit probleem hebben. Een kans van ong. 30%. Of 250 euro bij de kliniek of 900 inkomsten mislopen en 150 euro castratiekosten....

Vervelend dat dan niemand anders met je meeleeft!
Maar goed waar een wil is is een weg en als je het zo wilt dan moet je dat zo doen.
Niet mijn keuze... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:51

De stal-eigenaar heeft voor 75 paarden in de opfok te zorgen en 60 pensionpaarden. Tel daar zijn schapen en koeien en gezinsleven bij op.... Ik zou niet eens willen dat hij het doet!

En ik weet niet hoe het bij jou op stal zit, maar bij ons op stal heeft iedereen een full-time baan... Waar betaal je anders je paard van? Dan zouden mijn stalgenoten vrij moeten nemen... Ook niet echt de oplossing denk ik :n

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:32

Minste kans op complicaties heb je als je de wond niet hecht en het paard zsm de wei in kan. Alleen de dag van ingreep op stal laten, 's avonds even een tijd aan de hand laten stappen. Door de beweging kan wondvocht goed afgevoerd worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:34

@ aslo, Zo word het ook gedaan bij ons op stal (open wond), maar dan nog gaat ongeveer 30% te vroeg dicht!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:35

Te weinig beweging mss ?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:40

Lekker in de wei castreren maar wel even wachten tot de herfst. In principe maakt leeftijd niks uit, hoogstens voor de verdoving maar dan is 16 nog niet echt oud. Zoveel mogelijk buiten laten lopen zefs de eerste dag al dan geneest het normaal gezien het best.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:41

Dat durf ik niet te zeggen. Ze worden meestal geruind net voordat ze het land op mogen. De hengsten staan nog in opfokstallen op dat moment en komen dan ong. een uur per dag in de paddock.

Maar het wordt nu wel erg off-topic :+

TS, zou je je hengst evt. willen laten ruinen? Of privéles en dan geen wedstrijden!