bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeFFeRSoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:11

Als je protector vanachter iets te groot of te lang is kan het wel eens gaan storen tijdens het rijden. Kijk in de winkel of je ergens op een bok met een zadel kan gaan zitten om een uit te proberen ;)

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:19

ik doe het alleen om tijdens het springen en dan kan ik er wel mee rijden maar dressuur doe ik er echt niet mee!!

Britt_Sisi

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:23

Soms vind ik het heel vervelend (wij hoeven hem ook alleen met springen om) maar het ligt aan het zadel waar je op dat moment mee rijd.

toen ik er voor het eerst mee sprong heb ik hem gelijk even uitgetest, lag er gelijk naast haha!
maar opzich het is even moeilijk opstappen enzo, maarverder heb ik er geen last van, je zit er een stuk netter mee, en het voelt veiliger..

ligtbeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:09

Ik heb hem niet. :P

rickwouters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:02

ik heb er een en ik doe hem ook aan met alles zelfs als ik op de braafste pony zit

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:58

ik weet dat het op sommige maneges zelfs verplicht is (onder de 18), maar ik doe dat niet.
mijn moeder wel, die is een keer gevallen en had 6 weken haar hele linkerhelft gekneusd. :+
maar ik denk niet dat ik lekker "vrij" op een paard zit met een bodyprotector,
gewoon hoe het aanvoelt. denk ik dan. :=
als ik val heb ik meestal last van m'n knieeën en m'n rug.

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:17

Het was eerst even wennen maar later rijd het helemaal niet meer iritant dan ben je er aan gewend. En omdat ik alleen in de zomer spring doe ik er nooit wat overheen want dat zit ook niet lekker

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 18:17

Mijn bodyprotector helpt mij om mijn rug recht te houden daar had ik vaak problemen mee en voor de rest voel ik me er veiliger als ik rij er mee. :P *D

Alleen zweet ik er fel mee :o

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:43

ik heb er 1 maar ik doe hem liever niet aan, ik vind het voor geen meter zitten! ze zijn wel duur, en nu licht mijn bodyprotector gewoon in de kast

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:48

ik heb er thuis ene ligge,, maar vind hem afschuwlijk zitte,, heb er zelfs nog niet mee gerede kon het niet opbrenge, stom ding zit afschuwlijk,, snap egt niet hoe iemand ermee kan rijde,, en ik had ook gewoon het gevoel toen ik hem aan had dat ik nergens heen kon met mijn lichaam ik zat gewoon stijf,, en ik had hem gekocht vanwege mijn toenmalig springertje die ik verzorgde en reed en voor het rijde vond de eigenaar het wel fijn als ik daarmee sprong,, maar ze hebbe hem 4 dagen nadat ik dat ding had gekocht moeten laten inslape vanwege een ernstige koliek :(

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:37

als ie past, en je hebt niet de goedkoopste ( harry's horse zit heeeel vervelend) zit het gewoon normaal. moet je wel gewent zijn natuurlijk :)

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:36

Het zit niet geweldig maar veiligheid gaat voor, wel tijdens springen voor mij.
Het is warm maar daardoor vormt hij wel mooier naar je lichaam.
De nadelen moet je maar voor lief nemen. :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:48

Ik verplicht mijn dochter om er mee te rijden.

Zij had er eerst een van Harry's Horse, dat is net een plank.
Zij heeft er nu een van RaceSafe en die zit gewoon volgens haar als een bodywarmer. Deze BP is ook opgebouwd uit kleine blokjes, waardoor je niet het idee hebt dat er een plank om je heen zit.

horse_addict

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:52

Mijn ervaring is dat hoe duurder ze zijn, hoe gemakkelijker ze zitten, ik ben verslaafd aan de Rodney powell's, die voel je om de duur niet meer dat je er een aanhebt.

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 08:12

roos11 schreef:
ik heb er 1 maar ik doe hem liever niet aan, ik vind het voor geen meter zitten! ze zijn wel duur, en nu licht mijn bodyprotector gewoon in de kast

Heb jij er een met blokjes of zonder?
Want ik heb nu 1 met blokjes en naar mijn gevoel....
kan JE best een bodyprotector met blokjes pakken dat zit lekkerder en niet zo stijf

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:25

Ik ben een springruiter, ik draag áltijd een body. Hoe langer je er mee rijdt, hoe minder je het ding voelt zitten. En al zat het niet héel perfect, ik heb toch liever iets wat iets minder fijn om mijn rug zit, dan vallen en mijn héle rug breken. Het is maar wat je er voor over hebt. (:

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:01

ik rij er nooit mee, dat komt omda ik een superbraaf verzorgppaard heb, maar natuurlijk weet ik wel dat altijd een kans is dat je valt, maar ik heb 1 keer een bodyprotector omgehad en het zit gewoon absoluut niet fijn, bovendien heb ik van andere mederuiters gehoord dat een bodyprotector juist niet altijd voor extra veiligheid zorgt, maar dat hij bij een val ook juist extra schade aan je rug kan toebrengen.

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:07

ik heb een bodyprotector van harry's horse en ik vind hem helemaal niet vervelend zitten eigenlijk. ik draag hem als ik naar het duin/polder/strand ga, en als ik ga springen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:53

Annemarie17h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:24

Hee,,

Ik ben zelf een keer van een pony gevallen en daardoor heb ik 2 gebroken ribben opgelopen.
Daarna (2 weken later) Hebben ik wel een body protector aangeschaft.
Het rijd wel wat stijf maar je wendt eraan. Af en toe rij ik nog zonder.

Groetjess

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:30

ik heb het probleem hoe meer bescherming ik om heb hoe slechter ik rij,, aangezien ik iemand ben die zonder iets veel precieser rij,, aangezien je je paard totaal moet vertrouwen,, jonge paarden rij ik wel nog met cap maar dat is gewoon omdat ze zo onvoorspelbaar kunnen zijn,, maar normaal rij ik toch egt gewoon zonder,, en door zoon bodyprotecter krijg ik raar genoeg minder zelf vertrouwen,, want dan maakt het me ook minder uit of ik val jah, of nee, als ik zonder rij blijf ik liever op mijn paard ;)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:21

Ik ga vanmiddag mijn nieuwe protector ophalen.. Ben erg benieuwd hoe het rijdt.. Heb al met eentje in de winkel op een zadel gezeten maar die was te groot.. Hebben nu kleinere maatjes besteld..

Ik zal als ik hem getest heb het laten weten!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:19

Ik rij zelf ook altijd met body protector. Heb namelijk mijn rug gebroken door een val dus.. dan ga je er echt wel mee rijden ;)
Ik heb een BP van race safe die zitten erg fijn! :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:21

Ik zou er 1 gaan kopen, maar ik vind die dingen dus echt verschrikkelijk zitten. :o voel me net spongebob, zo vierkant. :=

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:23

Ik moet er eentje, hoe zit het precies met de maten?