hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:34

bij mij zijn ze maandag weggestuurd,, ben echt nieuwsgierig!!
want toen ik ze beetje had in gelopen vond ik ze vet lekker zitten,
maar helaas tijdje niet aan doen is niet echt handig,,
kwam der niet meer in :=
nu maar afwachten hoe het wordt!! :D

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:42

Mijn dochter heeft nieuwe Anky's en na een keer of 5 dragen was het leer aan de binnenkant, waar de hiel zit) helemaal kapot!!!
Ze zijn nu teruggestuurd!

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:44

Ik heb gisteren voor de 1ste keer met men petri's gereden, ahzo stug en zeer dat die doen :=
Ik voelde me echt een beginnertje op men paard, niks gevoel in men benen die schoven van links naar rechts. Ze leiden echt een eigen leven :+
Ik hoop dat dit snel beterd, volgens stalgenoten duurt dit gemakkelijk langer dan 3 weken eer ze ingelopen zijn :(:)
Mijn voeten liggen helemaal open, heb vanavon springles denk dat ik toch maar even de oude laarzen neem :+
Ik heb er wel een speciaal zooltje van Cavallo in gelegt zodat het niet teveel zeer doet aan men knie en dit helpt echt goed :D
Ik heb 400€ en zoveel voor ze betaald.

Quality_R

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:55

De Anky is puur ontworpen als dressuur laars. De Perfect en Standaard zijn voor dressuur, springen en vrije tijd ontworpen. Bij de Anky krijg je een dressuurboog van 6 cm. Bij de anderen 4. Verder krijg je bij de Anky een aparte comfortabele binnenzool en natuurlijk een mooi detail....beneden aan de laars Anky in het leer verwerkt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:01

heb ook Petri,s standaard , maar is niet mijn laars ... Daarom zijn ze ook te koop .
Dus als iemand laarzen zoekt maat 39 hoogte 50 kuit 40
pb maar ..
Ik kan gewoon niet met lederen laarzen rijden , of van die simpele mountain horse laarzen oid . die dan weer wel :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 21:31

heb gisteren de anky laarzen aan laten meten, natuurlijk moeten ze worden besteld, dus kan jullie dinsdag vertellen wat ik er van vind

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:37

Ik heb de petrie perfect,

in het begin kon ik echt NIET opstappen! dat deed zoon pijn,
rijden in het begin ook.

Gewoon goed inlopen, nu zijn ze echt super fijn!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:09

ik had eerst de petrie windsor, wat schijnbaar vergelijkbaar is met de petrie perfect, ik vond t een drama, na een maand was de coating eraf aan het gaan bij de enkel (bij die plooien)
ik heb nu de petrie anky en ben daar erg tevreden over, kan er niet mee lopen dus zodra ik de kans krijg ze uit te doen na t rijden gaan ze uit, maar vind ze met rijden heerlijk
wel bij beide paren laarzen toen een maand ingelopen wat niet echt leuk was, kon m'n knie absoluut niet buigen toen >_<

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:14

Quality_R schreef:
De Anky is puur ontworpen als dressuur laars. De Perfect en Standaard zijn voor dressuur, springen en vrije tijd ontworpen. Bij de Anky krijg je een dressuurboog van 6 cm. Bij de anderen 4. Verder krijg je bij de Anky een aparte comfortabele binnenzool en natuurlijk een mooi detail....beneden aan de laars Anky in het leer verwerkt.

En vertel mij dan eens wat er zo dressuur is aan de Anky? Die boog? Dan is het nog geen dressuurlaars.
Afwerking is minder dan van de standaard (gelijmde zool i.p.v. goodyear). Je kunt er in mijn ogen net zo goed mee springen hoor.

Ik vind zelf de perfect het fijnst van de Petrielaarzen, maar het is niet het beste merk in mijn ogen. Ook een gelijmde zool, wat stug in het begin, maar na inlopen prima laarzen (wel na 2 maanden nieuwe zolen eronder omdat Petrie bezuinigd op fatsoenlijke zolen). Geen last van coatings die loslaten.

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:22

Ik heb ook de Anky's en wat heb ik ze vervloekt die dingen!!
Heb maatwerk en er zo'n 500 euro voor betaald. Later er een rits aan de voorkant in laten zetten. Kwam er moeilijk in en uit.
Nu bijna 2 jaar later zitten ze eigenlijk pas lekker! Ze blijven wel super lang mooi!!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:57

de anky zit volgens mij standaard hoger, in ruitersport zaak vroegen ze ook of ik ermee wilde springen, en toen ik voor dres. koos kwamen ze met de anky

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:54

heb mijn petri perfect nu ik oktober 3 jaar en heb er vandaag een nieuwe zool onder laten zetten en al eerder nieuwe hakken. (lieten los door het uittrekken van de laarzen met laarzenkecht) zitten nu weer een beetje los.
zag nu voor het eerst dat de coating laag aan de achterkant op de naad en aan de binnenkant loslaat. op de naad een lange streep en op de binnenkant allemaal ronde plekjes. nu rijd ik toch geen wedstrijden dus met een nieuwe zool kunnen ze weer ff mee. maar een mooi gezicht is het niet.
met inlopen heb ik geen problemen gehad nou zijn deze laarzen niet op maat gemaakt maar zijn ze waarsch ooit voor iemand besteld die ze uiteindelijk nooit gekocht heeft want ik heb volgens mij geen standaard maat. (de standaard maten zaten namelijk allemaal vreselijk) Ik weet niet of ik bij het volgende paar nog voor de perfect ga aangezien deze er idd om bekend staan dat de coatinglaag loslaat.

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:54

Hoeveel kost het om de petrie anky op maat te laten maken?

Quality_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:27

Hallo Germie,

Ja, inderdaad, de boog is het dressuur kenmerk aan de Anky. 2 cm hoger ...

Uiteraard kan je er ook mee gaan springen... echter met veel 'rare' bewegingen zou het kunnen zijn dat de boog om klapt of dat er een soort vouw ontstaat in het leer, hetgeen nogal lelijk uitziet... vandaar dat men het dressuur label aan deze laars heeft toegewezen :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:29

Er zijn toch nog veel meer petrie modellen?

Ik wilde toen de petri Anky maar die was er niet in mijn maat dus uiteindelijk de Elite gekocht. Dat model zie ik nergens tussen staan?
Ik wilde toen ook de standaard of de perfect (toen goedkopere model) maar die werd mij sterk afgeraden omdat het geen goede kwaliteit was. Ook de anky s zouden van mindere kwaliteit zijn als de elite.

Maar het is maar net hoe je met de laars omgaat denk ik?! Als je ze in een hoek trap gaan ze ook niet lang mee als bijv het goedkopere model.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:55

petri perfect ongeveer 250 euro
petri standard ondeveer 320
petri anky ongeveer 325-330 euro
petri hampshire oongeveer 250 euro
petri glasgow ongeveer 250
petri anky elegance 670 euro

bij ruitersportzaak werd mij aangeraden voor een duurzame laars... vanaf prijsklasse petri standard was t een zeer goede laars

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:27

heb nog een paar zgan standaard te koop :)
voor de liefhebber , ik kan er niet mee rijden , rijdt liever simpel met mijn ariat terrain,s :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 23:10

hmmmzz ff link naar fototje maten erbij en je zit goed of niet???

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:06

foto,tje heb ik geen , helaas linkt mijn samsung gsm niet met mijn mac pc ...
maten heb ik wel hoor 6 , 50 , 40
iets breder misschien als 40 heb er ritsen in laten zetten van voor :) mooier he ,toch ? ivm belijning aan de achterzijde!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:09

Ik heb losse leren chaps van petri, zo'n 2 jaar denk ik nu.. Zijn nog steeds erg goed!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:12

Ik heb Petrie Anky's (zonder rits), heb er zeker niet (zoals hierboven ergens staat) 330 euro voor betaald, maar die van mij zijn dan ook enkel in de juiste maat ''gemeten'' en niet op maat gemaakt ofzo.
Ik ben er heel tevreden over, maar ik zou met niet door een ruitersportwinkel andere laarzen laten verkopen omdat zij zeggen dat die mooier zijn!

Ik vond de boog van de Anky's inderdaad heel mooi, ik rij uitsluitend en alleen dressuur en af en toe een rustig buitenritje, één keer geprobeerd te springen ermee en dat zit toch echt niet lekker met die boog. Daarbij, als de boog omklapt door rare bewegingen staat dat niet mooi, erg zonde van de laars.

Ik zou gewoon lekker je eigen keuze maken. Hou rekening met een periode van pijnlijk inlopen :+

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:14

Ik heb ook Petri chaps, ze zitten erg lekker.. Ik wil wel graag binnenkort Petri anky laarzen, laat er denk ik wel een rits inzetten.. net iets handiger..
Eerst wilde ik erg graag de Elegace, maar die zijn toch een tikkeltje te duur haha!

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:15

Die boog van 6 cm maakt het toch wel af hoor!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 09:49

nou ik heb ze opgehaald hoor, gister ff de hond ermee uitgelaten... auw. eenmaal thuis moest ik er de trap mee op :S :S
voel me net een ooievaar, ik ga gewoon iedere dag rondje met de hond ermee wandelen en ff rondje fietsen dan komt het wel goed

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:24

ik heb ook nog de petrie perfect maatje 37 in de aanbieding:P maar ja het is geen verkooptopic:(