Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:onwil of niet............ er zijn subtielere manieren om een mens wat duidelijk te maken.......
mits de mens een goed verstaander is.
daarom zeg ik, hulp bij halen
Maar goed... principe blijft toch wel hetzelfde... Wil trouwens ook wel weten hoe TS het heeft opgelost en lijkt me toch wel zo leuk om het in het topic te zetten. leerzaam toch??? Lord_Ik schreef:En waarom moet dat per PB? (vind het ferm vreemd dat je het niet gewoon in het topic, dat nota bene over het onderwerp gaat, plaatsen kan ...)
Het kan altijd anders,, om even te overdrijven kan je ze ook platspuiten om ze nooit eens een klap of schop te moeten geven ... iedereen zijn manier, maar een schop of klap geven dierenmishandeling noemen is om eerder vermelde redenen onzin.
KiWiKo schreef:wat een onzin...........
wellicht kunnen we er allemaal wat van leren.
roest schreef:@ KiWiKo: Ja, daar heeft ze wat aan. Ik snap je wel hoor, maar zeg dan wat jij zou doen.
Ik denk dat ze de hoeven maar even moet laten voor wat ze zijn tot ze de oplossing heeft.
Ik vind het toch weer jammer dat ze in eerste instantie toch naar de goedkopere oplossing grijpt, zo typisch.
SB_Beessie schreef:KiWiKo schreef:wat een onzin...........
Oowkej, best !Als jullie dan stoppen met zeuren:
Ik heb de oude eigenaren gebeld(tevens mijn instructrice), ze is gekomen en heeft het even bekenen. Het ging direct al veel beter ook bij mijzelf. We denken dat het ook kwam doordat het op dat moment vreselijk druk was in de manege en ze daar druk van werd, en ik omdat ik haar nog neit zo goed ken nog niet helemaal het overwicht kon houden. IK GA HIER AAN WERKEN!!!!!! Ik ga dus rustig en vol vertrouwen aan het werk en krab alleen de hoeven op momenten dat ik me echt zelfverzekerd voel, niet als ik haast heb of ziek ben dus!
Ze was trouwens ook hengstig.
De oplossing was bij ons dus: Zelfverzekerder zijn, meer rust creëren in mezelf en de pony, !!
Nog meer vragen??...
Damariis schreef:een goeieruk aan het halster en mijn stem verheffen. ik zou eerst eens naar andere manieren kijken. je hebt je paard pas zo kort probeer eerst wat vertrouwen te winne. misschien heeft het paard er wel pijn of iets dergelijks. een paard kan niet praten dus kijk eerst eens naar de mogelijkheden !!
dat snapt je paard vast ja.......... 
Thaliaatjuh schreef:roest schreef:@ KiWiKo: Ja, daar heeft ze wat aan. Ik snap je wel hoor, maar zeg dan wat jij zou doen.
Ik denk dat ze de hoeven maar even moet laten voor wat ze zijn tot ze de oplossing heeft.
Ik vind het toch weer jammer dat ze in eerste instantie toch naar de goedkopere oplossing grijpt, zo typisch.
Fikse schop onder zn hol geven
Damariis schreef:Ik noem dat geen mishandeling hoor... Doet me denken aan mezelf... Ik heb vroeger ook wel eens een trap onder m'n hol gekregen, ben ik nu plots mishandeld? Zal al maar vast een hulpgroep gaan inschakelen, zo getraumatiseerd dat ik ben...nouja als 1 van jullie zit dat iemand een hond slaat noemen ze dat ook dieren mishandeling en dat van dat plat spuiten is wel erg overdreven.
ze heeft die pony nog geen maand . geef de pony ook even de tijd om jou te leren kennen.,!!!!!!!!!!!!
SB_Beessie schreef:Hoezo grijp ik naar een goedkopere oplossing??, het is opgelost en DAAR gaat het om!
* SB_Beessie schreef:KiWiKo schreef:wat een onzin...........
Oowkej, best !Als jullie dan stoppen met zeuren:
Ik heb de oude eigenaren gebeld(tevens mijn instructrice), ze is gekomen en heeft het even bekenen. Het ging direct al veel beter ook bij mijzelf. We denken dat het ook kwam doordat het op dat moment vreselijk druk was in de manege en ze daar druk van werd, en ik omdat ik haar nog neit zo goed ken nog niet helemaal het overwicht kon houden. IK GA HIER AAN WERKEN!!!!!! Ik ga dus rustig en vol vertrouwen aan het werk en krab alleen de hoeven op momenten dat ik me echt zelfverzekerd voel, niet als ik haast heb of ziek ben dus!
Ze was trouwens ook hengstig.
De oplossing was bij ons dus: Zelfverzekerder zijn, meer rust creëren in mezelf en de pony, !!
Nog meer vragen??...
Damariis schreef:nouja als 1 van jullie zit dat iemand een hond slaat noemen ze dat ook dieren mishandeling en dat van dat plat spuiten is wel erg overdreven.
ze heeft die pony nog geen maand . geef de pony ook even de tijd om jou te leren kennen.,!!!!!!!!!!!!
werkt vaak beter ... 

Vie schreef:Zal ik volgende keer even tegen m'n paarden zeggen als ze weer eens aan het knokken zijn. Ik heb nl. momenteel een oudje dat niet meer de baas kan zijn en een jonkie dat heel graag de baas wil zijn.
Even moraliserend toespreken en 't is gebakken
zeg maar dat ze in de hel terecht zullen komen als ze zo verder gaan,, dat ze het maar moeten uitpraten in plaats van uitvechten
iemand anders mening respecteren ..
soms ontkom je er gewoon niet aan......... Damariis schreef:moeilijk heiemand anders mening respecteren ..
), maar ik geloof er niet in.