leeftijdsverschil instructeur-klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: leeftijdsverschil instructeur-klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:16

ik ben 18 en mijn instructrice is 67 :=

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:04

Ik ben 17 (bijna 18), en mijn instructrice is 19... De andere instructeur waar ik ook af en toe 's een lesje meepak is in de 50-60 denk k :P Maar nog zo fit als wat! En geeft ook echt goed les, dus vind niet dat leeftijd wat uitmaakt..
Jah natuurlijk heeft die van 50-60 jaar meer ervaring, maar die va 19 geeft ook goed les!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:21

EEn tip! isoms is het erg belangrijk dat een instructeur ouder is als jou, je neemt hem of haar dan eerder serieus. Ook is hety belangrijk dat je lesgever al veel meer in de sport heeft gedaan dan jij \, want dan luister je gemakkelijker. Neem ook geen saai iemand die je moet lesgeven, maar iemand die wel van een grappje houdt.!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:23

ik ben 17 en mn instructrice is 27

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:55

ik zou niet eens weten hoe oud mijn intructreur/trieses zijn :o
Ik ben 15 en mijn ene dressuur intructrice en mijn spring intructeur zijn rond de 30 en mijn andere dressuur intructrice zou ik het echt niet van weten hoe oud ze is :o denk wel iets wat ouders als de andere 2

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:32

Ik ben 15 en mijn instructrice is 25 :)

winstonGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:44

Leeftijd of leeftijdsverschil maken mij niets uit. Je moet gewoon goed overeen komen, eenzelfde zienswijze of methode hebben en dat moet zowel bij jezelf als bij je paard passen. Ik neem les van iemand die 48 jaar is en van iemand die 25 jaar is . Ikzelf zit er tussenin met 35 jaar.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:48

Ik ben 24. Mijn instructrices zijn nu ergens in de 30 en 53. (ik rij niet meer ivm paard met pensioen, maar anders had ik er nog gelest) Als ik nog in de clubles gereden had, had ik nu les gehad van iemand die jonger was dan ik en vroeger in dezelfde les reed. Dat wilde ik echt niet :n

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:59

ik ben zelf 14, en mijn instructrice zit tussen de 20 & 25 in :)

Lyonesse dat wat jij hebt is nu bij ons op de club ook.
alle paardenmensen zegmaar geven ook de reden dat ze dan van iemand les kregenwaarbij ze vroeger in de les reden, en dat ze dat niet fijn vonden :j

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 16:11

Ilseee12 schreef:
EEn tip! isoms is het erg belangrijk dat een instructeur ouder is als jou, je neemt hem of haar dan eerder serieus. Ook is hety belangrijk dat je lesgever al veel meer in de sport heeft gedaan dan jij \, want dan luister je gemakkelijker. Neem ook geen saai iemand die je moet lesgeven, maar iemand die wel van een grappje houdt.!

Dit vind ik een interessante opmerking. Waarom zou je iemand die ouder is serieuzer moeten nemen dan iemand die jong is maar net zo veel of zelfs meer ervaring en kennis heeft? En waarom luister je gemakkelijker naar iemand die ervaring heeft in de sportwereld?
Voor mij persoonlijk kijk ik namelijk absoluut niet naar de ervaring in de sport als ik een instructrice zoek, een niveau in de sport hecht ik bijna geen waarde aan. En hetzelfde geld voor mijn eigen klanten: die komen bij mij omdat ze zien dat ik genoeg 'knowhow' heb, en niet omdat ik nou zo'n daverend niveau heb in de sportwereld: mijn interesse heeft nooit in de wedstrijd-richting gelegen.
Dus nee, iemand serieuzer nemen omdat hij ervaring heeft in de sport, dat doe ik niet. Dat je goed bent, moet je voor mij zelf bewijzen, niet door een ander jury-lid.

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:06

El_vis: Daar ben ik het helemaal mee eens. Een instructeur hoeft geen ervaring in de sport te hebben, als hij/zij maar voldoende kennis heeft. En die kennis niet alleen heeft, maar ook over kan brengen.
Dat vind ik wel heel belangrijk. Een instructeur moet het kunnen uitleggen, want ik wil ook snappen waarom ik dingen op een bepaalde manier doe!

Ikzelf ben 16 en mijn instructrice is 19. Voor mij maakt leeftijd niks/weinig uit. Zoals hierboven staat, vind ik het belangrijker dat instructie de kennis heeft en niet de leeftijd.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:33

Ik wil wel graag ervaring in de sport, omdat ikzelf ook in de sport wil presteren en paarden in de ring zich anders kunnen gedragen dan tijdens een training e.d. Wedstrijdrijden heeft toch een heel andere intensie dan de training heb ik ondervonden..

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:47

Ik ben 17 en mijn lesgever is ongeveer 58 jaar.
Hij heeft superveel ervaring met lesgeven en paarden. Ik zou geen andere vaste lesgever willen :D
(maar natuurlijk zijn meningen en tips,... van andere instructeurs ook interessant!)

Zelf geef ik ook les, maar meestal aan kinderen van 6-12 jaar. Af en toe rijden er ook oudere vrouwen mee (+/- 50jaar) of wat oudere meisjes (+/- 20 jaar) maar die hebben dan ook (bijna) geen ervaring met paardrijden, dus hen kan ik nog wel iets bijleren :o .
Zou niet graag lesgeven aan iemand die beter rijdt dan mij, omdat dit toch meestal nutteloos zou zijn. Aan vriendinnen geef ik dan wel tips, maar dat is natuurlijk iets anders dan lesgeven hé :D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:59

Monnie_ schreef:
Ik wil wel graag ervaring in de sport, omdat ikzelf ook in de sport wil presteren en paarden in de ring zich anders kunnen gedragen dan tijdens een training e.d. Wedstrijdrijden heeft toch een heel andere intensie dan de training heb ik ondervonden..

In zo'n geval kan ik me dat voorstellen ja. Als je zelf de sport in wilt, dan is het fijn als je instructeur daar ook ervaring mee heeft natuurlijk, dat kan ik begrijpen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:05

Ik ben 18 en mijn instructrice is 20. :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:13

Ik ben zelf 16 en mijn instructrice is 26. Vind het persoonlijk ook wel fijner als ze ouder is dan jezelf. Ik merk zelf dat ik daar eerder iets van aanneem dan van mensen van mijn eigen leeftijd (terwijl je dan nog zo goed kan weten dat wat ze zegt wel klopt). Is wel persoonsgebonden denk ik, er zijn vast genoeg mensen die heel fijn les kunnen krijgen van een jonger iemand. :j

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:20

Ik ben 19 en mijn instructeur is 52.
Appelflapje schreef:
Vind het persoonlijk ook wel fijner als ze ouder is dan jezelf. Ik merk zelf dat ik daar eerder iets van aanneem dan van mensen van mijn eigen leeftijd (terwijl je dan nog zo goed kan weten dat wat ze zegt wel klopt).

Precies, dat heb ik ook, misschien dwingt een ouder iemand ook wel meer respect af.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:30

Ik ben 37 en mijn dressuurinstructeur is 51. Mijn andere dressuurinstructrice is 35 en mijn springjuf is 19 *D
Ze geven alle 3 errug goed les. Mijn "springjuf" is de dochter van mijn instructeur . Ze is al soms net zo "streng" haha.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:38

Seraphim schreef:
Precies, dat heb ik ook, misschien dwingt een ouder iemand ook wel meer respect af.

Bij mij in ieder geval onbewust wel ja. :j En dat hoeft echt niet veel ouder te zijn, als het maar niet een (bijna) leeftijdsgenootje is.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:40

Voor mijn instructrice van 19 heb ik net zoveel respect als voor de andere 2. (ben 37)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:47

De lesklanten die ik op het moment heb zijn: 17 , 8 en 19.
Ik heb ook een tijd les gegeven op een manege aan kinderen van 7 tot 12 jaar.
zelf van ik 19.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:55

Ik vind het nogal een verschil tussen lesgeven en lesgeven. (helemaal als ik dan profielen ga bekijken van desbetreffende instructie)

Wanneer noem je jezelf instructrice? Als je het buurmeisje lesgeeft? Of de eigenaar van je verzorgpaard? Of je vriendin?
Of hobby/beroepsmatig met gevolgde opleiding?

Persoonlijk maakt het me niets uit van wie ik les krijg. Maar ik wil geen les van iemand die 1x L gereden heeft terwijl ik zelf Z-gereden heb. Dat zit in mijn hoofd en dat is het principe, dat krijg ik er niet uit.

PuuNGekk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:28

Ik ben zelf 13, en mijn instructeur is 56.:D
Maar ik vroeg laatst aan iemand die hem niet kent hoe oud zij dacht dat hij is, en ze zei iets van 45.? :P
Hij geeft heel leuk les, mijn broertje zat laatst te kijken, en die heeft een hekel aan paarden,, zat mn instucteur alles aan hem uitteleggen hoe een paard moet lopen enzo met een zweep. :+ xD5
Nu vindt mn broertje paarden opeens een heel stuk leuker.! :D

Ik vind dat leeftijd ook niets uitmaakt, het gaat er meer om hóe iemand les geeft...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:26

ik ben 32 en onze huidige instructeur is 24. Onze vorige instructrice is eind 20... (heb geen les meer van haar omdat we verhuisd zijn, 283 km verderop)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:27

Ik ben 13 en mijn intructrice is 30