wat een ellende met een rijbroek met leren zitvlak..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:59

SusanH schreef:
Ik heb broeken met en zonder leren zitvlak en ga echt niet ineens anders rijden als ik een broek met of zonder leren zitvlak aan heb. Als je goed mee wil gaan met de beweging van je paard is het juist belangrijk dat je "plakt", je zitbeenknobbels blijven namelijk als het goed is grotendeels op dezelfde plek in het zadel. Tenminste, zo heb ik het ooit geleerd. Ik vind het onzin om te zeggen dat je met een broek met leren zitvlak slechter gaat zitten. Dat zit maar op 1 plek, en dat is tussen je oren. Het kan idd dat je even anders zit omdat je moet wennen, maar als je aan het gevoel gewend bent kun je er net zo mee rijden als met elke andere broek.

Maar goed, als je het idee hebt dat je met een broek met leren zitvlak niet fijn kunt rijden moet je het gewoon niet doen. Die conclusie had je zelf ook al getrokken las ik.

Dat is niet helemaal waar, je moet wel stil zitten, maar niet op dezelfde plek plakken. ( hetzelfde principe als de stille hand, die is niet stil maar met de beweging van het paard mee ) Anders kan je ook niet je paard voor zijn in de beweging, maar zit je er juist na en helemaal niet mee.

Verder moet iedereen vooral doen wat hij/zij het fijnste vind. Maar zo'n broek om beter te zitten of steviger is niet het juiste uitgangs punt.

Chen

Re: wat een ellende met een rijbroek met leren zitvlak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:04

Vind het ook verschrikkelijk rijden! Kniestukken vind ik dan nog wel gaan maar helemaal vind ik echt sh*t om mee te rijden...