Hoe braaf waren jullie paarden de 1ste x op vreemd terrein??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Hoe braaf waren jullie paarden de 1ste x op vreemd terrein??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:35

We hebben wel het een en ander geraakt. Hahaha

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:50

Ik heb de mazzel dat mijn verzorgpaard helemaal overdonderd is als we op een nieuw terrein komen:D
in de bak thuis wil ze nog wel een lopen klieren, maar bij wedstrijden is ze denk ik zo onder de indruk dat ze superbraaf is!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:59

Mijn merrie (ben de TS), is afgelopen vrijdag voor de 4e keer meegeweest, maar deze keer ook springen. Ze was nog steeds gigantisch braaf. Voor mijne geld dat gelukkig niet KiWiKo! :D

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:21

mijn pony is vorig jaar al wel eens op wedstrijd geweest, maar niet met mij:P
Maar maandag voor het eerst, en ze was superbraaf! Wel wat frisser dan normaal, maar dan op een goede manier ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:14

Mer1980 schreef:
We hebben wel het een en ander geraakt. Hahaha

Hahaha join the club :D Ik heb 't zelfs op film, rijdt ie z'n baasje bijna omver... Hylarisch :D

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:45

Op mijn eerste wedstrijd was ik echt super trots op Nathasa.
Ze is van nature al erg kijkerig en ze vind nieuwe dingen al snel eng.

Ik heb 1 keer in de week les op de manege en dan hebben we of buiten les in 2 verschillende bakken of binnen, maar altijd is dan wel erg gespannen.

1e keer op concours, gelijk een groot concours want we gingen naar Marum 16 mei.
Ze kwam uit de trailer en gelijk steigeren en hele tijd paniekerig om zich heen kijken.
Snel maar alles gedaan dat we moesten doen en naar de inrijbak.
Daar aangekomen bleef ze de hele tijd dribbelen. En als klap op de vuurpijl kon een meisje haar paard niet houden en knalde vol tegen die van mij aan. (Gelukkig bleef Natas daar erg rustig onder)

Het enige probleem dat ik had (en anders nooit) was dat ze niet wilde aanspringen in de goede galop.
Ik heb het wel 20 keer geprobeerd. Na 15 min inrijden (meer moet ook niet dan word ze te zenuwachtig) de ring in en daar was ze super braaf. Wel gespannen maar wel goed haar best gedaan.
Zaten wel wat dikke fouten in, maar dat kan gebeuren. Ik was super trots op haar en we hadden toch 180 punten, dus een winstpuntje. *D

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:00

Mijn paard was super braaf op mijn eerste wedstrijd!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:59

Ik ben pas gestart met een 6 jarige merrie die ik vorig najaar zadelmak heb gemaakt. Ze was super braaf tijdens de eerste wedstrijd, alleen nog heel erg slingeren tussen de bordjes. Daarvoor was ze alleen een keer weggeweest naar de keuring en naar de DA.

flintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:22

super, de eerste keer dat ik haar in de piste reed was ze echt zuper (vreemt voor haar omdat ze nog nooit pistewerk had gedaan)

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:37

Super, ik had verwacht dat die druk zou zijn maar hij was echt super braaf

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:32

Heel braaf ;) 1e :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:49

Heel braaf (ook wij waren 1e ;) ), hij deed alsof hij zijn hele leven al tussen witte hekjes had gelopen. Ik rijd wel af en toe op vreemd terrein en buitenritten dus dat scheelt denk ik wel.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:08

Thuis is het echt een klier maar op wedstrijd is het allemaal spannend, daardoor let hij goed op mij. :D
Eerste keer op vreemd terrein ging opzich best goed.
Ik longeerde hem niet van te voren want dat doe ik normaal ook niet en ik ga dan geen dingen doen die ik thuis ook nooit doe.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:59

Hebben jullie voor je eerste wedstrijd geoefend op vreemd terrein? nee nooit geoefend
Gaat het paard inmiddels vaker mee naar vreemd terrein? ze is er niet meer
Hoe reageerde het paard de eerste keer dat het op vreemd terrein kwam? Evt. nog gelongeerd van tevoren? nee het was in zeeland gewoon gaan inrijden en proef gereden ging zeker niet slecht
En tegen welke problemen liep je de eerste keer aan ? ze was wel kijkerig maar dat is normaal
En is het paard in de loop van de tijd braver geworden op vreemd terrein? nee ze was op eigen terein altijd heel vervelend
(evt. meer info zoals leeftijd en afstamming? Lang zadelmak? Kort zadelmak?) ze was 8 jaar toen we in zeeland gingen rijden ze was een connemara die veel liever sprong

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:10

ik start zaterdag voor het eerst dressuur met mijn 9 jarige drama queen.. Ben echt heeel erg benieuwd hoe het gaat !!
Hoop dat ze idd overdonderd is door het nieuwe en rustig is...

tja, neem gewoon longe mee en dan zien we het wel!! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:11

Ik had met Oliviertje helemaal geen problemen als je het over de eerste keer rijden en buitenrit hebt.
Wel in de wei bleef die alsmaar rennen tot dat die zich dood zweette, en dan nog meer rennen.
Na een week was dat afgelopen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:13

Die van mij gaat al drie jaar mee op wedstrijd en nog flipt ze van tijd als ze op vreemd terrein komt... Aard van het beestje denk ik. De pony gaf geen kik. :) Die was zo nieuwsgierig dat ie vergat te klieren...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:16

Heel braaf.. ik heb pablo deze week voor het eerst in een binnenbak gehad, en hij deed niet anders als thuis..
en toen begon er ook nog iemand met een bladblazer te spelen..
geen reactie..

brave poown.

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:56

Heel braaf, wel wat voorzichtiger als thuis.

staceYii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:19

ik ben een paar keer op ander terrein gaan lessen maar voor de rest was ze kei braaf!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 14:26

Ik, de TS, had zondag voor de 5e keer wedstrijd met m'n merrie. Helaas heeft ze nu ontdekt dat ze ook op vreemd terrein stout kan zijn, resultaat was dus in beiden proeven flink staken en dus omhoog gaan. Volgende keer beter.

soeboenoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:59

Mijn merrie was echt superbraaf. Ze is zowieso al koel in de kop en lekker rustig. Maar ze heeft af en toe echt haar bokkesprongen! Maar ze was echt heel braaf en is nergens van aan de kletter gegaan. en zelfs de trailer in en uit op vreemd terrein was geen probleem! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:30

1e keer op vreemd terrein (onder het zadel dan) neusgaten open en snuiven maar! Ze groeide ook nog een paar cm :+ Maar na een paar rondjes longeren was het over. Daarna erop gegaan en ze gaf geen kick

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:36

Die van mij is met wedstrijden altijd heel erg zenuwachtig. Zouden sommige manege eigenaren het erg vinden als ik even een paar rondjes in hun bak rijd?

soeboenoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:17

@Rody01: als je dat heel beleefd vraagt en uitlegt waarom hebben de meeste daar geen problemen mee hoor ;)