Ik ben boos en een beetje radeloos...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:26

Misschien moet de beste man eens een topic openen op bokt... wat kan ik hier voor vragen... Dan komt hij toch echt van een koude kermis thuis, want meer dan 75 euro per maand voor een paard en max 50 euro per maand voor een shetlander zullen de meeste mensen het imo echt niet waard vinden...

francis_f

Re: Ik ben boos en een beetje radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 20:54

De beste man heeft helaas niks met internet en computers..Hij weet volgens mij niet eens hoe ze werken. Zijn vriendin doet alle advertenties en bekijkt alles voor hem op het internet..

Het heeft ook geen zin om nog langer in discussie te gaan, de sfeer moet namelijk niet omslaan. Hij geeft me nu nog de kans om iets anders te zoeken, als hij kwaad wil kan ik meteen mijn biezen pakken..

Daarom maar hard op zoek..Maar valt tot nu toe niet mee...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 09:46

annastasia schreef:
Volgens mij vergeten heel veel mensen hier dat het om 4 paarden gaat welke de TS heeft.
Neemt niet weg dat ik een veel te hoog bedrag vind.

700,- voor 4 paarden vind ik niet veel te hoog maar gewoon een achterlijk bedrag :D
Zeker voor een weilandje waarbij je verder alles zelf mag doen!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:38

nee t is niet makkelijk om een onderkomen voor 4 paarden te vinden. heel veel sterkte

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:45

pfff hij denkt ook slapend rijk te worden, is wel heel vervelend zeg om zo ineens wat anders te moeten gaan zoeken

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:48

Ben hard bezig met zoeken. Tot nu toe is er niet veel gelukt. Maar ik blijf zoeken, alleen maakt de zoektocht je af en toe wel een beetje wanhopig..Het lijkt wel of elke tegenwoordig boer ineens alleen nog maar pensionstallingen heeft..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:39

Dat hoeft op zich toch niet erg te zijn? Ik sta ook bij een boer en ik heb het er super, net als mijn paard. Alleen.. het verschil zit hem in de afspraken uiteraard. Ik hoop echt dat je snel iets kan vinden, jammer dat je hier niet in de buurt woont, noodopvang is snel te regelen hier.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:19

jeetje wat een belachelijk verhaal! (van die kerel natuurlijk) Op de manege waar ik lessen volg kan je je paard voor 195 euro stallen (wel per paard dan) en dat is volpension met alle gemakken! even ter vergelijking

Die kerel heeft gewoon echt niet in de gaten dat als hij zoveel geld gaat vragen, hij ook zou moeten voeren, het weiland moet onderhouden, meer faciliteiten moet bieden (zoals fatsoenlijke bak binnen of buiten) enz...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:51

Waarom is pension geen optie?
Je hebt toch ook pensionstallen waar een shetlander veel goedkoper is dan een paard? En (boeren)pensionstallen die zomers 24/7 weidegang aanbieden zijn er vaak ook genoeg. Meestal heb je dan zomers een lagere prijs, of de gemiddelde prijs is lager. En met meerdere pony's kun je vaak ook nog wel babbelen over korting.

Zou dus ook bij pensionstallen gaan kijken en overleggen wat de mogelijkheden zijn bij 3 shetten en een paard (als ik het goed begrepen heb) Voor shetten wordt ook nog wel eens een uitzondering gemaakt dat ze ook de hele winter op het land mogen omdat ze het minder snel stuk lopen, of ze kunnen een stal delen (3 in een grote stal, of 2 bij elkaar en de 3e bij je paard in zou ook nog een optie kunnen zijn als ze overdag wel de hele dag op het land mogen) en dan kun je meestal voor 175 euro per stal ook wel in pension staan... Hoef je er meestal ook niet meer 2x per dag heen, geen extra kosten en tijd kwijt aan onderhoud (behalve misschien uitmesten en af en toe een handje helpen op stal), kun je al je tijd aan het verzorgen van je pony's en paard besteden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:43

Mijn stal kun je kiezen hoeveel service je wilt en dat scheelt ook enorm in de prijs :j

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:34

tjee wat een rotverhaal zeg! Kan je verder niet helpen helaas, maar zou ook gewoon eens informeren bij pensionstallen, ze hebben iid soms wel eens weitje voor shetlanders enzo. Vragen kan altijd! En je kunt daar altijd wel weer doorvragen of ze misschien iemand weten die wel de stalling aanbiedt die jij zoekt!

Succes!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:36

jeetje,ik heb alles een beetje gelezen.ik heb zelf namelijk ook een pensionstal en dit soort dingen zou ik dus nooit doen.
bij mij betaal je 150 euro of 170 euro dat ligt aan de grote van je stal. maar ik heb op een gegeven moment mijn stalling ook verhoogt maar dat vertel ik dan een paar maanden van te voren en dan nog niet van die onwijze bedragen.
eigenlijk moet je al deze reacties eens moeten uitprinten en aan hem moeten geven. volgens mij mag je niet eens je stallingsgeld opeens met zo'n hoog bedrag verhogen.
ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk wat vind voor je paarden.
jammer dat je zo ver weg woont anders kon je ze hier zo lang in het land zetten,ik heb namelijk geen stallen over,maar wel land.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:45

Dit is typisch een geval van een verhuurder die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Hij denkt groot geld te maken met pension, maar heeft geen idee wat zijn aanbod in faciliteiten dan moet zijn. Erg lastig, indien mogelijk, zou ik toch op zoek gaan naar iets anders.