Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:39

DOEN !!! Wie weet strijkt de rechter over zijn/haar hart en legt ie een lagere boete op....en wie weet tref je een rechter aan die zelf paard rijd en het dilemma snapt !!!! 8-)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:45

Zeker doen. :Y)

Laatst reed mijn moeder met de fiets door rood en kreeg ze een bekeuring,
ze vond alleen dat ze 'haast' had en dus onterecht (ze reed toch echt door rood :+ )
En toch hoefde ze uiteindelijk geen boete te betalen, met zoiets moet het dan ook lukken! :')
(dit vind ik ieder geval zelfs al een betere reden)

flynn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:51

ik vind dat je zeker bezwaar moet maken.

toen ik stage liep bij een springruiter en we terug kwamen van concour zijn we ook door rood gereden met 7 paarden in de vrachtwagen en nog 2 erachter in de trailer.
stoppen was echt geen mogelijkheid meer, ze heeft hebben toen ook protest aangetekend en ik ze hoefde (volgens mij) nog maar een klein gedeelte of de helft te betalen.
ze begrepen het wel maar rood = rood!
dus wel verzachtende omstandigheden
suc6 ermee en hou ons op de hoogte

Mar77

Re: Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:12

Toch raar, beslis je zelf om door rood te rijden, wat nog link is voor andere weggebruikers en dan nog je geld terug eisen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:47

xMariekee schreef:
Zeker doen. :Y)

Laatst reed mijn moeder met de fiets door rood en kreeg ze een bekeuring,
ze vond alleen dat ze 'haast' had en dus onterecht (ze reed toch echt door rood :+ )
En toch hoefde ze uiteindelijk geen boete te betalen, met zoiets moet het dan ook lukken! :')
(dit vind ik ieder geval zelfs al een betere reden)

Geloof je dit zelf??? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:49

:j en ze leefden nog lang en gelukkig! Echt waar!
:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:17

:D :D Maar zo werkt het niet hoor, wel leuk dat ze dit zo aan jullie verteld, is altijd weer smeuïger....zeker als je het dan zo op een forum zet is het weer fantastisch....praat ook altijd weer goed als mensen verkeersregels aan hun laars lappen, regels samengesteld voor ieders veiligheid..., maar dat snappen velen niet onder ons. :+

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:22

russel schreef:
Geloof je dit zelf??? :+

Echt waar :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:09

De mensen die roepen dat het dom/gevaarlijk/whatever is om door rood te rijden. Gaan die echt vaak met de trailer op pad?
Ik ben in de afgelopen 10 jaar al vaker in deze situatie beland. Vliegt net op oranje en mogelijk net op rood tegen de tijd dat jij er echt door bent.

Ik kan inderdaad op een 80km/h weg 20 gaan rijden bij het stoplicht. Dan rij ik zeker niet door het komende groen/oranje/rood. Dan heb ik alleen wel een erg grote kans dat ik de woede van de andere weggebruikers op mijn hals haal (die hebben vaak al geen geduld als ze een aanhanger zien) en dan gaan ze je even verderop inhalen met een hoop frustratie en gevaarlijke situaties ten gevolg. Natuurlijk minder ik vaart richting een stoplicht maar dan kan het evengoed nog nét misgaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:21

Nou Polo, wij rijden behoorlijk geregeld met de trailer en hebben dit eigenlijk nooit. Wél rijden wij inderdaad met gepaste snelheid op verkeerslichten af. Als andere weggebruikers daar geïrriteerd om raken, is dat toch echt hun probleem. Als ik door rood rij en daardoor een ongeluk veroorzaak, heb ik nl. een veel groter probleem dan een boze andere weggebruiker.

Gewoon met een redelijke snelheid op de verkeerslichten afgaan, dan kun je best stoppen hoor.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:36

Ik veroorzaak geen verkeersongeval als ik met de staart van de trailer nét door rood rij hoor.

Dat andere weggebruiker geïrriteerd raken is inderdaad hun probleem. Tot ze er mijn probleem van gaan maken door snel in te halen en dan erg krap voor me invoegen...

Misschien ben ik ook wel een miep als het gaat om hoe hard ik kan remmen maar mijn paard gaat nu nog altijd graag met me mee en dat is me ook wat waard.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:12

polo ik stel voor op je trailer een sticker te plakken - ik vervoer een paard en sta doordoor boven de wet pas op-. En weer niet een sticker ik rem voor dieren want dat gaan dan weer niet samen :D
Er zal toch maar een trein bij een spoorwegovergang komen, maar ja remmen doen we liever niet...
Net van oranje naar rood is natuurlijk niet helemaal hetzelfd dan wanneer je gewoon door rood rijd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:15

of je wel of niet een boete krijgt voor door rood licht rijden met trailer hangt af van de tijd dat het licht al op rood staat....... de eerste geloof 5 seconden krijg je hem niet!!!

als het licht langer dan dit op rood staat betekend dit dat je genoeg tijd hebt gehad om netjes af te remmen....... en dan krijg je hem gewoon....... en dan zal je gewoon moeten betalen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:34

pol013 schreef:
Ik veroorzaak geen verkeersongeval als ik met de staart van de trailer nét door rood rij hoor.

Dat andere weggebruiker geïrriteerd raken is inderdaad hun probleem. Tot ze er mijn probleem van gaan maken door snel in te halen en dan erg krap voor me invoegen...

Misschien ben ik ook wel een miep als het gaat om hoe hard ik kan remmen maar mijn paard gaat nu nog altijd graag met me mee en dat is me ook wat waard.

Als jij nét met de staart van je trailer door rood rijdt, krijg je geen boete (als ik Kiwiko mag geloven).

Wat jij beschrijft, over inhalen en krap weer invoegen, is ons ook echt nog nooit gebeurd. Gek, ik denk dat wij heel andere mensen tegenkomen.....
Mijn paarden gaan ook allemaal graag mee op de trailer (ok, eentje niet, maar ach, van de 8 vind ik dat best een nette score :D ), dus dat remmen zal best meevallen, denk ik zo.....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:09

jajaja jullie zijn geweldig. :Z
Gelukkig ken ik mijn eigen capaciteiten en daar hoort bij mij bij dat je weet dat je niet altijd alles perfect doet. En dat je dan wel eens bij oranje hebt dat je inschat dat je beter gas kunt geven dan remmen. Ik heb er vrede mee.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:06

Ik denk niet dat je dit gaat winnen hoor. Er word toch duidelijk van te voren aan gegeven dat er een stop licht komt? dan zal je al een beetje vaart moeten verminderen anders kunnen ze het net zo goed niet aan geven ? maar goed wel balen hoor :P op dat moment snap ik wel dat je door rijd die arme paardjes anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:18

pol013 schreef:
De mensen die roepen dat het dom/gevaarlijk/whatever is om door rood te rijden. Gaan die echt vaak met de trailer op pad?

Yep, al aardig wat duizenden kilometertjes mee weggetrapt. De paarden gaan altijd mee op vakantie en ik train in Duitsland, dus ik rij álles, van landweggetje tot en met Duitse Autobahn.
En ik heb ook echt wel eens door rood gereden omdat het me niet lekker uitkwam om nog te remmen en de kruising helemaal vrij was. Maar als ik daar dan een bekeuring voor krijg ga ik daar niet over liggen miepen, want dan heb ik 'm gewoon stomweg verdiend. Maar als dat de afgelopen 10 jaar 5x gebeurd is, dan is het veel.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:37

Ook ik rijd minstens 4 keer per week met de trailer en pony's, naar lessen en wedstrijden, en eerst moet ik dan heel Zoetermeer door met wel tig stoplichten. En ja hoor, het komt wel eens voor dat ik op 1 rit 3 keer net door rood rijd, dat is mijn eigen keuze.( Polo13 je hebt helemaal gelijk, soms kies je voor stoppen en soms niet, knap dat er mensen zijn die altijd de juiste keuze maken, soms schat je het gewoon verkeerd in, heel menselijk lijkt mij!! :+ )

Ik heb hier nog nooit een boete voor gehad maar als ik die krijg, zal ik die gewoon betalen, want het is simpelweg mijn eigen schuld. Natuurlijk draait alles om veiligheid, die van ons, de pony's en de andere weggebruikers dus door een stoplicht wat al rood is rijden, is niet echt handig, maar keihard remmen ook niet.

(wel heb ik (detrailer) al 3 keer een bekeuring gehad voor te hard rijden rond Utrecht, wel 85 km per uur, gelukkig is dat voorbij nu we 90 mogen *\o/* ik reed snel te hard op lange stukken!!)

Mijn menig is dus, geen bezwaar aantekenen,gewoon betalen en bij stoplichten met een flitser nog beter opletten dan anders!!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:48

Gewoon snelheid aan passen. Als je niet meer kan remmen heb je gewoon te hard gereden. Als je langzamer rijd had jhe het met rustig remmen gewoon kunnen redden.

Door rood rijden mag niet omdat je de kans op ongelukken aanzienlijk vergroot !!!!

Afgelopen weekend nog een motor rijder dood op weg zien liggen door een auto die het rood nog effe mee pakte.

Beter een keer wat harder remmen dan dat je trailer of auto geramd word......

Gewoon betalen. Als ze jou gelijk zouden geven is het een vrijkaartje om altijd door te rijden met trailer.

Heb het op en 80 weg zelf keer met motor gehad haalde het neit meer reed 70 en de weg was zeik nat.... Stond midden op zebra pad stil, maar ben niet door gereden. Les voor mij nu met regen:: rustiger op een stoplicht aan rijden, 80 in jou geval mag maar wil niet zeggen dat dat in elke situatie veilig is.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:53

Je krijgt wel een boete als je met je staart door rood rijdt. Wij hebben het ook weleens gehad. Op een drukke 80 weg waar landbouwvoertuigen en dergelijk verboden zijn omdat dat gewoonweg gevaarlijk is daar om langzaam te rijden. Die weg staat helemaal volgebouwd met stoplichten én flitsers (N65). Auto reed door oranje, de trailer door rood. We hebben het rapport opgevraagd en daarop stond dat het licht 2 seconden op oranje heeft gestaan, dan is het dus echt onmogelijk om te stoppen met een trailer. Misschien als we de hele weg 30 hadden gereden, maar dat was ook niet verantwoord geweest. We hebben ook bezwaar aangetekend, en het natuurlijk niet gewonnen.
Ik ben wel voorstander van een bezwaarschrift indienen, ik vraag sowieso altijd de foto en het eikrapport op, omdat ik vind dat ze in Nederland behoorlijk zijn doorgeslagen met al die controles. En het vaak meer met geld opstrijken te maken heeft dan veiligheid.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:57

Fidele schreef:
Ook ik rijd minstens 4 keer per week met de trailer en pony's, naar lessen en wedstrijden, en eerst moet ik dan heel Zoetermeer door met wel tig stoplichten. En ja hoor, het komt wel eens voor dat ik op 1 rit 3 keer net door rood rijd, dat is mijn eigen keuze.( Polo13 je hebt helemaal gelijk, soms kies je voor stoppen en soms niet, knap dat er mensen zijn die altijd de juiste keuze maken, soms schat je het gewoon verkeerd in, heel menselijk lijkt mij!! :+ )

Ik heb hier nog nooit een boete voor gehad maar als ik die krijg, zal ik die gewoon betalen, want het is simpelweg mijn eigen schuld. Natuurlijk draait alles om veiligheid, die van ons, de pony's en de andere weggebruikers dus door een stoplicht wat al rood is rijden, is niet echt handig, maar keihard remmen ook niet.

(wel heb ik (detrailer) al 3 keer een bekeuring gehad voor te hard rijden rond Utrecht, wel 85 km per uur, gelukkig is dat voorbij nu we 90 mogen *\o/* ik reed snel te hard op lange stukken!!)

Mijn menig is dus, geen bezwaar aantekenen,gewoon betalen en bij stoplichten met een flitser nog beter opletten dan anders!!

Helamaal gelijk 8-)

Je keuzes maken en niet moeilijk doen over de gevolgen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:21

Fleurtje100 schreef:
We hebben het rapport opgevraagd en daarop stond dat het licht 2 seconden op oranje heeft gestaan

Even uit mijn hoofd, maar volgens mij had je bezwaar dan niet afgewezen kunnen/mogen worden. Volgens mij (maar pin me d'r niet op vast, zou het na moeten gaan zoeken en daar heb ik stomweg geen zin in) is de minimale tijd tussen oranje en rood binnen de bebouwde kom vastgesteld op 3 seconden en buiten de bebouwde kom op 4. Ik dacht dat dat ook de reden is dat op de meeste 80 km/uur-wegen het gebied rondom de verkeerslichten een 70 km-zone is. Had iets te maken met de wettelijk vereiste remvertraging en bladibladibla.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:30

pff iedereen met een trailer zou maar door rood rijden.. lekker veilig.. Ik heb liever dat dat paard een stukkie naar voren vliegt dan dat ik bijv met een auto tegen jouwn trailer aan knal..

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:00

Huh.........pinuts, als ik keihard moet remmen en de twee ponies vliegen naar voren, dat geeft mij geen fijn gevoel..................PLUS dat ik niet weet wat degene achter mij doet, want die kan namelijk het stoplicht niet zien, want mijn traler belemmert zijn/haar zicht. Bovendien in dit stukje Nederland, ben je bij voorbaat al irritant als je met een trailer rijdt, men gaat dus lekker trailerkleven, snijden, inhalen ect.etc. Soms kies je voor het een en soms voor het ander, volledig afhankelijik van de situatie en de drukte op de weg!!

Nog iets weet jij de remweg van een LR+trailer met een inhoud van 2 D pony's???? Ik ook niet precies maar als ik eens hard moet remmen verbaas ik mij er steeds weer over hoeveel meters ik nodig heb voordat ik stil sta!!!!
Laatst bijgewerkt door Fidele op 25-05-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:03

dus.. dan rij je maar door rood?? Alsof dat veilig is voor de mensen die dan oversteken.. Keihard remmen is geen optie, en doorrijden ook niet.. Ik geloof dat je toch best rustig kan afremmen voor een stoplicht, al staat deze op groen... en al vinden de mensen achter je het vervelend.. En ik geef je gelijk, het ligt aan de situatie.. maar toch.. door rood rijden.. Tis gewoon verboden, dus denk dat TS er weinig aan kan doen.