Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
xMariekee schreef:Zeker doen.
Laatst reed mijn moeder met de fiets door rood en kreeg ze een bekeuring,
ze vond alleen dat ze 'haast' had en dus onterecht (ze reed toch echt door rood)
En toch hoefde ze uiteindelijk geen boete te betalen, met zoiets moet het dan ook lukken!
(dit vind ik ieder geval zelfs al een betere reden)
en ze leefden nog lang en gelukkig! Echt waar!
Maar zo werkt het niet hoor, wel leuk dat ze dit zo aan jullie verteld, is altijd weer smeuïger....zeker als je het dan zo op een forum zet is het weer fantastisch....praat ook altijd weer goed als mensen verkeersregels aan hun laars lappen, regels samengesteld voor ieders veiligheid..., maar dat snappen velen niet onder ons.
pol013 schreef:Ik veroorzaak geen verkeersongeval als ik met de staart van de trailer nét door rood rij hoor.
Dat andere weggebruiker geïrriteerd raken is inderdaad hun probleem. Tot ze er mijn probleem van gaan maken door snel in te halen en dan erg krap voor me invoegen...
Misschien ben ik ook wel een miep als het gaat om hoe hard ik kan remmen maar mijn paard gaat nu nog altijd graag met me mee en dat is me ook wat waard.
), dus dat remmen zal best meevallen, denk ik zo.....
op dat moment snap ik wel dat je door rijd die arme paardjes anders pol013 schreef:De mensen die roepen dat het dom/gevaarlijk/whatever is om door rood te rijden. Gaan die echt vaak met de trailer op pad?
)
ik reed snel te hard op lange stukken!!)Fidele schreef:Ook ik rijd minstens 4 keer per week met de trailer en pony's, naar lessen en wedstrijden, en eerst moet ik dan heel Zoetermeer door met wel tig stoplichten. En ja hoor, het komt wel eens voor dat ik op 1 rit 3 keer net door rood rijd, dat is mijn eigen keuze.( Polo13 je hebt helemaal gelijk, soms kies je voor stoppen en soms niet, knap dat er mensen zijn die altijd de juiste keuze maken, soms schat je het gewoon verkeerd in, heel menselijk lijkt mij!!)
Ik heb hier nog nooit een boete voor gehad maar als ik die krijg, zal ik die gewoon betalen, want het is simpelweg mijn eigen schuld. Natuurlijk draait alles om veiligheid, die van ons, de pony's en de andere weggebruikers dus door een stoplicht wat al rood is rijden, is niet echt handig, maar keihard remmen ook niet.
(wel heb ik (detrailer) al 3 keer een bekeuring gehad voor te hard rijden rond Utrecht, wel 85 km per uur, gelukkig is dat voorbij nu we 90 mogenik reed snel te hard op lange stukken!!)
Mijn menig is dus, geen bezwaar aantekenen,gewoon betalen en bij stoplichten met een flitser nog beter opletten dan anders!!
Fleurtje100 schreef:We hebben het rapport opgevraagd en daarop stond dat het licht 2 seconden op oranje heeft gestaan