verzorgpaard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nairtje

Re: verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:42

Als je 1000,- zou betalen voor de aanschaf van het paard, dan kan je 500,- al opzij leggen. Je gaf aan dat je vriend niet zo zit met de aanschafprijs, maar meer met onverwachte kosten. 500,- is dan al een aardig bedrag.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:49

Je kunt een ziektenkostenverzekering voor het paard overwegen. Weet niet of je een 18 jarige nog kunt verzekeren, maar informeren kan altijd.
Verder is een paar honderd euro wel genoeg om de eerste maand door te komen lijkt me. Daar kun je al heel wat dierenartsbezoekjes van betalen. En je hebt grote kans dat je de dierenarts de eerste jaren helemaal niet nodig hebt.
Mocht je paard wel een koliekoperatie of id nodig hebben dan ben je al gauw 3 duizend euro kwijt (heeft het bij mijn paard vorig jaar gekost). Maar bij de meeste klinieken mag je ook nog wel gespreid betalen volgens mij dus je komt een heel eind hoor. Als je dit paard echt graag wilt dan zou ik het gewoon doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:53

Een 18-jarige verzekeren kost je een kapitaal, vaak verzekeren ze ook niet zomaar meer boven de 14 was het geloof ik.
Bovendien verzeker je hem dan alleen maar voor dood en niet voor ziektekosten volgens mij.

Wanneer je een redelijk bedrag opzij zet en daar elke maand wat bij stort kom je al een heel eind hoor! Wanneer het om echt grote bedragen gaat kan je ook nog vaak een betalingsregeling treffen met de dierenarts. Daar zou ik persoonlijk niet zo bang voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:29

Wij kochten een D pony van 16/17 jaar (voorheen Z gelopen, helemaal gezond, geen gebreken etc.).
Hebben we 1250/1350 voor betaald.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:47

Ik denk inderdaad dat als je alleen naar aanschafprijs kijkt, paard incl alle spullen 1500 euro een mooi bedrag is. Als je inderdaad daarnaast een mooi bedragje per maand aan de kant zet (ik wist niet dat ze oudere paarden liever niet verzekeren, de mijne is 5 dus die is verzekerd, maar het klinkt op zich wel logisch), dat je dan goed voorbereid bent op kosten.
Ik hoop dat je toch een keer kunt beginnen aan je eigen paardje, zeker het paard waar je al zolang een superband mee hebt!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:56

Een 18 jarig paard verzekeren zou ik niet doen, vanwege het feit dat hij lastig te verzekering valt in verband met leeftijd en allergieën.

Als je het paard kan kopen voor €1000 en €500 dan achter de hand hebt kom je een eind. Dan zou ik het spaarpotje langzaam opvoeren naar €2000 - 2500 en daar kom je een heel eind mee. Zet het op een aparte spaarrekening met veel rente en het vult vanzelf ook een beetje aan door de rente.

Je kent het paard en weet dus ook of hij vaak ziek is oid, daarmee bedoel ik kreupel of gevoelig voor koliek. Als het paard altijd vrij gezond is en zelden de DA nodig heeft dan zou ik de gok wel willen wagen.

Je zou ook met de eigenaar kunnen regelen dat je het paard overneemt als de problemen met de belasting over zijn, zodat je tijd hebt om een klein potje op te bouwen. Ik denk dat zij dat wel wil doen, als het paard te koop komt te staan dan is hij ook zo 123 niet verkocht een heeft ze de (stallings)kosten ook.
Het is echter wel zo netjes om een uiterlijke termijn te geven wanneer je hem uiteindelijk gaat overnemen, dus bijv dat je hem uiterlijk augustus overneemt. Dat geeft jouw een paar maanden de tijd om te sparen en de eigenaar zekerheid dat jij het paard dan overneemt.

succes

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:10

Mijn pony is inmiddels 31 (morgen) en heb haar gekregen op 24 jarige leeftijd van de vorige eigenaars. alleen omdat ze wisten dat ik er goed voor zou zorgen.
Ik was net van school af en had net een baan. (40 uur)
Heb er 4 jaar niets mee gehad toen ze 4 jaar later een peesblessure kreeg, heeft me een smak geld gekost.
Als ik voor haar had moeten betalen had ik het denk ik niet gedaan, maar wil achteraf niet weten wat dan er met dat beesie was gebeurd.

Succes.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:26

dag daar was ik weer,
iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken, ik zou mn vriend deze topic even laten lezen hopelijk raakt hij dan wat meer overtuigt

Anoniem

Re: verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:05

Hoi, heb je ook een idee waar je hem kan gaan stallen en wat daar de uitgaven van zijn? Verder denk ik als de eigenaar jouw wat tegemoet wilt komen en jij denkt dat je het gaat redden met het geld dat de dierenartskosten wel goed gaan komen, mits jij goed blijft sparen voor Joery.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:24

joery kan gewoon in zijn eigen stal blijven staan daar heb ik het al met de pensioneigenaar overgehad

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:34

Ik heb mijn paard niet verzekerd. Hij was 17 toen ik hem kocht (voor 1000 euro, op afbetaling) en verzekeren vond ik niet nodig. Wel heb ik inderdaad 750 euro opzij gezet voor onvoorziene uitgaven, wat ik nog verder probeer aan te vullen.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 29-06-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.