Proef uit je hoofd rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:53

Remember schreef:
Ik rijd tegenwoordig alles uit mijn hoofd. Ben zo veel meer geconcentreerd, kom veel meer aan rijden toe, voor mij geen voorlezers meer hoor :D. En in al die proeven nog nooit de weg kwijt geraakt of het niet meer geweten. Overigens oefen ik ze niet op het paard, ik ga op een rustige plek zitten, ogen dicht en dan in gedachten rijden.
Door de symmetrie en logica in de proeven vind ik ze erg gemakkelijk te leren. En dan zijn er ook nog wat handigheidjes, bijv. keertwendingen, als je op de linkerhand bent en gaat afwenden, is je 1e keertwending naar links. Dus altijd 'met de wending mee'.

Hahahaha, die handigheidjes gebruik ik ook.

Vond de M1 wel ff lastig, gebroken lijn, volte, middengalop en de andere kant op andersom.
Maar voltes waren altijd bij X. :D

Marliesje

Re: Proef uit je hoofd rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:54

Rij nu trouwens de eerste keer in een nieuwe klasse wel met voorlezer. En 2 proeven heb ik wel gedaan, maar probeer ik te voorkomen. Vooral omdat je vaak meteen de andere proef in moet. Lastig omschakelen.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:12

Ik zou het ook weleens uit mijn hoofd willen proberen. Maar mijn zenuwen zijn altijd zo groot dat ik denk dat ik de helft op dat moment ga vergeten. O:)

lonni_kirby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:57

veel oefenen en op papier tekenen/schrijven of een geheugensteuntje gebruiken, dat je de proef zeg maar voor je ziet

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:51

Afgelopen zondag weer geschreven, en er was ook 1 combi in de Z die haar proef uit haar hoofd deed,
er zat zo veel meer rust in de proef,zag er veel rustiger uit, heel fijn om naar te kijken ;)