Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
florrtje schreef:Ter aansluiting van mijn vorig topicje...
(uit discussies kun je namelijk HEEL VEEL leren!)
als iedereen zijn risico wil beperken en er zo van overtuigd is dat een zonder cap rijden onverantwoord is.
waarom zie ik er dan VELEN zonder bodyprotector rijden?
terwijl dat ook veel risico's wegneemt.
en je hebt naar mij weten ook maar 1 maag...
even jullie reactie hierop weten.
zal het niet rondmezelf laten draaien maar heb gewoon jullie mening nodig.
reageer dus aub niet persoonlijk op mijzelf!
Liefs Florrtje
.
er zijn ook BP's speciaal ontworpen voor vrouwen
laaaura schreef:Of je nou met cap rijd of niet, eigen risico toch?
Het is misschien wel veiliger, maar toch moet ik eerlijk zeggen dat ik me met zo'n maffe helm op mijn hoofd toch niet echt veiliger voel..
Ik denk dat een bp toch zinvoller is dan een cap.
Het is niet dat ik denk dat je niet op je hoofd kan vallen, maar de kans is toch meestal wel heel klein dat je op je hoofd valt.

rijden doe ik altijd met cap, heb 1x mijn leven te danken gehad aan een cap, dus ik ben er ontzettend blij mee dat ze er zijn
florrtje schreef:Sanna_ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens, heb er idd ook wel aangedacht als mensen weer eens overdreven fanatiek reageerde op iemand zonder cap
Ik rij altijd op mij ene pony met een cap, en met springen heb ik ook een bp aan, bij mijn andere pony heb ik altijd mijn pb aan, omdat ze erg onberekenbaar is..
Ik vind dat ieder het zelf moet weten..
Volgens mij zit het gevaarlijkheid van rijden zonder cap soms teveel tussen de oren...
maar daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat het niet goed is.
integendeel heb al zoveel verhalen gehoord dat je echt wel bedenkt van 'ojee wat had dat geweest zonder cap'.
Liefs Florrtje
xShoeby schreef:florrtje schreef:
Volgens mij zit het gevaarlijkheid van rijden zonder cap soms teveel tussen de oren...
maar daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat het niet goed is.
integendeel heb al zoveel verhalen gehoord dat je echt wel bedenkt van 'ojee wat had dat geweest zonder cap'.
Liefs Florrtje
Idd, ben zelf een paar keer zo gevallen dat ik dacht; 'er zou wel iets heel ergs kunnen gebeuren als ik geen cap op had!' Soms hoorde ik op mijn vorige manege meestal als excuus 'ik rij toch al zo goed, er kan niets gebeuren'. Maar als je paard heel plots schrikt en opzij springt, kan je alsnog uit het zadel wippen!
Lous schreef:Paarden blijven vluchtdieren en als ze vluchten, dan denken ze echt niet meer aan wat er op hun rug zit hoor.
florrtje schreef:WildWings schreef:Paarden zijn zowel kudde- als vluchtdieren. Ook wilde paarden in een kudde blijven vluchtdieren, die vechten niet als ze angstig zijn.. die slaan op de vlucht!
in een kudde niet ...
het moet enigszins nog comfortabel blijven...
Tuurlijk vangt hij niet altijd de klap op, als je namelijk precies verkeerd valt dempt het de klap niet. Wanneer je hem niet draagt weet je iig zeker dat je klap niet gedempt wordt.