Eerst melden bij jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:35

Buiten is het eigenlijk standaard melden,binnen word het vaak niet gedaan..

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:02

ik meld bmij altijd bij de jury en rijd dan ff rond tot ze zeggen dat ik mag beginnen. ook buiten doe ik dat.
Barbiietut schreef:
Bij buitenwedstrijden meld ik me eigenlijk altijd bij de jury alleen heel soms vergeet ik t :D
Binnen rijd ik eigenlijk rond totdat de jury zegt dat ik kan beginnen.

ammyrenske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:44

Hee,,
Ik Meld me eigelijk altijd mij de jury :o !
Op het begin rij ik een paar rondjes,,Door de bak na ongeveer 2 rondjes
links en 2 rondjes rechts,,! & Dan meld ik me bij de jury,,
X

JorisDy

Re: Eerst melden bij jury??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:06

Buiten meld mijn vader mij, en binnen als daar mogelijkheid toe is ook. Dan loopt hij er even heen. En daarna kan ik beginnen :).
Na mijn proef ga ik buiten ook altijd na de jury. Om te bedanken en eventueel commentaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:04

Jooliieen schreef:
Melden jullie op wedstrijd je eerst altijd bij de jury? En begin je dan daarna? of rij je eerst nog 2 rondjes voordat je begint?
of begin je gelijk als je de bak inkomt, en meld je je niet bij de jury?

Het is wel zo netjes om je even te melden ;)
Soms zijn er uitvallers en hoe moet de jury dan weten wie jij bent?

Behalve als het een indoorwedstrijd is waarbij de ringmeester je nummer laat zien (oid).

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:53

Ik meld mij alleen bij buitenwedstrijd bij de jury. Verder kom ik ook altijd op de verkeerde hand binnen want dan moet je sowieso een rondje rijden en heeft je paard de bak al gezien. Ik vind dit heel fijn alleen vanaf de M kan dat niet meer. Want dan moet je gelijk beginnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:57

mijn voorlezer meldt mij altijd aan bij de jury, voornaam, achternaam en naam van paard.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:01

schaapie18 schreef:
Ik meld mij alleen bij buitenwedstrijd bij de jury. Verder kom ik ook altijd op de verkeerde hand binnen want dan moet je sowieso een rondje rijden en heeft je paard de bak al gezien. Ik vind dit heel fijn alleen vanaf de M kan dat niet meer. Want dan moet je gelijk beginnen.

Dat is 1 van de grootste misverstanden. Buiten mag je altijd een rondje om de bak heenrijden, en als dat niet kan, mag je in de bak nog een rondje rijden. Binnen mag je altijd nog een rondje rijden.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:09

Storm76 schreef:
schaapie18 schreef:

Dat is 1 van de grootste misverstanden. Buiten mag je altijd een rondje om de bak heenrijden, en als dat niet kan, mag je in de bak nog een rondje rijden. Binnen mag je altijd nog een rondje rijden.

Tenzij je er binnen natuurlijk ook omheen kunt dan mag je vanaf de M er ook niet in :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:11

LiSSy schreef:
mijn voorlezer meldt mij altijd aan bij de jury, voornaam, achternaam en naam van paard.

Zo doe ik het ook altijd, dan ik nog een rondje rijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:12

klopt, ik maak altijd op beide handen een rondje aangezien uris nog wel eens kan mutsen, tegen die tijd heeft de jury haar hand wel opgestoken en kan ik beginnen.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:15

Rondje rijden, melden en nog een rondje melden totdat de jury een start seintje geeft. Zo weet je ook zeker dat je de goede startcoupon terug krijgt. Ik heb een keer geschreven bij een wedstrijd waar er meerderen plotseling utivielen en op zulke momenten is het heel goed dat mensen zich melden. Bovendien vind ik het ook wel zo netjes.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:17

Ik meld me ook altijd! Nouja mijn daddy doet dat voor mij :) Zegt dan mijn naam, naam pony en volgens mij ook naam vereniging!!

W_aldrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:45

Ik meld me zelf en wacht dan op het signaal van de jury om te beginnen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:57

Storm76 schreef:
Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

Wat leuk, krijg ik misschien ook een keer een bokker als jury. :D

(hoewel ik die trouwens al wel een vaker heb gehad bedenk ik me..)

Je hebt hier natuurlijk altijd wel mensen ertussen zitten die om commentaar komen vragen, maar 99% zal dat niet doen. Bedanken heb ik nog iemand zien doen. En er komt hier ook niemand een paspoort of startkaart laten zien. :)

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:16

Ik meld me ook altijd bij de jury om mis verstanden te voorkomen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:57

Zowel binnen als buiten meld mijn voorlezer zich met paspoort.
Dan heb ik mooi tijd om rond te rijden..

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:20

Mijn moeder meldt mij altijd even bij de jury bij buitenwedstrijden. Op dat moment ga ik meestal de ring in en rijd ik een paar rondjes.
Zodra mijn voorlezer (moeder) op haar plek staat en de jury een signaal geeft begin ik met de proef.

Binnen controleer ik altijd even wie er voor mij moet rijden. Vaak is er ook een ringmeester aanwezig die zegt wie er aan de beurt is.
Maar zelf houd ik het in de gaten zodat mijn punten wel bij mij worden opgeschreven. En binnen is het gewoon beginnen als de jury haar hand opsteekt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:55

Mando schreef:
Zowel binnen als buiten meld mijn voorlezer zich met paspoort.
Dan heb ik mooi tijd om rond te rijden..

Weet je dat veel jury's daar een opmerking over maken? Heb het al vaak meegemaakt dat de voorlezer ging melden. En dat die vervolgens als reactie kreeg dat de amazone/ruiter zich persoonlijk moet melden.

Ik meld me ook altijd netjes bij de jury. Alleen vorig weekend was ik nog geen half rondje in de ring en seinde de jury al dat we moesten beginnen, ondanks dat we al gigantisch inliepen op de rijtijd. Dus toen heb ik me niet gemeld bij de jury.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:18

Ik meld me altijd meteen of het moet zyn dat ik zie dat de jury nog bezig is en dan rijd ik een rondje door.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:27

Ik vind het ook wel handig als ruiters of voorlezers zich even melden. Dan weet je iig zeker dat je de juiste coupons voor je hebt.

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:27

Ik meld me altijd, ook als de jury een bekende is.
Zelf vind ik het ook fijn als ruiters zich melden, dan weet ik inderdaad zeker dat ik mn schrijver op de juiste coupon laat schrijven :-P

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:43

Ik meld me altijd direct aan zodra ik de ring in ga. Pas na het aanmelden ga ik snel nog even wat rondjes draven op beide handen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:56

Ik had vandaag wedstrijd.
De jury zat nog druk met ze papieren in de weer en ik dacht zo beleefd te zijn door even te wachten tot ze klaar was,dus ik wacht netjes tot ze klaar is en ga naar haar toe zegt ze en wie mag jij dan wel wezen dus ik zeg beetje beduusd me naam.Staat er onder me protocol eerst melden bij de jury :?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:49

Urielle schreef:
Ik meld me altijd, bij jonge paarden waar ik graag de vaart erin hou om problemen te voorkomen vraag ik mijn voorlezer om me even aan te melden. Dit zowel binnen als buiten, uitgezonderd de locaties waar de jury hoog boven de ring zit. Ik vind het ook leuk als de jury nog even een opmerking maakt (over je paard, de naam van je paard, succes wensen of wat dan ook), dat haalt de zenuwen er een beetje af.

Bij de B en L begin ik op de verkeerde hand, meld me aan, rij ik nog wat rondjes als ik de tijd krijg en op het sein van de jury ga ik van hand veranderen, de goede kant op om aan te geven dat ik inderdaad met de proef ga beginnen.

In sommige regio's blijkt het ook gebruikelijk te zijn om na de proef de jury te bedanken voor het jureren, die geeft ondertussen nog een opmerking over je proef. Maar dat ken ik niet van bij ons.

Ik meld me voor de proef of laat me melden door mijn voorlezer, en na de proef rijd ik richting de jury , op de hoek stap ik af en loop met mijn pony aan de hand naar de jury toe. Vaak geeft hij dan wat tips waar je nog aan kan werken en wat er wel goed was , wat ik dus zeg maar elke week te horen krijg is Mooie pony, hele goede gangen, oefen nog wat dat ze er helemaal goed doorheen komt en met wijken. En dan bedank ik voor het jureren en peer ik 'm ..