Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Jooliieen schreef:Melden jullie op wedstrijd je eerst altijd bij de jury? En begin je dan daarna? of rij je eerst nog 2 rondjes voordat je begint?
of begin je gelijk als je de bak inkomt, en meld je je niet bij de jury?

schaapie18 schreef:Ik meld mij alleen bij buitenwedstrijd bij de jury. Verder kom ik ook altijd op de verkeerde hand binnen want dan moet je sowieso een rondje rijden en heeft je paard de bak al gezien. Ik vind dit heel fijn alleen vanaf de M kan dat niet meer. Want dan moet je gelijk beginnen.
Storm76 schreef:schaapie18 schreef:Ik meld mij alleen bij buitenwedstrijd bij de jury. Verder kom ik ook altijd op de verkeerde hand binnen want dan moet je sowieso een rondje rijden en heeft je paard de bak al gezien. Ik vind dit heel fijn alleen vanaf de M kan dat niet meer. Want dan moet je gelijk beginnen.
Dat is 1 van de grootste misverstanden. Buiten mag je altijd een rondje om de bak heenrijden, en als dat niet kan, mag je in de bak nog een rondje rijden. Binnen mag je altijd nog een rondje rijden.
Zegt dan mijn naam, naam pony en volgens mij ook naam vereniging!! Storm76 schreef:Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

Mando schreef:Zowel binnen als buiten meld mijn voorlezer zich met paspoort.
Dan heb ik mooi tijd om rond te rijden..

Urielle schreef:Ik meld me altijd, bij jonge paarden waar ik graag de vaart erin hou om problemen te voorkomen vraag ik mijn voorlezer om me even aan te melden. Dit zowel binnen als buiten, uitgezonderd de locaties waar de jury hoog boven de ring zit. Ik vind het ook leuk als de jury nog even een opmerking maakt (over je paard, de naam van je paard, succes wensen of wat dan ook), dat haalt de zenuwen er een beetje af.
Bij de B en L begin ik op de verkeerde hand, meld me aan, rij ik nog wat rondjes als ik de tijd krijg en op het sein van de jury ga ik van hand veranderen, de goede kant op om aan te geven dat ik inderdaad met de proef ga beginnen.
In sommige regio's blijkt het ook gebruikelijk te zijn om na de proef de jury te bedanken voor het jureren, die geeft ondertussen nog een opmerking over je proef. Maar dat ken ik niet van bij ons.