Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:42

En? heb je ze al gekocht??? ;)
Ik heb de High Rider bruin. Heerlijk soepele laarzen en ze lopen ook nog eens lekker. Bij mij gaat alleen regelmatig het stiksel van de rits los (omdat er op dat punt een vouw/ribbel zit). Even naar de schoenmaker en voor een paar euro zit ie weer vast! De rits zelf is nog nooit kapot geweest. Ze zijn nu ong 3 jr oud.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:57

Sinds anderhalf jaar heb ik thermolaarzen van MH, twee winters mee door de blub, mest en noem maar op gebaggerd, mee gereden en de dingen leven nog steeds terwijl ik 0,0 aan onderhoud doe :o Geen problemen met de rits, ze zijn lekker warm. Het enige probleem is dat ze met sommege zadels onder het zweetblad blijven haken. Maar toch gaan ze volgende winter gewoon weer aan :j

Ik heb ook onlangs stal/rijschoenen van MH aangeschaft, mooie schoenen die heel stabiel in je beugel aanvoelen, de zool is een stuk dikker en steviger dan die van de Ariatjes die ik daarvoor had. In het begin had ik er met zowel de laarzen als de schoenen last van dat ze over mijn hiel schaafden, de laarzen zijn ook eigenlijk net te groot, je kunt het beste even passen en eventueel een maat kleiner kopen. Let er ook even op dat de zool in evenwicht is, toen ik mijn schoenen ging kopen was er ook een ander model van MH en daarvan kiepte de zool: als je de hak neerzette kwam de rest van de zool niet op de grond en dat is heel vermoeiend om daar dan mee te lopen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:43

ik heb ze ook, fijne laars maar ik heb helaas de pech dat er 1 rits binnen 1 week kapot was, terug gestuurd naar winkel, werd nieuwe rits in geplaats, bij terugkomst bleek dat ze n andere rits erin hadden gezet dan de originele, dus had 1 laars met dunne rits en 1 laars met dikke rits, weer terug gestuurd, weer andere rits erin en die is nu, na 1 jaar al weer kapot, breng ze nu wel zelf naar de schoenenmaker.

maar verder fijne laars!!!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:05

Heb al even wat reacties gelezen, maar toch even een vraagje :)
Ik ben écht aan nieuwe schoenen toe, die ik nu heb zijn echt op := Rij nu altijd met schoenen en chaps, maar zag pas de Mountain horse sportive rider en dat lijkt me eigenlijk ook wel wat. Maar aangezien ze toch vrij prijzig zijn en er geen winkel in de buurt is die ze verkoopt twijfel ik heel erg. Vooral ook vanwege de maat, heb maat 42/43 van schoenen, dus welke maat zou ik van deze laarzen het beste kunnen nemen? En de normale kuitmaat of de wijde als ik een kuitomvang van ongeveer 40cm heb?

silby

Re: Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:05

kwa schoenmaat kun je gewoon je de maat nemen die je altijd hebt,kuitmaat is de wide :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:08

Nou ik heb dus de ene keer 42 en de andere keer 43, verschilt heel erg := Heb vandaag een aantal jophur schoentjes gepast en daarvan was 42 net te klein, zou ik eigenlijk net een half maatje groter moeten hebben (was er niet) maar ik denk dat een 43 weer te groot zou zijn, want ik zat net 'aan' zeg maar.. (heb een rotmaat :o )
En wat zijn de kuitmaten precies dan? :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:11

dan zou ik voor een 43 gaan,mocht ie iets te ruim zijn dan kan je er altijd een zooltje in leggen,dat heb ik bij mijn laarzen nu ook :j
wat de kuitmaten precies zijn weet ik niet maar ik heb zelf ook kuitmaat 40 en heb dus ook de wide ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:21

En die sluit ook mooi aan dan en zit niet te los/te krap? :)
Vind het altijd zo rottig als ik het niet gewoon ergens kan passen :=

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:26

Ik heb maat 42 wide.
Ik vind het geweldige laarzen, zitten heerlijk!
Goed voetbed, snel ingelopen en lekker soepel leer.
Alleen vind ik ze niet bijzonder mooi.
Het liefst zou ik nog een stel bruine chiquere laarzen erbij hebben, maar het geld groeit me niet op mn rug!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:30

Vallen ze echt als 42 of aan de grote/kleine kant? :)
Edit: Oh, en welke kuitmaat heb jij dat je de wide hebt? :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:21

ze sluiten bij mij mooi aan :j

Fmvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:33

Ik heb toevallig pasgeleden mountain horse rijlaarzen aangeschaft.

Ik heb best een brede kuit dus goede laarzen zijn moeilijk voor mij te vinden.. Deze hebben een beetje elastiek en rekken super goed mee en heb niet eens de grootstekuitmaat.
Hiervoor had ik varkensleder en dit is runderleder en dat verschil voel je echt!
Ze waren €299,- en dat zijn deze laarzen zeker waard!

Ik heb normaal voetmaat 41 maar daarvan was de kuit te wijd aan de bovenkant dus ik ben voor de 40 gegaan en deze zitten perfect!