Hoeveel keer dressuurwedstrijd rij jij mee per maand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santos17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:30

Ik rijd meestal elke week wedstrijd.
Met minimaal 2 pony's soms meer.

Ryanne_

Re: Hoeveel keer dressuurwedstrijd rij jij mee per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:41

Ik rij ook elke week wedstrijden ;) soms 1 weekje niet.
Ik rij met 2 paarden, maar de ene in het M1 en de ander in het B dus soms ook gewoon met 2 paarden op 1 dag ;)
dus soms een maand dan lopen ze allebei 4 wedstrijden per maand, en ik heb af en toe dat ik 1 week op zaterdag en zondag wedstrijd rijd ;) maar ik heb voor die tijd niet te veel poespas. dus voor het paard lijkt het net een training, alleen nu met een wit dekje, en ik wat netter :P ze heeft alleen stress voordat ze de trailer in moet, maar voor de wedstrijd zelf helemaaal niet.

santos17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:31

Ryanne_ schreef:
Ik rij ook elke week wedstrijden ;) soms 1 weekje niet.
Ik rij met 2 paarden, maar de ene in het M1 en de ander in het B dus soms ook gewoon met 2 paarden op 1 dag ;)
dus soms een maand dan lopen ze allebei 4 wedstrijden per maand, en ik heb af en toe dat ik 1 week op zaterdag en zondag wedstrijd rijd ;) maar ik heb voor die tijd niet te veel poespas. dus voor het paard lijkt het net een training, alleen nu met een wit dekje, en ik wat netter :P ze heeft alleen stress voordat ze de trailer in moet, maar voor de wedstrijd zelf helemaaal niet.

Hallo Ryanne,
Ik rijd ook elke week.
1 pony in het Z1 en 1 pony in het M1.
Gelukkig heb ik niet het probleem wat jij nu hebt. (trailerstress)
Ik heb een pony verhuurd in Nootdorp en die kreeg het op een gegeven moment door dat als het hooinet er niet in hing ging hij er ook moeizaam in.
Hing het hooinet er wel in ging hij er zo in.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:55

Er hangt altijd een Hootnet in, maar het is niet echt het laden of op de trailer. alleen als ik haar vanaf stal mee neem naar de trailer buiten moet ze eerst 2x poepen. maar vroeger is ze de trailer in geslagen. door oude eigenaren.. dus vandaar, maar we doen gewoon 1 lijn langs de kant en dan om dr kont en dat staat ze er in ;) of in een 2 paardstrailer met 1 er al in :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:36

Gemiddeld 3 in de maand.
December dan 4, Ik heb een jonkie die touren moet draaien :)

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:04

De ene x 3/4 wedstrijden per maand, maar in Juli/Augustus zijn er bij ons bijna geen (hooguit 1/2)..

Ik reed met mijn pony 2/3 x per maand wedstrijden.. In de B/L dressuur en B/L springen deed ik op 1 dag beide.. Sinds ik L2 reed, en M sprong , deed ik 1 van de 2 in een weekend, met soms 1 dressuurproefje en 1x springen, het was ook maar een simpele fokmerrie en vond die klasses al een hele prestatie voor d'r, maar merkte ook dat het springen haar ook energie kostte.. En liever 1 goed springpacours als 2 slechte proeven en een slecht pacours.. Dan wou ik me ook een beetje focussen op het springen..

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:07

ikke 1 x p m meestal maaar ook wel eens 2 x p m, en in de zomer, zijn er meestal leuke wedstrijden , en dan doe ik wel eens elke week, maar dat kwam maar 1 maand voor dit jaar.
ik heb ook niet de mogelijkheid om elke week op concours te gaan , omdat mijn vader een eigen bedrijf heeft
en dus ook op zaterdag moet werken. |(
Maar ik heb nu net een paard, en de wedstrijden van de paarden zijn meestal op zondag, dus ik gaa dan wel vaker dan 1 x per maand op cc hoor! :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:20

1 tot 4 keer, ligt er maar net aan hoeveel tijd/zin ik heb, en hoe belangrijk ik het op dat moment vind. Voor de rest zit het hier in Drenthe ook tegen dat we maar 1 proef per keer kunnen rijden, en met enige uitzondering 2. Dat schiet ook niet op.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:13

jaa inderdaat drunksheep!
het is jammer dat we geen meerdere proeven per keer kunnen rijden , in de indoor.
of noujaa, niet hier in de buurt

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:42

Ik rij meestal 2 wedstrijden per maand.
Uitzonderlijk zijn het er eens 3, maar zeker nooit meer dan 3.

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:44

Verschilt per maand eigenlijk... We zijn wel eens ieder weekend op wedstrijd geweest. Maar dan heb je inderdaad niks meer aan je weekenden. Nu de winter eraan komt heb ik maar 1 of 2 keer per maand wedstrijd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:46

Ongeveer 2 per maand, enkel in het Outdoor seizoen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:36

Meestal 2x in de maand.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:32

Meestal 2 keer per maand, soms vaker, minder komt eigenlijk maar heel zelden voor.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:07

Ongeveer 1 keer in de maand, vind ik voorlopig ook wel genoeg.

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:11

ik rij meestal elk weekend tenzij ik een cross gereden heb dan heeft ie een weekje rust, en het ligt ook aan de tijd die ik zelf heb. mijn paard heeft nergens last van dus blijf ik het ook zeker doen zolang we er allebei plezier in hebben .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:32

Oud topic.