paspoortcontrole op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:33

Heb er niet veel ervaring mee, maar in het buitenseizoen wordt vrijwel áltijd gecontroleerd. Binnen veel minder, omdat je dan niet naar de jury hoeft. Heb het nu over dressuur.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:04

Dat snap ik echt niet! Binnen controleren ze bij ons nooit, op 1 manege na. Daar controleren ze een paar. Buiten controleren ze daarentegen altijd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:07

haan schreef:
Toch blijf ik het raar vinden dat er zeer verschillend gecontroleerd wordt. In het westen/zuiden van het land dus veel minder dan in het noorden.
Waar ik me trouwens over verbaasde een tijdje geleden, ik sprak toen met 2 juryleden uit de regio brabant, zij vertelden me zelfs dat een jury niet eens mág beslissen om een proef niet te laten starten als de entingen niet in orde zijn maar dat een federatievertegenwoordiger dat moet doen en dat een jury daar niet eens toe bevoegd is.
Wie legt mij dit eens even uit?

Is het niet zo dat iedere wedstrijd er 1 jurylid aangesteld wordt als federatievertegenwoordiger? Volgens mij moeten betreffende juryleden dan inderdaad daarmee overleggen, maar mogen ze wel het paspoort controleren.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:10

nog nooit mee gemaakt dat ze wilde controleren en eigenlijk ook nog nooit zo'n persoon gezien die dat doet
wel altijd mijn papieren bij

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:51

Neonlight schreef:
Is het niet zo dat iedere wedstrijd er 1 jurylid aangesteld wordt als federatievertegenwoordiger? Volgens mij moeten betreffende juryleden dan inderdaad daarmee overleggen, maar mogen ze wel het paspoort controleren.

Paspoorten controleren mag wel maar het niet laten starten in een proef mag een jury juist weer niet, dat mag pas ná overleg met de federatievertegenwoordiger, en die beslist of een ruiter wel of niet mag starten. Maar volgens mij worden er ook wel eens combinaties door juryleden geweigerd omdat ze de entingen niet voor elkaar hebben. (Ténzij die jury een federatievertegenwoordiger is)

Biertabje

Re: paspoortcontrole op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:50

maja op zich kan iedereen wel zien of ene enting klopt of niet, mocht een combinatie het er niet mee eens zijn, meoten ze maar een federatievertegenwoordiger(jeetje wat een lang woord :P ) opzoeken.

ik was laatst op een internationale wedstrijd, waarbij de da bij keuring mij meldde dat de enting niet klopte (elk half jaar enting bij internationaal) maar de chief steward wees hem daar nog even op at het bij mij wel goed was, want ik heb altijd gewoon entingen binnen het jaar gehad. maar ging alleen maar om de laatste enting voorhet concours, dat daar maar een half jaar tussen zat. en dus geen nieuwe basisenting hoefde te hebben...
zo zie je maar weer. iedereen gaat ook een beetje zijn eigen regeltjes verzinnen heb ik wel eens het idee!

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:53

Ik ben nog niet gecontroleerd, maar mag je wel starten als je paard de basisenting heeft gehad. Dus een enting en dan 4 weken later nog een keer een enting. Of moet je een half jaar wachten en mag je na die enting pas starten? Kan iemand me dat misschien vertellen :D?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

Pebblesther schreef:
Karoliefje_ schreef:
Bij ons heel regelmatig, neem het paspoort dus altijd mee. Werd laatst ook een keer op entingen gecontroleerd en er was iets niet goed, hij was wel geent maar het stond niet in zijn paspoort (was al van 4 jaar geleden) en mocht gelukkig wel starten.

Daar heb je dan mazzel mee! De meeste juryleden zouden je denk ik niet laten starten.

Mijn zusje was vorig jaar haar pony vergeten te enten. Toen moest hij dus de basisentingen weer opnieuw en na een maand weer vervolgentingen. Dus we hadden alle entingen weer goed en we gingen weer op concours. Begon de jury toch weer te zeuren over de entingen (terwijl ze nu gewoon goed waren). Hij vond het belachelijk dat we het waren vergeten en onverantwoord. Maar ze mocht uiteindelijk wel gewoon starten want de basis + vervolgentingen had hij gewoon gehad dus het was gewoon volgens het KNHS regelement gegaan.

Klopt, maar niet de jury controleerde mij, maar het secretariaat.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:22

Op de brabantse werden er wel veel gecontroleerd.
1 selectie wedstrijd in Haps werden we wel gecontroleerd, we hadden kopieën bij dat was eigenlijk niet goed maar ik mocht toch rijden.
Wij hebben dus altijd paspoort bij.
En dan het orginele.

collie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:44

Bij mij word bijna altijd paspoort gecontroleerd heb ook regelmatig chip controle gehad.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:44

Mijn paardenpaspoort is in 6 jaar tijd ook nog nooit gecontroleerd!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:02

Ik vind het echt belachelijk dat het bij ons ook nooit wordt gecontroleerd, bij mij is alles wel in orde.
Maar volgens mij is dit bij heel veel mensen niet het geval..

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:11

Ik heb het 1x gehad. Vorig buitenseizoen bij een selectiewedstrijd.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:12

Ik heb op een manege gewerkt en daar werden de paspoorten altijd gecontroleerd bij aanmelden door de vertegenwoordiger van de rijvereniging maar nooit door een jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:19

Mijn paard haar paspoort werd regelmatig gecontroleerd.
Vaak al bij het secretariaat en anders ook nog wel eens meestal bij grotere concoursen door de juryleden zelf.
De chip is echter nog nooit gecontroleerd. :Y)

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:40

bij ons wel eens.
bij mij op belangrijke concoursen wel..zoals selecties en ook regiokampioesnchappen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:52

Ik rijd niet echt wedstrijden, maar er is 2x per jaar een Shetlandpony indoorevenement waar ik naartoe ga en daar worden wel de entingen gecontroleerd :j