Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
haan schreef:Toch blijf ik het raar vinden dat er zeer verschillend gecontroleerd wordt. In het westen/zuiden van het land dus veel minder dan in het noorden.
Waar ik me trouwens over verbaasde een tijdje geleden, ik sprak toen met 2 juryleden uit de regio brabant, zij vertelden me zelfs dat een jury niet eens mág beslissen om een proef niet te laten starten als de entingen niet in orde zijn maar dat een federatievertegenwoordiger dat moet doen en dat een jury daar niet eens toe bevoegd is.
Wie legt mij dit eens even uit?
Neonlight schreef:Is het niet zo dat iedere wedstrijd er 1 jurylid aangesteld wordt als federatievertegenwoordiger? Volgens mij moeten betreffende juryleden dan inderdaad daarmee overleggen, maar mogen ze wel het paspoort controleren.
) opzoeken.
? Pebblesther schreef:Karoliefje_ schreef:Bij ons heel regelmatig, neem het paspoort dus altijd mee. Werd laatst ook een keer op entingen gecontroleerd en er was iets niet goed, hij was wel geent maar het stond niet in zijn paspoort (was al van 4 jaar geleden) en mocht gelukkig wel starten.
Daar heb je dan mazzel mee! De meeste juryleden zouden je denk ik niet laten starten.
Mijn zusje was vorig jaar haar pony vergeten te enten. Toen moest hij dus de basisentingen weer opnieuw en na een maand weer vervolgentingen. Dus we hadden alle entingen weer goed en we gingen weer op concours. Begon de jury toch weer te zeuren over de entingen (terwijl ze nu gewoon goed waren). Hij vond het belachelijk dat we het waren vergeten en onverantwoord. Maar ze mocht uiteindelijk wel gewoon starten want de basis + vervolgentingen had hij gewoon gehad dus het was gewoon volgens het KNHS regelement gegaan.