Wil mijn eigen paard gaan kopen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

justme83

Re: Wil mijn eigen paard gaan kopen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:04

idd!!! Hoe graag ik hem ook aan iedereen wil laten zien hoor!!
Maar zodra de beslissing er is.... Gooi ik jullie suf met foto's!!

Jij gaat zaterdag weer kijken?? Hestejente?
Spannend he, eerste eigen paardje zoeken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:11

Jaaaa, zaterdag en zondag! :D

Maarre, jij wist dinsdag wat je gaat doen he? Dan houd ik het topic namelijk even in de gaten voor foto's :P

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:13

Ik hoop het idd dinsdag te weten!
Dus hou het maar in de gaten! Kan ik van jou ook een leuke picture verwachten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:15

Ik heb alleen filmpjes maar die ga ik niet op bokt zetten. Wanneer ik een paardje heb zal ik er een topic aan wijden, afgesproken!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:16

Ok! Dan houden we elkaar in de gaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:38

Justme, misschien is fotos plaatsen of pben juist wel handig. Want soms zie je niet alles als je al half in een roze wolk hangt :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:43

Je mag niet eens foto's op bokt zetten van paarden die niet van jezelf zijn zonder dat je daar toestemming van hebt van de eigenaar. Kan ze ze nog beter aan haar instructeur laten zien, of iemand anders die wat van paarden weet en die haar beter kent dan zomaar een stelletje bokkers zoals wij ;)

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:44

daar heb je gelijk in pipo!! Het is nu een lichtroze wolk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:00

hestejente schreef:
Je mag niet eens foto's op bokt zetten van paarden die niet van jezelf zijn zonder dat je daar toestemming van hebt van de eigenaar. Kan ze ze nog beter aan haar instructeur laten zien, of iemand anders die wat van paarden weet en die haar beter kent dan zomaar een stelletje bokkers zoals wij ;)

En als er nou een instructeur reageert in haar topic,mag ze het aan die wel laten zien?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:06

Zomaar een instructeur kent ts toch helemaal niet? Ze heeft er pas echt wat aan als iemand die haar, haar ervaring en rijden goed kent het beeldmateriaal bekijkt en aan haar eigen instructeur kan ts de foto's ook zonder bokt laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:10

Om te kijken of een paard correct is, hoef je een nieuwe eigenaar niet voor te kennen. Het paard blijft hetzelfde en wordt gewoon beoordeeld zoals het dier is. Met die informatie kan je doen wat je wil doen.
Problemen in het fundament blijven problemen in het fundament, of je iemand nou wel of niet kent.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 00:16

Kan hieruit opmaken dat je een instructeur bent Pipo? Hhaaahaa...
Het zal allemaal goed komen, ik heb een goede informatiebron! Daar heb ik alle vertrouwen in. Maar Pipo bedankt voor de tip en info! Alles in natuurlijk welkom!

Maar deze bokker bokt haar bedje in!! Hoop morgen weer gezellig met jullie bokkers te bokken!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:33

Hoi J.,

De vijf jarige wordt het dus niet? Ik wil mij er niet mee bemoeien, maar denk dat het een hele goede keus is! Toen ik Ol kocht was ik super onervaren, had echt de ballen verstand van paarden dus wilde ook een wat ouder paardje die al wat kon. Ol was 10 toen ik hem kocht. Maar ondanks dat ben ik tegen heel wat problemen aangelopen en hebben we behoorlijk dips gehad.. Met goede begeleiding is dat uiteindelijk goed gekomen! dus dat is zeker een tip, ga lekker lessen als je je paardje hebt.

Zie je wel weer op stal, groetjes

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 10:45

Hey hey!!!

Toen ik er gisteren op zat voelde het gewoon niet goed.... En ik had daarvoor op een 11 jarig paard gezeten dus dat verschil was heel erg te merken. Plus dat het paard nu niet voor mij werk ingereden en dus helemaal fris was.... En heeeeeeeel loperig! Hahaaa....
Dus mijn voorkeur gaat toch uit naar een iets volwassener paard!

Hoorde dat jij weer ging starten!! Welk niveau rij je?

groetjes!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:46

Hoi hoi,

Ik ga inderdaad weer starten eind februari, haha, welk niveau, kan je dat niet zien aan ons rijden :-) wij zijn nog maar B hoor! Wel al een paar puntjes, maar een tijd niet gestart omdat het rijden niet lekker ging. Nu gaat het weer heel fijn, of ging eigenlijk, want de hele week gaat het klote, dat we het dus weer gaan proberen. Heb nog een maand om hem weer een beetje op orde te krijgen |o

Denk dat je goed aan doet om niet voor die 5 jarige te gaan hoor, en ook erg fijn dat je wat vaker kan rijden om een paard te proberen. Ben benieuwd waar je mee thuis komt! :-) Spannend hoor, weet nog goed dat ik op jacht was voor Ol, zo spannend allemaal was dat..

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 12:55

Ik vind het ook onwijs spannend hoor!! Er staan zoveel paarden te koop... om gek van te worden!!
Ik hou je op de hoogte!

Veel plezier met proefjes rijden vandaag!!

lametijnsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:00

Ik zou wel letten op de papieren en kijk of e rniet iets met het paar daan de hand is

Ik wen sje verder succes :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 04:04

Spannend hoor dat eerste paard zoeken (bij mij begint het ook steeds meer en meer te kriebelen :) ).
ik denk dat een ouder leerpaard altijd een goede keus is als eerste leerpaard :j

Zoek vooral een paard die je kan uitdagen, maar die je er zelf ook even door kan rijden indien nodig.. en niet alleen in het rijden maar ook erlangs. Wat als je tijdens het alleen rijden in de bak plots met een bang paard geconfronteerd wordt? Wat als ie plots gaat uitproberen? Durf je hem dan ook in je eentje aanpakken? Indien niet, laten staan dan :)

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 08:35

@LadyLynn:

Bij mij gaat dan ook een lichtje branden!! Heel duur voor een onbeleerde pony ten eerste. En liever verkopen zonder te keuren?? Dan zou ik er geen spijt van hebben dat ie weg is.
Laatst bijgewerkt door Judje op 02-02-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd, graag alleen quoten indien nodig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:10

Cassagrande schreef:
Bij mij gaat dan ook een lichtje branden!! Heel duur voor een onbeleerde pony ten eerste. En liever verkopen zonder te keuren?? Dan zou ik er geen spijt van hebben dat ie weg is.

Het is toch niet gek dat men liever een paard verkoopt zonder die te laten keuren?
Niemand kan 'binnenin' kijken en is er dus een risico dat er wel wat gevonden wordt.
Wil niet zeggen dat de eigenaar al weet dát er wat gevonden wordt.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:37

Klopt, maar als hij weet dat jij interesse hebt maar hem eerst wil laten keuren dan ben je naar mijn mening met de koop bezig. Dat hij dan verkoopt aan mensen die hem willen zonder te keuren? Daar wil ik niet mee zeggen dat hij weet dat er iets gevonden gaat worden. Alleen het idee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:42

Cassagrande schreef:
Klopt, maar als hij weet dat jij interesse hebt maar hem eerst wil laten keuren dan ben je naar mijn mening met de koop bezig. Dat hij dan verkoopt aan mensen die hem willen zonder te keuren?

Verkocht is het paard pas als het woord is uitgesproken.
Als het paard wordt afgekeurd kan de koper ook afhaken..
De verkoper mag het paard verkopen aan wie hij wil zo lang hij nog niet daadwerkelijk verkocht is of er afspraken zijn gemaakt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:49

oja, probeer het paard ook verschillende keren uit en laat indien mogelijk bij de keuring ook een bloedje trekken en testen op verdoving.... zou het eerste paard niet zijn dat volledig murw gespoten verkocht wordt...

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:31

superwoman schreef:
Cassagrande schreef:
Klopt, maar als hij weet dat jij interesse hebt maar hem eerst wil laten keuren dan ben je naar mijn mening met de koop bezig. Dat hij dan verkoopt aan mensen die hem willen zonder te keuren?

Verkocht is het paard pas als het woord is uitgesproken.
Als het paard wordt afgekeurd kan de koper ook afhaken..
De verkoper mag het paard verkopen aan wie hij wil zo lang hij nog niet daadwerkelijk verkocht is of er afspraken zijn gemaakt.

Klopt dat het paard pas verkocht is als het woord is uitgesproken. Maar het lijkt me dat als ik interesse heb in een paard maar deze eerst wil laten keuren dat dit staat als een afspraak. Tuurlijk kan ik afhaken als het paard niet goedgekeurd wordt maar dan heb ik toch de kosten gehad en niet hij. Dat is een keuze die ieder voor zich maakt. Een paard dat niet gekeurd mag worden zou ik dus niet willen hoe graag ik deze ook zou willen. Maar dat is mijn vrije mening erover.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:42

Het lijkt mij dat mensen die al 2x eerder zijn komen kijken en veel besproken hebben toch redelijk serieus zijn.
Ook was het toch wel stuk rijden voor ons 75 km.

Ik zou binnen een week contact opnemen en dat heb ik gedaan.

Maar goed volgens die vrouw had mijn vader die week afgebeld :roll: heb ff verteld dat ik ouder ben dan 30 op mezelf woon en dus mijn vader niet met mijn zaken bemoeit..vervolgens vertelde ze, dat ze al ver gevorderd waren met andere mensen

Later bedacht ik me wel, dat ze die vergevorderde andere mensen wel eens mij zou kunnen bedoelen..maar goed gedane zaken nemen geen keer.

Het is geen nette manier van onderhandelen, ik vraag wat, zij vinden dat goed en vervolgens houd ik me eraan en zij niet.

Helaas verkopen zij wel de type ponies waar ik op val (de betere sportponies die je normaal niet zomaar vind) dus ik zal zeker de site in de gaten houden.

Keuren vind ik heel heel belangrijk, moet er niet aan denken dat je dus een paard koopt met HKO onsteking en dat dat na een half jaar tot stand komt.
Het kan altijd overkomen maar ik vind die 500 euro geen geld zodat ik iig weet dat ie blanco is voordat ie bij mij komt