Citaat:En ik denk dat als je 15 jaar bent en nog niet veel prive-les heb gehad en nog geen noemenswaardig niveau rijdt , je nog geen goede basis kan hebben om te zien wat een ruiter allemaal niet goed doet en in welke volgorde je daarmee aan het werk moet gaan.
Ik rij op redelijk niveau en werk nog steeds aan het verbeteren van mijn basis![]()
En er zijn idd genoeg mensen met diploma die er imo ook geen bal van snappen, maar dat heb je in elk beroep. Ik vind het zonder begeleiding en controle onverantwoord om les te geven.....
(de manege waar je het over heb, heeft ook een probleem als er een ongeluk gebeurd als er iemand zonder diploma les geeft - zegt mij helaas ook genoeg over de kwaliteit)
Verantwoordelijkheid nemen is ook weten wat je beter niet kunt doen en imo hoort lesgeven op zo'n manege daarbij![]()
Btw als 15 jarige zijn je hersenen nog niet volledig ontwikkeld en dáárom zegt de wet ook dat je ouders verantwoordelijk zijn voor je. Je ziet letterlijk de dingen anders dan een volwasse persoon.
Dus géén aanval
Privéles is altijd nodig om de dingen beter te leren begrijpen,,ook omdat ze je alleen met jou bezighouden,,en alle tijd steken in je fouten helpen verbeteren.
Ik heb nu in totaal 6 jaar privéles gehad,en ik heb de basis toch zeker wel goed mee,,
ik neem aan dat jij ook priveles krijgt,,en de basis goed aanleren is toch wel het eerste waar ze zich zo lang als het moet mee bezighouden als je privé krijgt?

Ik snap wel dat jullie denken dat 15 jarige zich niet kunnen bezighouden met de verzekering en nodig papierwerk dat erbij komt kijken als je op een cursus geweest bent.
Wat ik trouwens wel vind dat je in orde moet maken voor je les gaat geven.
Maar mijn punt draait rond dat de meeste 15jarige toch wel veel meer verantwoordelijkheid op zich kunnen nemen dan de meeste van jullie denken.
Een volwassene die pakweg 4 jaar rijdt doet het daarom toch ook niet beter als hij lesgeeft omdat hij volwassen is?
Ik bedoel het niet aanvallend ofzo,,
Ik vind het gewoon een beetje onterecht dat iedereen hier vindt dat 15jarige 'absoluut geen flauw benul hebben van wat ze doen',,
want daar komt het toch op neer vind ik