Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:03

Wij ruimen het eigenlijk ook nooit op.

Als we gaan buitenrijden dan hoeven we alleen een drukke weg over, en dan ga ik niet de poep opruimen als er auto's voorbij komen rijden en onze paarden bijna omverrijden.
En voor de rest rijden we dan alleen over wegen waar 5 keer per dag een auto komt, dus dan gaan we het ook niet opruimen, en midden in het veld al helemaal niet, haha.

Olikea

Re: Wanneer ruim jij de poep van je paard op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:09

Als ik het aan voel komen stuur ik hem de berm in..
Hij gaat eerst een beetje raar lopen nl..

Anders ruim ik het op..
In het natuurgebied ruim ik het niet op..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:59

Het liefste ruim ik het wel altijd op, zeker als ik in een woonwijk heb gereden waar hij net een mooie flats heeft achter gelaten op straat.
Maar nou zijn we gisteren 'verdwaald' geraakt in een woonwijk die ik helemaal niet kende, en hij heeft echt een mooi presentje achtergelaten op een fietspad/bruggetje, en ik heb geen flauw idee waar dat is. :o Voel me best wel banketstaaf, maar de rit duurde vier uur en heb écht geen idee hoe ik daar nou komen moet. :+

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:17

Mijn paard gaat uitgebreid staan plassen en mesten als ze me aan ziet komen vanuit de wei. Daardoor mest ze eigenlijk nooit op buitenrit, alleen als we erg lang weg zijn.
Maar omdat we toch meestal in de bossen rijden ruim ik het niet op. Of het moet op een wandelpad liggen ofzo, dan schop ik het wel eventjes aan de kant.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:21

Ik heb het eigenlijk pas 1 keer opgeruimt.. Mijn pony poept ook bijna nooit als ik erop zit! Maar die ene keer dat hij op straat poepte deed hij het precies voor een wijnwinkel :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:24

TS, wat netjes van je! kunnen velen een voorbeeld aan nemen (waaronder ik) Ik ruim het eigenlijk nooit op, behalve als hij het op het erf zou doen. Ik ben met 3 minuten in het bos, dus heb nog niet meegemaakt dat hij het op de weg deed, maar ik zou het eerlijk gezegd niet opruimen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:30

Op de verharde weg eigenlijk altijd. Ik vind het gewoon niet netjes om het te laten liggen. Ik heb eens gehoord dat als je paard op straat poept en iemand heeft het gezien en die kent je, en er komt iemand te vallen door de drol van jou paard , dan kun je aansprakelijk worden gesteld.
Hondepoep moet ook worden opgeruimd dus paardenpoep ook.

Hier bij ons in de buurt rijd ik altijd terug met de fiets en schep of veeg ik het weg.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:36

wat netjes! ik moet heel eerlijk zijn, als mijn hond poept, ruim ik het ook nooit op :o misschien wel als hij het op de stoep zou doen, maar hij doet het altijd in de bosjes..

angelolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:54

Mijn paard poept sinds kort onder het rijden, in het begin deed hij dit niet. ik ruim het bijvoorbeeld als het in het bos ligt of in de graskant eigenlijk niet op hoor. Maar als het bijvoorbeeld voor iemands stoep is ofzo, dan wel! - Doeei!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:50

Ik ruim het nooit op :o
Op buitenrit ben ik altijd alleen, en om nou een schep mee te nemen :Y)

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:25

Mag je wel met een pony over het voetpas lopen dan?

Nu even ontopic:
Mijn verzorgpony (waar ik altijd me wandel :P ) heeft 1 keer onder het wandelen gepoept, de ene keer heb ik het (met een klein beetje hulp van een vriendin :P ) in de goot getrapt. En de andere keer was het tussen het lange gras van een crosspaadje waar verder niemand komt, toen heb ik het niet opgruimd.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:22

nooit, de mijne is op de een of andere manier bebouwde kom zindelijk, dus ligt het als ze mest in de berm of op het randje.

maar waarom zou je het opruimen, volgens de wet is je paard een voertuig, en je hoeft toch ook niet de uitlaatgassen van je auto op te ruimen?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:58

@ wolf359: das idd een goeie :j.

Ik vind het bij ons in het bos af en toe wel vervelend als er paardenpoep ligt - geloof me, er ligt enorm veel - omdat sommige honden er aan gaan vreten en er doodziek van worden. Maar aan de andere kant, dan moet je je honden beter opvoeden.
Zelf zou ik het ook niet opruimen als ik een paard had, en dan zou ik meerendeels toch niet op de weg rijden.
Trouwens, zo schadelijk is het niet, het is extra voer voor de vogels en het gras groeit er lekker van, als het in de bosjes ligt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:20

sunny_l0ve schreef:
Trouwens, zo schadelijk is het niet, het is extra voer voor de vogels en het gras groeit er lekker van, als het in de bosjes ligt.

Het is wel schadelijk als je net ontwormt hebt.
Er zitten dan gifstoffen in de mest waar oa honden, maar ook vogels heel ziek van kunnen worden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:24

Ja dat is wel zo. Maarja, hoe hou je vogels tegen om het op te vreten? Dat gaat een beetje lastig...

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:15

Ik ruim het ook nooit op, maar dat is omdat ik altijd buitenrijd in een natuurgebied. Op de verharde weg zou ik het wel opruimen.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:57

ruim poep op als het op fietspaden ligt of op de weg. Vaak krijg ik ook een bedankje van wandelaars of fietsers, heb ik toch maar weer een goede daad vericht :+ In het bos op ruiterpaden ruim ik het niet op..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:00

Die van mij heeft een keer precies voor de oprit van een boerderij staan mesten... Ben (met paard ;) ) het erf opgegaan en even om een schep gevraagd. Eigenaar van het huis wilde mn paard wel even vast houden (hoooo braaf ;) )

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:23

Hier op het platteland (België) wordt paardenpoep op de weg nooit opgeruimd!
En normaal gezien mag je met je paard enkel op de rijweg rijden, dus niet op het voetpad of fietspad (vooraleer jullie nu met z'n allen gaan antwoorden: ik zondig ook wel eens, soms is het veiliger om op het fietspad te gaan, zeker met een jong paard en langs een drukke straat. Maar wettelijk gezien mag het niet, zelfs met je paard aan de hand moet je op de rijweg - althans zo is het hier in België).
Meestal heb je al wat auto's achter je aan, dus die mest wordt meteen platgereden en verdwijnt snel.
Alleen als we in een manege of bij iemand thuis halt houden ruim ik op, daar is meteen een schop voorhanden. En thuis op m'n eigen erf natuurlijk ook.

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:34

Ze poept eigenlijk nooit op verharde delen alleen op het ruiterpad en in de bak.
Maar mocht ze het nou ooit doen op de weg laat ik het ligen maar als het nou heel toevalig die eene keer zijn dat ik door het dorp rij waar bij ons geen stoepen zijn en ze het voor de deur van iemand doen dan zou ik het wel even wegschoppen in een putje.
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren ik heb haar al 11 jaar en ze heeft nog nooit op een verhard deel gepoept of geplast

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:54

Buiten de bebouwde kom ruim ik het nooit op eigenlijk. Binnen de bebouwde kom ruim ik het op wat ongustige plekken (woonwijk, oprit, etc) wel op. Maar op de drukkere wegen ook niet.

Op een uitzondering na dan. Heb een keer gehad dat Duncan in een nieuwbouw-wijkje midden voor een oprit poepte. De vrouw des huizes werd kwaad, zo kwaad. Niet te geloven. Ze kwam schreeuwend en scheldend naar buiten.
Ik was natuurlijk van plan het op te ruimen, en deed dat ook. Maar ze bleef kwaad. Heb tervergeefs heel rustig geprobeerd uit te leggen dat ik niet kan plannen wanneer mijn paard poept. Dat dit soort dingen gebeuren en dat ik het opruim.
Maar zelfs toen ik het opruimde werd ik nog afgeblaft.

Volgende keer als Duncan toevallig weer precies voor haar oprit poept, laat ik het liggen :P

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:20

Christah, dat zou ik de volgende keer ook niet meer doen. Wat stom van die vrouw dat ze dan nog steeds blijft zeiken. Ze mag blij zijn dat je het opruimt, want meerder mensen zullen dat niet doen, ook al is het zo netjes. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden...

xKimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:08

Ik ruim het inderdaad ook alleen op als het op ongunstige plekken ligt. Bijv. voor een oprit of op een fietspad/voetpad. Als ik in het bos rijd op de ruiterpaden o.i.d. laat ik het gewoon liggen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:12

paard poept altijd in de berm. zo niet schop ik het aan de kant. maar meestal gaat ie zelf met zn kont bij de goot staan. heeel soms doet ie et ook opt erf als hij erg nodig moet dan ruim ik het even op

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:10

@ ikke20: Wat heb jij je paard goed opgevoed ;). Hoe krijg je dat voor elkaar?